تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798625305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت: هدف دولت یازدهم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت:
هدف دولت یازدهم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی است
قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت گفت: هدف دولت یازدهم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی است.

خبرگزاری فارس: هدف دولت یازدهم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی است



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ناصر کلانتری ظهر امروز در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: مشکل کشور منابع مالی و پول نیست و کشورمان دارای منابع بالایی است بنابراین مدیریت‌ها باید اصلاح شود تا بتوانیم از منابع بهترین استفاده را ببریم.
وی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم قیمت نفت بالا بود ولی مراکز درمانی از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند، تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب مشکلاتی مانند بیماری‌های واگیر وعدم دسترسی به خدمات بهداشتی از مشکلات عمده روستائیان بود ولی امروز در دولت تدبیر و امید مراکز سلامت جامعه افتتاح می‌شود.
قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 30 درصد از جمعیت در شهرها و 70 درصد در روستاها بودند ولی امروز این آمار بر عکس شده  و بیماری‌های مانند قند و دیابت و چاقی و قلبی و عروقی گریبان‌گیر مردم شهرها شده است.
کلانتری با تاکید بر اینکه اولویت نخست دولت تدبیر وامید سلامت است، خاطرنشان کرد: توجه حاکمیت رسیدگی به مستضعفین و ضعفایی است که در نواحی حاشیه‌ای شهرها زندگی می‌کنند و توان بهره‌مندی از خدمات بهداشتی را ندارند بنابراین تحول نظام سلامت در دستور دولت تدبیر و امید قرار گرفت و این طرح را از مناطق محروم و روستاها شروع کرد به طوری که در حال حاضر سرانه روستائیان بیشتر از سرانه شهری است.
وی افزود: در حال حاضر اغلب سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و فاقد امکانات شهری تحت پوشش مراکز بهداشتی قرار دارد و هفته گذشته در کشور یک هزار و 955 پایگاه سلامت و 818 مرکز جامع سلامت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و این مراکز نه‌تنها حاشیه‌نشینان بلکه به شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت خدمات ارائه می‌کند.
قائم‌ مقام معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم باید توانمند شوند و نقش مؤثری در زندگی خودشان ایفا کنند و تدابیری بیندیشند که از شیوع بیماری‌ها پیشگیری کنند، عنوان کرد: سلامت آب و افزودن ید به نمک و واکسیناسیون از وظایف نظام سلامت است ولی افراد جامعه باید آموزش ببینند و توانمند شود و تغذیه خود را کنترل کنند تا به بیماری‌های مانند دیابت و قلبی و عروقی دچار نشوند.
کلانتری گفت: وظیفه نظام سلامت غربال‌گری به موقع است و این به دین معنا است که انسان‌های به ظاهر سالم را از سالم جدا کند و به آن‌ها خدمات ارائه دهد تا عوارض مبتلا شدن به بیماری کمتر شود.
وی خود مراقبتی و غربال‌گری را از اهداف نظام تحول سلامت بیان کرد و افزود: تلاش دولت یازدهم بر این است که در توزیع منابع و امکانات عادلانه عمل کند و در سال 95 به بعد به دنبال نتایج کار هستیم و باید عملکردها ارائه شود و همه مردم پرونده سلامت داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه از لحاظ شرعی، قانونی، اخلاقی نباید منابع وزارت بهداشت در جاهای دیگر صرف شود، گفت: منابعی که مشخص شده فقط باید در روستاها و منابع محروم هزینه شود چون حق‌الناس است و نباید این منابع در منطقه شهری صرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امروز ناصر کلانتری، قائم‌مقام معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه برای افتتاح مرکز سلامت جامعه ثامن‌الحجج نوش‌آباد، پایگاه سلامت صابر کاشان و مرکز سلامت حامعه شهیدان تقی زاده نیاسر به شهرستان کاشان سفرکرده بودند.


94/11/18 - 14:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن