تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799132545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه 1400 هواپیما از آسمان ایران عبور می کند/ روایتی جدید از دستگیری تفنگداران آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روزانه 1400 هواپیما از آسمان ایران عبور می کند/ روایتی جدید از دستگیری تفنگداران آمریکایی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: کشور ما تهدیداتش ۳۶۰ درجه شده و حضور نیروهای فرامنطقه در اطرافمان حس می کنیم که امنیت کشورهای دوست را خدشه دار می کنند.

روزانه ۱۴۰۰ هواپیما از اسمان ایران عبور می کند /گسترش مراکز پدافندی به ۵ هزار نقطه تا سال ۱۴۰۴
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در برنامه تیتر امشب با اشاره به عملیات های پدافندی قرارگاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت : علت تفکیک پدافند از نیروی هوایی دکترین نظامی ؛ تهدیدات هواپایه استراتژیک و تاکتیکی و تغییرات ماهیت تهدیدات است. 


وی ادامه داد: کشور ما تهدیداتش  360 درجه شده و حضور نیروهای فرامنطقه را در اطرافمان حس می کنیم که امنیت کشورهای دوست را خدشه دار می کنند. 


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم با اشاره به گسترش نقاط پدافندی  عنوان داشت: ما تنوع تاکتیکی و تکنیکی داریم و اگر رادار در انواع رزونانس عمل کند دیگر یک هواپیما نمی تواند کاری کند و ما طیف هایی از رادار را داریم که رادار کیهانی ۳ هزار کیلومتری و حتی رادار صد کیلومتری ارزش دارد. 


امیر اسماعیلی گفت: هر پروازی که قصد عبور یا خروج داشته باشد یا هر تحرکی پدافند هوایی به ایمنی توجه می کند و شبکه یکپارچه به هواپیمای کامرشیال کمک کرده و اگر هواپیمایی قصد تعرض داشته باشد برخورد می شود و هیچ رادار ما تعطیل نیست و کار به صورت شبانه روزی ادامه دارد. 


وی با اشاره به گسترش نقطه پدافندی به ۳۷۰۰  نقطه رسیده و در سال  ۱۴۰۴ به ۵۰۰۰  نقطه برسیم تاکید کرد: هر شی که ده متر از زمین بلند می شود بایستی از پدافند مجوز بگیرد. 


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم عنوان داشت: اگر قرار است کاری انجام شود با پدافند هماهنگی صورت گیرد و اگر انجام نشود فاجعه رخ می دهد. 


وی گفت: ما نقاط حساسی داریم و بایستی به ۵۰۰۰  نقطه برسیم و برد راداری ما از صد کیلومتر تا رادار کیهان سه هزار کیلومتری و رادار اچ اف هزار کیلومتر است. 


امیر اسماعیلی عنوان داشت: با این رادارها انواع ریز پرنده، پهپاد و انواع هواپیماهای بزرگ رصد می شود.


وی درباره عملیات جزیره فارسی اظهار داشت: این موضوع توسط پست فرماندهی نیروی دریایی به شبکه یکپارچه پدافند اعلام شد دستگیری این دو قایق و هر اتفاقی از روی زمین و هوا و دریا به شبکه یکپارچه اطلاع داده می شود. 


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم گفت: یکساعت پس از اطلاع نیروی هوایی سه فروند اف ۱۸  و یک فروند گشت دریایی وکنترل راداری  وارد شدند و ان ها ابتدا با قلدری میخواستند نزدیک شوند و ما فهمیدیم گفتیم حق ندارید و وقتی سیستم های موشکی روشن شد صدای لایک شدن شنود لیدر هواپیما  تا شنید گفت ما امدیم قایق هامان را نجات دهیم. 


وی ادامه داد: تمام سامانه موشکی ما و سپاه روشن و قطعا فایر می کرد و گفتیم اگر لازم بود حتما فایر کنید و هواپیماهای خودمان را کلیر کردیم و آن ها پنجاه شصت مایل دور شدند و این اجازه به ان ها داده نشد.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم تاکید  کرد: از ساعت ۶ بعد از ظهر تا دو بامداد ادامه داشت و پنجاه شصت مایل از مرز ما دور شدند. 


وی ادامه درباره هواپیمای ایساف عنوان داشت :هواپیمای ایساف قصد داشت به اسم هواپیمای کامرشیال قصد داشت وارد اسمان کشور شود و دو جنگنده نهاجا و سه سامانه موشکی به ان اخطار دادند افزود:با اخطار به هواپیما خلبان تمکین کرد چون می دانست روی ان  سامانه های موشکی لایک شده و مجبور شد بنشیند. 


امیر اسماعیلی یاد اور شد: پس از نشستن فرمانده منطقه پدافندی ما داخل کابین رادید که ۱۰۸ نظامی ناتو به اسم مسافر می خواستند از اسمان ایران عبور کنند و فرمانده اش گفت ما اشتباه کردیم و ما از ان ها تعهد کتبی گرفتیم و حدود ساعت یازده شب اجازه دادیم که پرواز کنند.  


فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان خصوصیات سامانه اس دویست و شلمچه در انهدام اهداف هوایی و تغییر برد این موشک ها با تاکتیک گیج کردن دشمن گفت: سامانه شلمچه با عمل هومینگ اهداف را مورد اصابت قرار می دهد. 


وی اظهار داشت: پهپادها لبه تکنولوژی ایران هستند و می توانند اقدامات گوناگونی انجام دهند که تولید پهپاد در کشور کاملا بومی است. 


امیر اسماعیلی با اشاره به تولید رادار ثامن و بینا و نظیر و شهاب و سپهر و.... در رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته ار کیو ۱۷۰  و ام کیو ناین و ام کیو وان عنوان داشت: هواپیماهای امریکایی رادار گریزند اما دانشگاه ها به همراه قرارگاه پدافند و صنایع دفاعی رادارهایی را تولید کرده که قبل از رسیدن دشمنان به مرز به ان ها هشدار داده می شود و ان ها هم تمکین می کنند. 


فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا با اشاره به  اینکه روزانه ۴۰  تا ۷۰  مورد اخطار به پروازهای فرامنطقه ای می دهیم که همه ان ها تمکین می کنند تصریح کرد : ما امن ترین اسمان غرب اسیا را داریم و روزانه ۱۴۰۰  هواپیما از اسمان ایران عبور می کند. 





۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن