تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیزینس اینسایدر: نگرانی شرکتهای سرمایه گذاری از تداوم بحران اقتصادی عربستان+ نمودار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیزینس اینسایدر: نگرانی شرکتهای سرمایه گذاری از تداوم بحران اقتصادی عربستان+ نمودار
عربستان در حال حاضر با چالشهای متعددی همچون نفت ارزان، قدرت گرفتن ایران در منطقه، بی ثباتی در سوریه و یمن و ... مواجه است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان؛ «بیزینس اینسایدر» در مطلبی نوشت: سران عربستان سعودی نسبت به آینده اقتصادی این کشور نگران هستند. کاهش بهای نفت، ریاض را بر آن داشته تا برای مهار کسری بودجه، به افزایش مالیات بر ارزش افزوده و ریاضت اقتصادی روی آورد. فروش بخشی از سهام شرکت نفتی آرامکو – بزرگترین شرکت نفتی در عربستان سعودی – از دیگر اقدامات این کشور برای رهایی از کسری بودجه ناشی از کاهش بهای نفت است. در این میان، لغو تحریمهای ایران و آزادسازی 100 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده آن که تاثیر قابل توجهی بر جبران کسری بودجه دارد، ایران را در منطقه به رقیبی برای عربستان تبدیل کرده است. ادامه جنگ افروزی عربستان در یمن، به بحران اقتصادی در قلمرو پادشاهی نفت دامن زده است. اوایل ماه جاری شرکت سرمایه گذاری عربستانی «جدوا» که در زمینه مدیریت سرمایه گذاری، بانکداری، مدیریت دارایی و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری فعالیت دارد، اقدام به انتشار دو نمودار از وضع بحرانی اقتصاد عربستان کرده است. در این نمودار عواقب ناشی از ارزانی فلج کننده بهای نفت بر آزادسازی نرخ ریال و خروج سرمایه از بانکهای عربستان به وضوح نشان داده شده است. با این حال این سوال برای سرمایه گذاران این شرکت وجود دارد که ارز یک کشور وابسته به نفت چگونه می تواند در وانفسای فروش نفت کمتر از 40 دلار ، ارزش خود را حفظ کند؟
بیزینس اینسایدر: نگرانی شرکتهای سرمایه گذاری از تداوم بحران اقتصادی عربستان+نمودار
در حال حاضر فشارهای بین المللی بر عربستان برای کاهش ارزش ریال تشدید شده است. به گفته برخی از تحلیلگران، ارزش ریال عربستان با توجه به کاهش بهای نفت، باید کمتر از نرخ حال حاضر باشد. عربستان ارزانترین نفت جهان را دارد ولی برای جبران کسری بودجه خود به کاهش دستمزدها، حذف یارانه و صدور اوراق قرضه متوسل شده است تا از این طریق ارزش ارز خود را حفظ کند. حرکت عربستان به سوی ثبات سیاسی نیز می تواند اقتصاد این کشور را از نقطه جوش خارج کند. در نمودار دوم شرکت سرمایه گذاری جدوا، به سپرده های بانکی عربستان و نرخ رشد ماهانه 1.1 درصدی بانکهای عربستان اشاره شده است که این مورد، نگرانی درباره بحران اقتصادی عربستان را دو چندان می کند. تاپایان سال 2015 میلادی، دارایی خالص بانک مرکزی عربستان در بخش خارجی 115 میلیارد دلار کاهش داشته است.
بیزینس اینسایدر: نگرانی شرکتهای سرمایه گذاری از تداوم بحران اقتصادی عربستان+نمودار
عربستان سعودی در حال حاضر با چالشهای متعددی مواجه است. نفت ارزان، قدرت گرفتن ایران در منطقه، بی ثباتی در سوریه و یمن و در نهایت تهدید داعش با وجود یک وزیر دفاع 30 ساله از مشکلاتی است که هم اکنون عربستان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن