تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای مجازی فرصتی است که می توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر: فضای مجازی فرصتی است که می توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای مجازی فرصتی است تا بتوانیم از آن برای هدایت دانش آموزان و تهیه محتوای سالم و مناسب برای آنها استفاده کنیم و نباید در مقابل آن ایستاد و یا دانش آموزان را در این فضا رها کرد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن ساعت 16:06

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمیدرضا کفاش در مراسم انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش و موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان که امروز 20 بهمن ماه در ساختمان این موسسه برگزار شد اظهار داشت: در آستانه 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که این روز را به همه فرهنگیان و دانش آموزان و ملت ایران تبریک عرض می کنم و امیدوارم خداوند به برکت این انقلاب نعمت خود را به ملت ما ارزانی دارد.
وی افزود: خوشحالیم که در ایام الله دهه فجر این تفاهم نامه بین معاونت پرورشی و دوستان تلاشگر در موسسه تبیان به امضا می رسد. و امیدواریم این تفاهم نامه مناش خدمات گسترده ای برای فرهنگیان و دانش آموزان کشور باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با بیش از 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری بیش از 40 میلیون مخاطب مستقیم وزارتخانه هستند.
وی ادامه داد: وسیع ترین تربیت پذیری نسل جوان از 6 تا 18 سالگی در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت است که بیش از یک میلیون فرهنگی که جامعه شریف و قانعی هستند بدنه فرمانده اموزش و پرورش را در مدارس تشکیل می دهند .
کفاش خاطرنشان کرد: زمانی که به همراه وزیر آموزش و پرورش محضر ایت الله جوادی آملی و بقیه مراجع اعظام تقلید رسیدیم ایشان جمله خوبی در رابطه با معلمی شغل انبیا است گفت و تاکید کرد وقتی معلمی شغلی انبیا است که یک معلم نقش فرهنگی، اجتماعی و به روز رسانی اطلاعات خود را همواره دنبال کند و شان شغل انبیا بودن این است که همراه با تحول فرهنگی باشد که این موضوع باید در معلمان حاصل شود.
وی تصریح کرد: فضای مجازی و تکنولوژی های نوین فرصت مناسبی است تا بتوانیم دانش آموزان را در عرصه های مختلف فرهنگی و تربیتی هدایت کنیم امام خمینی ره در مورد تکنولوژی موضوعی را می فرمایند که در اینجا قابل استفاده است ایشان فرمودند من با سینما و تکنولوژی مخالف نیستم بلکه با فحشا مخالفم .از این جمله می توان استفاده کرد که ما نباید در مقابل تکنولوژی قرار بگیریم بلکه باید با تفکری جدید در عرصه های مختلف تکنولوژی وارد شویم که موسسه تبیان یکی از پیشتازان در این زمینه است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نسل جوان در عرصه حضور در تکنولوژی نسبت به نسلهای قبلی حضور ، درک و باور بیشتری دارد و در زمینه تکنولوژی از نسلهای گذشته جلوتر هستند.
وی ادامه داد: ما در حوزه تکنولوژی و فضای مجازی سه راه داریم 1- رهاسازی 2-مقابله و 3- قبول آن به صورت مشروط که مقابله و فرار از تکنولوژی کاری هوشمندانه نیست و رهاسازی نیز کاری منطقی نیست حتی کشورهایی که آزاد ترین فضا را دارند این موضع را اتخاذ نمی کنند و گاهی پول می دهند برای اینکه مطالبی فیلتر شود اما متاسفانه پول می دهیم تا از فیلترشکن استفاده کنیم.
کفاش افزود: محدود کردن بعضی از دست رسی ها نسبت به سن افراد کاری اندیشمندانه است زیرا نمی توان نسل جوان را در فضایی مشکوک و همراه با تاریکی ها و روشنایی ها بدون راهنمای معقول رها ساخت.
وی یاداور شد: چاره ای نداریم که در این فضا تکنولوژی و فضای مجازی را به صورت مشروط بپذیریم و برای آنها محتواسازی کنیم که در همین راستا نیروهای متخصص ، متدین ، طلاب جوان و نهادهای انقلابی وارد عرصه شده اند و موفقیت های چشم گیری در ابعاد مختلف داشتند تا بتوانند مخاطبینی در فضای سالم مجازی داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تشکلهای مردمی ، نهادهای دولتی و به خصوص آموزش و پرورش باید در فضای مجازی با توجه به اهمیت و جایگاهی که در بین نسل جوان دارد ورود کند که از جمله آن می توان به موسسه تبیان اشاره کرد که با دراختیار داشتن مجموعه متخصص و متعهد محتوای مناسب را در فضای تکنولوژی جدید در اختیار مخاطبان قرار مید هد.
وی ادامه داد: دانش آموزان ما تشنه فعالیت های تشکیلاتی و گروهی هستند و به دلایلی ما بعد از فراغت تحصیل دانش آموزان در دوره دبیرستان به آنها دسترسی نداریم و در زمینه های مختلف مانند نخبه های قرآنی، قرائت، مفاهیم، احکام، مداحی، زمینه های فرهنگی ، هنرهای دستی و تجسمی ، تخبه های خوبی در آموزش و پرورش پرورانده و شناسایی می شوند اگر به طور متوسط هر ساله یک میلیون دانش آموز فارغ التحصیل شوند بین 35 سال حدود 35 میلیون فارغ التحصیل داریم که ارتباط با آنها در فضای حقیقی دشوار است. اما می توانیم در فضای مجازی آنها را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم از محصولات آموزش و پرورش در عرصه های مختلف استفاده کنیم.
کفاش خاطرنشان کرد: دانش اموزان ما دوست دارند در عرصه فضای مجازی هم تولید کننده محتوا و هم مصرف کننده آن باشند زیرا برای آنها ارتباط یکطرفه جذابیت ندارد که دانش آموزان ما پس از دیپلم به این بلوغ فکری می رسند که بتوانند هم محتوا تولید کنند و هم استفاده کننده محتوا باشند.
وی ادامه داد: اگر در فضای مجازی جستجو کنیم موسسه تبیان یکی از بیشترین مخاطبین را در بین مجموعه فارسی زبان دارد که مطالب سالم، درست و صحیح را در راستای اهداف نظام در اختیار نسل جوان قرار می دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: همکاریهایی در گذشته با موسسه تبیان داشته ایم اما شاید متمرکز نبوده است که با این تفاهم نامه فعالیت های ما متمرکز خواهد شد.
وی گفت: یکی از مسائل مهم ما ارتقا سواد رسانه ای در بین جامعه، فرهنگیان و دانش آموزان است تا انها نسبت به این فضا اگاهی لازم را پیدا کنند و در مجموعه های مختلف بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به اطلاعات سالم دست پیدا کنند.
کفاش ادامه داد: نسل جوان و نوجوان ما در فضای مجازی ، وبلاگ نویسی و عضویت در شبکه های اجتماعی پیشرو هستند و هنر این است که بتوانیم شبکه های اجتماعی ای و فضاهای مختلفی را در فضای مجازی با گرافیک، سبک هنری و فناوری نوین ایجاد کنیم تا مورد استقبال نسل جوان قرار گیرد.
وی گفت: نسل جوان ما نباید احساس کند که در فضای مجازی کنترل می شود زیرا آنها از اینکه احساس کنند کنترل می شوند خوششان نمی آید شهید مطهری در مورد تربیت می گوید تربیت را باید از نقطه ای آغاز کنیم که بچه ها خوششان بیاید و به جایی ختم کنیم که مکتب خوشش می آید بنابراین می توانیم در این زمینه از کارهای مباح شروع کنیم و موسسه تبیان این تنوع را در خود دارد تا بتواند علایق نسل جوان را به خود جلب کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دشمنان از این فضا به خوبی بهره برداری می کنند و ما نیز باید بتوانیم فضای سالم را برای دانش آموزان و معلمان و مدارس خود فراهم کنیم. که امیدواریم در یک فضای سالم تربیتی بتوانیم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بخشهایی که در حوزه تربیتی می تواند باموسسه تبیان به خوبی کار کند اداره کل امور تربیتی و مشاوره ما است و همانطور که می دانید امسال هدایت تحصیلی به پایه نهم منتقل می شود. یکی دیگر از کاربردهای فضای مجازی ما این اسکه دانش آموزان ما در بزرگداشت ایام الله به دنبال محتوا هستند که موسسه تبیان می تواند در عرصه های مختلف مانند سرود، متن ، نمایش و مطالب روزنامه دیواری اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان را فراهم کند. از بخشهای دیگری که موسسه تبیان می تواند با ما همکاری خوبی داشته باشد روشنگری در بخش فرقه های کاذب و عرفان های نوظهور و مسائل شیطان پرستی است که باید شبهات دانش اموزان پاسخ داده شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن