تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798964868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راغب مصطفی غلوش درگذشت + فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
راغب مصطفی غلوش درگذشت + فیلم
قاری اهل سنت
راغب مصطفی غلوش درگذشت + فیلم راغب مصطفی غلوش، قاری برجسته مصری که نوای اذان او با شهادت و ولایت امیر المؤمنین علی(ع) جاودانه شد، درگذشت.


به گزارش فرهنگ نیوز، راغب مصطفی غلوش، قاری رادیو قرآن مصر و عضو انجمن قاریان و حافظان این کشور پس از یک دوره بیماری بامداد امروز در سن 77 سالگی در یکی از بیمارستان‌های مصر دار فانی را وداع گفت.

راغب مصطفی غلوش سال 1317 هجری شمسی در روستای «برما» واقع در استان غربیه مصر متولد شد و در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت.غلوش در نوجوانی کل قرآن را حفظ کرد و از 16 سالگی با حضور در محافل مختلف قرآن تلاوت می‌کرد.این قاری نامدار مصری در 24 سالگی قرائت قرآن را در رادیو و تلویزیون مصر به صورت رسمی آغاز کرد. 
  دانلود فیلم


استادی که تلاوتش ماندگار شد

شیخ راغب مصطفی غلوش، از نسل قاریانی است که پس از پایان جنگ تحمیلی، برای نخستین‌بار به ایران سفر کرد و خاطره خوش تلاوت‌های اواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ شمسی را آفرید.

راغب مصطفی چند سال پس از حفظ قرآن به کانون علوم قرآنی مصر، شهر طنطا رفت و به مؤسسه و آکادمى قرائات در مسجد احمدى مصر پیوست و به گفته خود او، توانست «یک نمونه عالى از استاد مصطفى اسماعیل» را در این مسجد ارائه دهد. اما نقطه اوج فعالیت قرآنی غلوش زمانی رقم خورد که در دوران سربازی، موفق شد در مسجد مشهور امام حسین (ع) قاهره به تلاوت قرآن بپردازد.

مدیر رادیوی مصر از کسانی بود که به این مسجد رفت‌و‌آمد می‌کرد. اهالی مسجد از او خواستند تا به شیخ راغب کارت عضویتی بدهد تا بتواند به رادیو برود و نوای تلاوتش را به گوش مصریان و خیلی از مخاطبان خارجی رادیو مصر برساند. استاد راغب غلوش، از آن به بعد به مدت بیش از ۳۰ سال متوالى براى تلاوت آیات وحی به کشورهاى مختلف جهان از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و کویت و البته ایران سفر کرد.

تلاوت‌های او در ایران به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و در زمره تلاوت‌های ماندگار او جای گرفت.تلاوت سوره‌های «مریم، مطففین، علق»، «قمر، الرحمن»، «اسراء، بلد»، و به ویژه سوره «احزاب» در مدرسه عالی شهید مطهری هنوز هم هر شنونده‌‍‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تلاوتی عجیب که نشان از ارادت به اهل بیت(ع) داشت.شیخ راغب «آیه تطهیر» را به طرز عجیب و بسیار زیبایی قرائت می‌کند که نشانگر علاقه ایشان به اهل بیت (ع) و محبانشان در ایران است.از شیخ راغب، اذان دلنشینی هم به یادگار مانده است که سال‌ها است از ماذنه‌های شیعه به گوش می‌رسد. شیخ راغب، در قید حیات است و البته کمتر به تلاوت قرآن می‌پردازد.


شیخ غلوش در کلام رهبری

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) با اشاره به شباهت تلاوت‌ استاد «مصطفی اسماعیل» و «غلوش» فرمودند: «ما عاشق تلاوت شیخ مصطفى اسماعیل بودیم… یک روز دوستم مرا دید و گفت: امروز در رادیوى مصر، صداى پسر شیخ مصطفى اسماعیل را پیدا کردیم! گفتم: چه طور، از کجا فهمیدى پسرش است؟ گفت: نام او راغب مصطفى است».
ایشان خاطره‌ای از مرحوم غلوش را در بیانات خود در دیدار با قاریان در 20 بهمن‌ماه 68 نقل کردند که بدین شرح است:

«من از این شیخ راغب مصطفى خاطره‌یى دارم که بد نیست آن را براى شما بگویم. ما حدود سال‌هاى ۴۶ یا ۴۷ – یعنى تقریباً بیست و یکى دو سال قبل از این – در مشهد دنبال خواندن شیخ مصطفى اسماعیل در رادیوهاى کشورهاى عربى – مخصوصاً رادیو مصر – به دقت مى‌گشتیم تا بلکه خواندن او را پیدا کنیم. البته نوارهایش هم در بازار نبود و در ایران هم رادیو قرآن وجود نداشت و ما مجبور بودیم از رادیوهاى خارجى گوش کنیم. ما عاشق تلاوت شیخ مصطفى اسماعیل بودیم. تلاوت‌هاى او را پیدا مى‌کردیم و گوش مى‌کردیم. در آن زمان رفیقى داشتم – مرحوم آقا جعفر – که آقایان او را مى‌شناسند. آن هم با من همین‌طور پاى رادیو مى‌نشست و گوش مى‌کرد. یک روز من را دید و گفت: امروز در رادیوى مصر، صداى پسر شیخ مصطفى اسماعیل را پیدا کردیم! گفتم: چه طور، از کجا فهمیدى پسرش است؟ گفت: نام او راغب مصطفى است که پسر شیخ مصطفى اسماعیل مى‌باشد! (او را به نام غلوش نمى‌شناخت). رفیق من، صداى فرزند مصطفى اسماعیل را ضبط کرده بود. من که گوش کردم، گفتم که قاعدتاً باید همان پسر شیخ مصطفى اسماعیل باشد؛ چون صدایش شبیه شیخ مصطفى اسماعیل است! تلاوت هم، تلاوت همان آیات معروف بود: «و استمع یوم یناد المناد من مکان قریب». 

ویدیوها


1. farhangnews_178349-513710-1454588455.mp4 | دانلود فیلم








لینک را کپی کنید دانلود فیلم

لینک را کپی کنید دانلود فیلم


94/11/15 - 15:50 - 2016-2-4 15:50:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن