تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام شهرداری تهران به تهیه طرح ویژه اراضی عباس آباد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شورای شهر تصویب کرد:
الزام شهرداری تهران به تهیه طرح ویژه اراضی عباس آباد

جلسه شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 3044540 - یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
جامعه > شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهیه طرحی ویژه برای اراضی عباس آباد با تاکید بردستور ویژه مقام معظم رهبری و رعایت قوانین بالادستی توسط شهرداری تهران را به تصویب رساندند. به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی طرح  «الزام شهرداری تهران به حفظ اراضی عباس اباد با ایجاد زیر ساخت های لازم و ایجاد مدیریت یکپارچه به منظور بهره برداری فرهنگی» در دستور کار دویست و سی و پنجمین جلسه شورا قرار داشت. عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به اینکه در این اراضی زمینی باقی نمانده است که روی آن برنامه ریزی کنیم اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کارکرد فرهنگی و فضای سبز این مجموعه کمیسیون این طرح را تهیه کرده است.

وی در ادامه به قرائت مواد این طرح پرداخت و گفت: در ماده یک این طرح شهرداری موظف به تهیه برنامه جامع فرهنگی و گردشگری این مجموعه طی سه ماه شده است و همچنین در بخش دیگر موظف به تهیه پیوست های مطالعاتی فرهنگی، اجتماعی و... برای پروژه های در دست احداث و قبل از اجرای پروژه های جدید شده است.

به گفته ناصحی مهمترین بخش این طرح ایجاد کمیته ای متشکل از یک نفر از اعضای کمیسیون های فرهنگی، شهرسازی و سلامت و نیز معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون شهرسازی شهرداری و مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد و یک نفر کارشناس خبره از کمیسیون فرهنگی است که وظیفه نظارت و برنامه ریزی فرهنگی و گردشگری در اراضی را بر عهده دارند.

چمران: عباس آباد را مثل گوشت قربانی تکه تکه کردند رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح فوق اظهار داشت: طرح مذکور بسیار خوب است اما نگاهی صرفا فرهنگی دارد این در شرایطی است که این مجموعه از نداشتن یک مدیریت واحد و یکپارچه آسیب دیده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این اراضی مانند گوشت قربانی تکه تکه شده و هر بخش به صورت جداگانه برایش برنامه و طرح دارد. در اخر هم انچه به بهره برداری می رسد با نیت اولیه فاصله دارد در واقع آنچه به این مجموعه آسیب رسانده است چندگانگی در طراحی، اجرا و بهره برداری است.

چمران در ادامه به ساخت مجموعه بانک مرکزی اشاره داشت و افزود: این ساختمان قرار بود در سه طبقه جهت ایجاد موزه ساخته شود که بعد سه طبقه به آن اضافه کردند و در کمیسیون ماده 5 آن را به 14 طبقه ارتقاء دادند و در نهایت در شورای عالی معماری و شهرسازی به 17 طبقه رسید در حال حاضر هم با این توجیه که آنجا باید از لحاظ امنیتی مجهز باشد به دنبال ساخت دیوار دور آن هستند. این در حالی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های این اراضی باید سبقه فرهنگی و فضای سبز داشته باشند.

پیرهادی: کمیسیون فرهنگی پیگیر ایده ها و طرح های که برای اجرا داده است باشد

محسن پیرهادی عضو هیات رییسه شورا نیز با اشاره به اینکه شان شورا سیاست گذاری است گفت: طرح فوق باید یک طرح راهبردی و سیاست گذاری باشد نه اینکه در مقابل مجموعه ای که خودش هیات مدیره و مجمع فعال دارد ساختار تشکیلاتی جدیدی ایجاد کند.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی باید به دنبال خواسته هایی که از مجموعه عباس آباد داشته و یا ایده هایی که برای اجرا داده بوده باشد.

پیرهادی خاطر نشان کرد: شورا به دنبال ایجاد تشکیلات و ساختارسازی برای شهرداری نباشد بلکه ایده هایی را که برای اجرا داده است دنبال و نظارت کند.

حکیمی پور: عباس آباد کاملاً بی دفاع است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با شاره به اینکه عباس آباد کاملا" بی دفاع است اظهار داشت: این اراضی با داشتن طرح جامع و پشتوانه های قوی قانونی به صورت جزیره ای ساخته شده است . در سند راهبردی تپه های عباس آباد ضرورت مدیریت واحد در چار چوب طرح جامع مصوب دیده شده است 

حکیمی پور در ادامه افزود: ساخت وسازها در این مجموعه با کارکرد فرهنگی و گردشکری شکل میگیرند اما در بهره برداری اتفاقات دیگری رخ میدهد.

تندگویان: چیزی از اراضی عباس آباد باقی نمانده که برایش طرح تهیه کنیم

محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی شورا نیز افزود: این مجموعه نگاه ویژه مقام معظم رهبری را داشته است طرح جامع هم داشته اما آنچه در آنجا اتفاق افتاده است مسائل دیگری است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از عباس آباد مگر چه میزان زمین باقی مانده که حالا ما برایش ساختار و تشکیلاتی ایجاد کنیم که چنین و چنان شود.

تندگویان با اشاره به پیگری دوساله ای که نسبت به موضوعات مورد بحث در این مجموعه وجود داشته است اشاره کرد و افزود: از دوسال پیش نسبت به ایجاد گودبرداری پشت دیوار هتل ارم و نیز تعیین تکلیف ساعت بزرگ دیجیتالی که در آنجا طراحی شده بود مکاتبات و پیگیر های داشتیم که هیچ پاسخی نیامد آن گود ساخته شد و ساعت هم معمول نیست الان چه کاربردی دارد.

در چنین شرایطی می خواهید مجموعه ای را تحویل بگیرید که هیچ یک از قوانین را رعایت نکرده است.

ابوالفضل قناعتی نیز افزود: ما نمی توانیم نسبت به فرمان مقام معظم رهبری که یک حکم حکومتی درباره اراضی عباس اباد داده اند بی تفاوت باشیم این موضوع به دنبالش مسائل شرعی را نیز همراه دارد.

مختاباد: داستان اراضی عباس آباد لوگوی کوچکی از تمام کار مدیریت شهری است

مختاباد رییس کمیته هنر شورا نیز خاطر نشان کرد: ما دائم شهرداری را مورد سوال قرار می دهیم که چنین کرده و چنان کرده مگر ما اعضا شورا در مقابل اتقاقات این شهر مسئول نیستیم.

همه ما می دانیم که مشکل عباس آباد چیست. آنجا لوگوی کوچکی از تمام کاری است که در این شهر اتفاق می افتد.

وی افزود: ساخت و سازهای موجود در این مجموعه یک شبه شکل نگرفته اند تمام مسولین قدیم شهر باید پاسخگو باشند.

مهدی چمران رییس شورا در پاسخ با اظهارات مختاباد افزود: شورای دوم و سوم در مقابل ساخت و سازهایی که قرار بود در این مجمعه اتفاق بیافتد ایستادگی کرد و از تمام توان خود برای جلوگیری از برخی آنها استفاده کرد.

برای نمونه ساخت مجموعه خبرگزاری ایرنا و استانداری را متوقف کرد اما ساخت بانک سپه و بانک مرکزی با وجودی که مصوبه شورا را داشتند اما در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی معماری و شهر سازی مصوبات شورا را لغو کردند. 

احمد مسجد جامعی: اسناد این مجموعه هم باید با رویکرد فرهنگی و گردشگری تهیه شود

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری بر اراضی عباس اباد اظهار داشت: خاطرم است وقتی پیگیر انتخاب زمین مناسبی برای نمایشگاه کتاب بودیم از ایشان در خصوص استفاده از این اراضی برای این مهم کسب تکلیف کردیم که ایشان با توجه به حساسیتی که روی کتاب و نمایشگاه دارند فرمودند:" شما برای جایی مثل نمایشگاه کتاب این اراضی را آخرین گزینه تان بدانید" 

مسجد جامعی افزود: برنامه ها و طرح های در نظر گرفته شده برای این اراضی نباید به گونه ای باشد که دارندگان مجموعه ها در این اراضی فکر کنند که روند دیگری غیر از فعالیت های فرهنگی و گردشگری در این اراضی در حال پی ریزی است.

پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت اظهار داشت: یکی از مجموعه اقدامات موفق مدیریت شهری در اراضی عباس اباد اتفاق افتاده است . 

وی افزود: زمینه ساز این موفقیت فرمان حضرت آقا مبنی بر رویکرد فرهنگی در این مجموعه بوده است که علاوه بر این نیز اراضی دارای طرح جامع بوده است. 

معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: با بررسی و مقایسه آنچه در مجموعه ساخته شده با در نظر گرفتن طرح جامع و دیدگاههای مقام معظم رهبری می توانیم در یابیم که چه میزان مغایرت وجود داشته است.

وی افزود: سازمان نوسازی اراضی عباس آباد در مجموعه اقداماتی که در این محدوده انجام داده یا به طرح جامع وفادار بوده و یا از مجاری قانونی عبور کردند.

پشمچی زاده خاطر نشان کرد: در شرایطی انتقادها به شهرداری برای افزایش طبقات ساختمان بانک مرکزی است که عالی ترین مرجع شهرسازی ( شورای عالی معماری و شهرسازی) در این خصوص تصمیم گیری کرده است.

وی افزود: تنها دغدغه ای که در این مجموعه وجود دارد صدور پروانه برای ساخت وساز مطابق با طرح جامع مصوب در این اراضی است که باید توسط سه شهرداری منطقه 3، 6 و 7 که این اراضی در این مناطق قرار دارند. 

مهدی چمران در جمع بندی این طرح اظهار داشت: شورای عالی معماری و شهرسازی طرح جامع عباس آباد را بازنگری کند اما تا آن زمان باید طرح موجود ملاک عمل قرار گیرد و نیز شهرداری موظف به تهیه طرحی ویژه برای اراضی عباس آباد با تاکید بردستور ویژه مقام معظم رهبری ، ارائه الگوی مدیریت پارچه شهری و رعایت قوانین بالادستی شود. 

در نهایت این جمع بندی به رای گذاشته و تصویب شد.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن