تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819397781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت پیوند مفاهیم دینی با پدیده‌های هنری


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ضرورت پیوند مفاهیم دینی با پدیده‌های هنری
ضرورت پیوند مفاهیم دینی با پدیده‌های هنری رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه علمیه باید مفاهیم دینی را با پدیده‌های هنری پیوند دهد و به تئوری‌هایی دست یابد تا قابلیت عرضه در جامعه را داشته باشد.


به گزارش فرهنگ نیوز، علی لاریجانی روز پنجشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره هنر آسمانی که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که از سوی حوزه علمیه برای حمایت از هنر دینی و معنوی پیش آمده برای کسانی که ذائقه هنر معنوی دارند بیش از پیش مفید باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هنر از مقولاتی است که بدون استفاده از ظرفیت ذهنی به معنای معقولات می‌تواند بر روی زندگی تاثیر بگذارد.
 
وی، آیات قرآن را بهترین متنی دانست که هنر می‌تواند از آن زائیده شود و در این زمینه اظهار داشت: قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی است و اگر هنر از متن این کتاب سعادت‌بخش گرفته شود، بهترین انتخاب است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اکتشاف حقیقت را رمز ماندگاری هنر دانست و افزود: اگر هنر نتواند انسان را با معنویت گره بزند و عالم حقیقت را منعکس نکند، ماندگار و زیبا نمی‌شود.
 
لاریجانی با بیان اینکه هنر معنوی که متکی به آیات قرآن باشد ماندگار می‌شود، تاکید کرد: آثار هنری علما و عارفان و حکیمان چون برگرفته از فکر و اندیشه اسلامی است، ماندگار شد.
 
وی گفت: قرآن کریم کتابی پر رمز و راز، جامع و کامل است که سعادت دنیا و آخرت در گرو آن است و اگر این هنر رمزآلود، رازگشایی شود به نتیجه خوبی دست می‌یابیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته، کمتر بر روی هنر دینی کار شده، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاوش‌های خوبی در زمینه‌های معماری، فیلم، شعر، داستان و... انجام شده که بسیار نفیس است و نباید آنها را دست کم گرفت.
 
لاریجانی با بیان اینکه این کاوش‌ها و پژوهش‌ها باید به یک مکتب تبدیل شود، اظهار داشت: حوزه علمیه باید مفاهیم دینی را با پدیده‌های هنری پیوند دهد و به تئوری‌هایی دست یابد تا قابلیت عرضه در جامعه را داشته باشد.
 
وی با اشاره به ضعف‌هایی که در زمینه دریافت‌های کلان از هنر دینی وجود دارد، تصریح کرد که حوزویان باید آثار ماندگار برای کشور خلق کنند.


منبع: مهر


94/11/15 - 15:12 - 2016-2-4 15:12:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن