تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799319960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف در لندن؛ این‌بار تلاش برای برقراری صلح و کاهش رنج‌های مردم سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ظریف در لندن؛ این‌بار تلاش برای برقراری صلح و کاهش رنج‌های مردم سوریه
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در اجلاس بین المللی کمک به مردم سوریه وارد فرودگاه گاتویک لندن شد.
آفتاب : محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور بحث و تبادل نظر درباره بحران سوریه و ضرورت‌های کمک رسانی به مردم سوریه راهی لندن شده است، در فرودگاه گاتویک لندن مورد استقبال نیکلاس هابتن کاردار انگلیس در تهران و حبیب الله زاده کاردار ایران در لندن و شماری از مسوولان نهادهای ایرانی قرار گرفت. 



به گزارش آفتاب، وی در بدو ورودش درخصوص اهداف سفرش گفت: همان طور که می‌دانید در روز پنج شنبه در لندن کنفرانسی در ارتباط با سوریه برگزار خواهد شد؛ این اجلاس بین‌المللی است و برای کمک به مردم سوریه برگزار می‌شود. 


وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت حضور ایران در این اجلاس به عنوان کشوری که همواره در مسیر ارائه کمک‌های انسانی به مردم سوریه تلاش کرده است، گفت: در کنار شرکت در این اجلاس، گفت وگوهایی را نیز با برخی از مقامات شرکت کننده در اجلاس در مورد سوریه و همچنین اجرای برجام خواهیم داشت و در مورد مسائل دوجانبه نیز با برخی از شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت‌وگو خواهیم کرد. 


سفر محمدجواد ظریف به لندن در حالی صورت می‌گیرد که آخرین سفر صورت گرفته در این سطح، در سال 2004 صورت گرفته است. در نشست لندن قرار است مساله جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای بیش از 13 میلیون تن که از بحران انسانی در سوریه رنج می‌برند و همچنین بیش از 4 میلیون سوری که از کشورشان گریخته‌اند، بررسی شود.


به گزارش ایرنا، در واقع در کنار اهداف جانبی این سفر هدف اصلی یافتن راهکاری برای کاستن از آلام مردم سوریه است که طی سالهای اخیر نزدیک به 300 هزار نفر از مردم آن جان خود را از دست داده اند میلیونها نفر آواره شده اند و زیرساختهای آن هم به شدت تخریب شده است.


هرچند تلاش های برخی از کشورهای منطقه برای گنجاندن تروریست‌ها در فهرست معارضه‌ای که قرار است در مذاکرات سوری – سوری حضور داشته باشند، این گفت و گوها را با چالش هایی مواجه ساخته است، با این حال به نظر می رسد واقعیتی همچون تداوم بحران انسانی در سوریه و موج مهاجرت پناهجویان به اروپا و در عین حال مهاجرت تروریسم به این قاره، عقلانیتی را درسران اروپایی حاکم کرده است که این عقلانیت زمینه ساز حل و فصل هر چه سریع تر بحران سوریه است.


در این شرایط حضور وزیر امور خارجه ایران در نشست‌ها و گفت‌وگوهای مربوط به حل و فصل بحران سوریه و همچنین حمایت از آسیب دیدگان از جنگ می تواند تسهیل کننده برون رفت از این بحران باشد. 


تردیدی نیست که سفر محمد جواد ظریف به لندن آن هم پس از 12 سال اذعان به نقش و جایگاه ایران در جلوگیری از تعمیق بحران انسانی در سوریه و اعطای کمکهای انسانی به مردم این کشور به شمار می‌رود.


از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روابط تهران- لندن روابط رو به رشدی بوده است؛ با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران،فصل جدیدی در روابط پرفرازو نشیب ایران و انگلیس باز شده است.


سران دو کشور در دوم مهر ماه سال گذشته برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند علاوه بر این در اول شهریورماه سال جاری سفارت این کشور در تهران با حضور فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا- همزمان با بازگشایی سفارت ایران در انگلیس بازگشایی شد.


با این حال امروز یکی از انگیزه‌های اصلی طرفین برای همکاری با یکدیگر مقابله با تروریسم و افراطی‌گری است که شعله‌های آتش آن به اروپا هم رسیده است. 


اروپایی ها طی سالهای اخیر شاهد بوده اند که جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم و افراطی گری در خاورمیانه عمل کرده است و طی ماه های اخیر اغلب مقامات غربی به نقش سازنده و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران های منطقه ای اذعان نمودند.


قرار ار است در نشست حامیان مالی سوریه در لندن به گفته دولت انگلیس، کمک‌های مالی برای مقابله با بحران انسانی در سوریه مخصوصا در قبال آوارگان جمع آوری شود.


انگلیس، آلمان و نروژ در تماس‌های تلفنی توافق کردند تا تمامی کشورهای شرکت کننده کمک‌های مالی خود را تا دو برابر کمک‌های ارائه شده در سال 2015 افزایش دهند.










تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن