تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهدای فرهنگی پلدختر برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


یادواره شهدای فرهنگی پلدختر برگزارشد استان‌ها > لرستان - در آیینی به مناسبت دهه فجر یادواره 9 شهید فرهنگی شهرستان پلدختر با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسوولان و معلمان در سالن ارشاد پلدختر برگزارشد

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین درپلدختر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر در این آیین اظهار داشت:شهادت هنر مردان خدا است و هیچ کار خوبی به اندازه شهادت نیست و شهدای گرانقدر با نثار خون و جان شیرین خود درخت انقلاب را آبیاری و پایه های نظام را مستحکم کردند.
وی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و تبریک دهه فجر افزود: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی حق بزرگی به گردن ما دارند ، امروز ثمرات و برکات خون شهدا موجب شده تا این نظام الهی و اسلامی سرافرازانه در زمینه های مختلف خوش بدرخشد .
امام جمعه پلدختربیان کرد: شهدای فرهنگی عالم فرهنگی هستند و با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند ، معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشتند و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند .
وی عنوان کرد: شهیدان با انتخاب مسیر شهادت ، بهترین راه را انتخاب کرده و امروز طبق آیه صریح قرآن کریم نزد پروردگار خود روزی می خورند .
سوری گفت: ایمان از بارزترین ویژگی های شهدا است و هر کاری که بخواهد ماندگار باشد ایمان به خدا باید در کنارش باشد .
وی تصریح کرد: شهدا برجسته بودند و کار به خاطر خدا انجام دادند و کسی که ادامه دهنده راه شهدا است باید اخلاق را الگو خویش قرار دهد.
وی توکل به خدا را یکی از صفات برجسته شهدا دانست و خاطر نشان کرد: توکل صفتی است که هرکسی لیاقت آن را ندارد .
سوری اظهار داشت: یکی دیگر از صفات شهدا سلحشوری آنها بود که باید گفتشهادت شهدا مثال زدنی نیست .
امام جمعه پلدختر به تجلیل از شهدا و اهمیت برگزاری یادواره ها پرداخت و گفت :
برگزاری یادواره شهداابزار فرهنک سازی برای تربیت جامعه و بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وبهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است .
نورالدین فرماندار پلدخترزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت های اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت :برگزاری یادواره شهدا ادای دین کوچکی در حق آنها است زیرا ، امنیت ، عزت ، آسایش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.
وی معلمان شهید را نماد تمدن شهرستان پلدختر دانست و افزود: اگر در عرصه داخلی و بین المللی حرفی برای گفتن داریم به برکت خون شهدا و امام شهدا است.
فرماندار پلدختر بر لزوم تاسی از سیره شهدا در جامعه تاکید کرد و بیان کرد: ما باید به عنوان رهروان شهدا ، ایثار و سیره این عزیزان را حفظ کنیم و در مسیر آنها گام برداریم و جامعه را با یاد و نام شهدا زنده نگه بداریم .
وی با بیان این که سکوت معلم رساترین است و او تلاش می کند و کمتر توقع دارد عنوان کرد: معلم زیر بنای توسعه است و معلمان اقشار توسعه یافته جامعه هستند .
درمنان گفت: معلم از فقر نمی نالد بلکه از فرق گلایه مند است پس مواظب باشیم بین آنها بوجود فرق ایجاد نشود .
وی تصریح کرد: ما برای این که بتوانیم سرنوشت خویش را تعیین کنیم خیلی هزینه پرداخت کرده ایم که باید از این دستاورد جراست و حفاظت کنیم .
وی خطاب به مسئولان شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد: این جایگاه و امکانات متعلق به نظام است و نباید بر له و یا علیه کسی استفاده شود .
درمنان اظهار داشت: کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار ی دهند ملاک مردم هستند و راه اندازی کارناوال ها به دور از اخلاق جرم محسوب می شود .
وی با بیان این که ما در انتخابات بی طرف هستیم افزود: آنچه مردم انتخاب کنند همان خواهد بود و در دهه فجر مسئولان باید خدمات و عملکرد دولت را که همان دستاوردهای نظام هستند برای مردم بازگو کنند .
علیرضا افتخاری مدیر آموزش و پرورش پلدختر، معلمان را قافله ساران شهدا دانست و اظهار داشت : دهه فجر بهترین فرصت است که از رشادت ها و ایثارگری های همه شهدا و ایثارگران یاد کنیم زیرا همه هستی و افتخاراتی که امروز نصیب کشور ما می شود به خاطر جانفشانی وایثار شهدای معظم است.
وی با بیان این که شهدا جامعه انسانی را متحول کردن افزود: شهدا تنها قلب تاریخ نیستند بلکه خود تاریخ هستند و اگر این عزیزان نبودن تاریخ معنا و مفهومی نداشت .
در ادامه از9 خانواده معظم شهدای فرهنگی با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد . اسما اسماعیل پور  

کلید واژه ها: استان لرستان -




سه شنبه 20 بهمن 1394 - 08:23:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن