تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805843512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از طبیعت برفی تا مناطق ییلاقی مازندران در زمستان+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از طبیعت برفی تا مناطق ییلاقی مازندران در زمستان+تصاویر
طبیعت مازندران در هر فصلی روح‌نواز و زیبا است اما در فصل زمستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: از طبیعت برفی تا مناطق ییلاقی مازندران در زمستان+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران با داشتن دریا و جنگل از موقعیت خوبی در میان سایر استان‌ها برخوردار است، به‌طوری در ایام تعطیلات و حتی در روزهای پایانی هر هفته پذیرای گردشگران بسیاری است. طبیعت مازندران در هر فصلی روح‌نواز و زیبا است اما در فصل زمستان از زیبایی خاصی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. کوه‌های پوشیده از برف در زیر نور طلایی خورشید مانند نگینی می‌درخشد و ذهن انسان را خواه برای لحظه‌ای از تمامی مشکلات رها می‌کند، البته از طبیعت زمستانی مازندران هر چه بگوییم کم گفتیم بهتر است هر چند برای لحظه‌ای به این استان سفر کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببریم.  

  معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از امیدبخش‌ترین صنایع برای هر کشوری در جهت رشد و توسعه می‌تواند باشد در عین حال که یک‌سری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، شاید به ظاهر کار آسانی به‌نظر برسد ولی وقتی در بطن ماجرا قرار می‌گیری عمق موضوعات در آن خودش را نشان می‌دهد. مهران حسنی بیان کرد: به عبارتی صنعت گردشگری را باید یک صنعت مادر بدانیم که دیگر صنایع، بالطبع با آن در هر جامعه‌ای رونق و گسترش پیدا می‌کنند. وی با اشاره به اینکه با گردشگری در فصول مختلف دوست‌داران و مشتاقان خاص خود را دارد، اظهار کرد: طبیعت مازندران نیز در هر فصل علاقه‌مندان خاص خود را طلب می‌کند، گرچه عمده سفرها در مازندران در فصول بهار و تابستان انجام می‌شود ولی فصول دیگر نیز افرادی که علاقه‌مند به مسافرت هستند از این ظرفیت استفاده می‌کنند. معاون اداره‌کل گردشگری مازندران اضافه کرد: استان ما در فصل زمستان با طبیعت برفی و سرمای تقریبا معتدلی که دارد می‌تواند علاقه‌مندان بسیاری به گردشگری زمستانه را جذب کرده تا در این فصل از خاص خود را طلب می‌کند گرچه عمده سفرها در مازندران در فصول بهار و تابستان انجام می‌شود ولی فصول دیگر نیز افرادی که علاقه‌مند به مسافرت هستند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.   حسنی با اعلام اینکه دریای مازندران و ساحل زیبای آن در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد، افزود: در زمستان نظاره‌گر شدن به طلوع و غروب دل‌انگیز خورشید، قدم زدن در ساحل شنی و نفس کشیدن و پر کردن ریه از هوای کاملا پاک برای آرامش روح و روان و فرار از آلودگی‌های هوا و صوتی، استراحت در اقامت‌گاه‌های ساحلی که با امواج ارامش‌بخش دریا خوابی بسیار آرام و زیبایی را در شبانگاهان نوید می‌دهد و بیداری و سرحالی را در صبح‌گاهان به ارمغان می‌آورد می‌تواند ظرفیت خوبی برای افرادی باشد که به دنبال گردشگری سلامت در شاخه تندرستی هستند و می‌توانند از این طبیعت زیبا بهره بگیرند.  

  وی تصریح کرد: استفاده از آب‌های گرم معدنی با خواص درمانی که از مناطق لاریجان آمل تا لاویج چمستان و رامسر مازندران در سرمای زمستان پراکنده هستند دارای لذتی مضاعف است که علاقه‌مندان به این بخش نیز می‌توانند از آن بهره بگیرند. معاون اداره‌کل گردشگری مازندران اظهار کرد: از دیگر ظرفیت‌های گردشگری زمستانی وجود مناطق متعدد ییلاقی و زیبای کوهستانی و پوشیده از برف در استان است که علاوه بر استفاده از این جذابیت‌های بصری که آرام‌بخش است و هر کدام از این‌ها می‌تواند تصویر زیبا از مناطق استان باشد. حسنی اضافه کرد: پیاده‌روی بر روی برف‌های سپیدی که در این مناطق هستند می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ البته در این قسمت توصیه ما این است اگر افراد قصد پیاده‌روی در طبیعت برفی و جنگل‌های مازندران را داشته باشند همواره از راهنمایان محلی در این مناطق استفاده کنند. وی افزود: در این مناطق ییلاقی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی برای کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با سبک زندگی، غذاهای محلی، صنایع دستی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق باشند وجود دارد که می‌توانند از این اقامت‌گاه‌ها که در حقیقت یک نوستالوژیکی برای زندگی هر فرد در روستا باشد، بهره‌مند شوند. معاون اداره‌کل گردشگری مازندران یادآور شد: طی چند سال اخیر بحث استفاده از اقامت‌گاه‌های ییلاقی در کشور ترویج پیدا کرده و در مازندران نیز این اقامت‌گاه‌ها وجود دارد و اداره‌کل گردشگری مازندران نیز در جهت سامان‌دهی آنها حرکت کرده و علاقه‌مندان می‌توانند از این اقامت‌گاه‌ها استفاده کنند و با سبک و سیاق جوامع محلی که در این مناطق وجود دارند آشنا شوند. حسنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پذیرش گردشگر در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در مازندران به‌صورت فرهنگ نهادینه شده و مردم ما نیز از این فرهنگ والا در پذیرش میهمان برخوردار هستند.  

  وی با اشاره به اینکه ظرفیت دیگری که در گردشگری زمستانی وجود دارد که البته در پاییز آغاز می‌شود بحث اکوتوریسم و شاخه پرنده‌نگری است، افزود: وجود پرندگان مهاجر به‌عنوان ظرفیتی بوده که از اواسط پاییز وارد مازندران می‌شوند و فصل زمستان اوج مهاجرت آنان به تالاب‌های میانکاله و فریدونکنار است. معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: گردشگران می‌توانند با مشاهده پرندگان زیبایی و طراوتی را که به منطقه می‌بخشند از این نعمت خداوندی استفاده کرده و بسیاری از گونه‌های مختلف پرندگان در این مهاجرت‌ها نایاب بوده و در معرض انقراض هستند که می‌توان از وجود آنها استفاده کرد. حسنی ادامه داد: استفاده از ظرفیت پرنده‌نگری در مناطقی از جمله فریدونکنار و میانکاله موجب شده که برخی جوامع محلی بحث شکار را با عنوان معیشت دوم زندگی خود در فصل پاییز و زمستان قرار دادند معیشت جایگزینی برای آنان با درآمدی که در بخش توریسم و گردشگری وجود دارد فراهم شود. وی ادامه داد: البته همه این موضوعات می‌تواند علاقه‌مندان خاص خود را داشته باشد ولی در کنار آن می‌توان تمامی این ظرفیت‌ها را به شکل پکیج درآورد. معاون اداره‌کل گردشگری مازندران با تأکید بر اینکه دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی می‌توانند نقش اساسی در این بحث داشته باشند، خاطرنشان کرد: این دفاتر نوک و پیشانی حرکت در بحث گردشگری هستند و اقدام به جذب گردشگر می‌کنند.  

  حسنی اضافه کرد: علاوه بر این مسائل در بحث گردشگری زمستانی مناطق کم‌تر شناخته شده یا ناشناخته‌ای داریم که نیاز است در پکیج‌های سفر این مناطق معرفی شوند این همت والای دفاتر را می‌طلبد. وی در پایان بیان کرد: در هر صورت توسعه گردشگری داخلی باید اتفاق بیفتد؛ در واقع گردشگری داخلی ممارست و تمرینی برای گردشگران خارجی است که وارد استان‌ها می‌شوند. به گزارش فارس، امیدواریم با تلاش و همراهی تمامی مسئولان بحث گردشگری زمستانی نیز مانند گردشگری تابستان در مازندران ترویج شود و افراد بتوانند از زیبایی‌های طبیعی مازندران برخوردار شوند.

94/11/20 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن