محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830305870
داستان کوتاه؛ بی تفاوت
واضح آرشیو وب فارسی:تفرش نیوز: داستان کوتاه بی تفاوت وقتی در اتاق را باز کردم او آن جا کنارِ بخاری روی صندلی راحتی اش نشسته بود و در سکوت و آرامشی که او در نظر من بزرگ جلوه می داد به رویم نگریست و آن وقت مثلِ این که صدای به هم خوردن پنجره ها ناگهان او را از خوابِ رویا بار و شیرینی بیدار کرده باشد آهسته گفت: «عجب!… شما هستید، بفرمایید، خواهش می کنم بفرمایید.» با اندوه پیش رفتم، قدم هایم مرا می کشیدند، انتظار نداشتم که بعد از یک هفته دوری و قهر این قدر بی تفاوت مرا استقبال کند. فکر می کردم با همه کوششی که او برای پنهان کردنِ احساساتش می کند باز من خواهم توانست بعد از یک هفته، در اولین دیدار بارقه ضعیفی از شادی و خوش بختی آنی را در چشمانِ او بیدار کنم و با این همه ترسیدم به چشمانش نگاه کنم. ترسیدم در چشم های او با سنگی روبه رو شوم که بر روی آن هیچ نشانی از آن چه که من جست وجو می کردم نقش نشده باشد. پیش خودم فکر کردم: من نباید مثلِ همیشه تسلیم او باشم، من می خواهم حرف هایم را بزنم و او باید گوش بدهد، او باید جواب بدهد، من او را مجبور می کنم، و در تعقیب این فکر با اطمینان و اندکی خشونت در مقابلش ایستادم. «می دانی که برای چه آمده ام؟!» مثلِ بچه ها خندید. شاید به من و شاید برای این که در مقابل حرف های من عکس العمل خُرد کننده ای نشان داده باشد. آن وقت درحالی که با یک دست صندلی روبه رو را نشان می داد و با دستِ دیگرش کتابِ قطوری را که به روی زانوانش گشوده بود می بست و گفت: «البته که می دانم، البته، حالا اول بهتر است کمی بنشینید و خودتان را گرم کنید، این جا، نزدیک بخاری.» وقتی روی نیمکت نشستم فکر کردم که او چرا می کوشد تا با تکرار کلمه «شما» بین من و خودش دیواری بکشد. آه، بعد از یک سال، بعد از یک سال، من هنوز برای او «شما» بودم. بعد از گذشتنِ روزها و ساعاتی که در آن حال «من و او» دیگر وجود نداشته ایم بعد از لحظات پیوند، بعد از لحظات یکی بودن و یکی شدن. آن وقت از خودم پرسیدم: چه می خواهی بگویی، با این ترتیب و با صدای بلند، بی آن که خودم توجهی داشته باشم تکرا کردم: «با این تریب.» و صدای او را شنیدم: «حالا می توانیم شروع کنیم.» سرم را بلند کردم. در آن لحظه آماده بودم تا چون دریای دیوانه ای در مقابلِ او طغیان کنم و به روش بیایم. پنجه هایم را گشودم، در لبانم لرزشی پدید آمد، در جای خود اندکی به جلو خزدیم، می خواستم فریاد بزنم: «که چه؟ چرا به من راه نمی دهی؟ چرا مثل دیواری در مقابلم ایستاده ای؟ یا راهم بده، یا راهم را باز کن، یکی از این دوتا. هیچ وقت نمی گویی که از من چه می خواهی، هیچ وقت ندانستم که برای تو چه هستم. بگو، فقط یک کلمه، آن وقت من خوش بخت خواهم شد، حتی اگر کلمه تلخی باشد. شاید اولین کلمات هم از میانِ لبانم بیرون آمدند، اما بغض گلویم را فشرد و نگاه او، نگاه او که مانند قهقهه مردگان از سرمای وحشت انگیز و تمسخر آلودی لبریز بود، دهانم را بست و پلک هایم را به زیر انداخت. خجلت زده درونم را نگاه کردم و آهسته زیر لب گفتم: «آه دیوانه، دیوانه!» نگاهم از روی انگشتانِ لرزانم به پایین خزید و به روی گل های رنگارنگِ فرشِ قالی، نوک کفش های او، زانوانِ لاغرش که طرحِ آن از پشتِ شلوار به خوبی هویدا بود، افتاد؛ و بالاتر، دستش که بی رنگ و باریک بود و دسته عینک رابا هیجان می فشرد، سینه اش که زندگی در پشت آن گویی بالبخند – خاموشی «زندگی» را می نگریست و چانه محکم و لب های لرزانش، و نمی دانم چرا بی هوده آرزو کردم که بروم، به جای دوری بروم و همه چیز را فراموش کنم. او از جایش بلند شد و درحالی که با قدم های کشیده اش به سوی من می امد گفت: «و بالاخره هیچ چیز معلوم نشد!» سرم را با بی اعتنایی نومیدانه ای تکان دادم. «چه چیز را بگویم چه چیز را؟» به نظرم رسید که آن چه مرا رنج می دهد از او جداست، چیزی است در خودِ من و چسبیده به دنیای تاریک من و افزودم: «قضیه خیلی یک طرفی است نه، من اشتباه می کنم من باید بروم و به تنهایی فکر کنم.» آن وقت او دست هایش را گذاشت روی شانه های من و روی صورتم خم شد. نفس اش داغ بود. گونه های لاغر و پیشانی بلندش را به گونه ها و پیشانی من مالید و در همه این احوال من بوی تنش را با عطش تنفس می کردم و دنیای من در میان آن بازوانِ مطمئن و در عمق آن چشم های خاکستری و سرد، رنگ می گرفت. «اگر یک کمی از خودمان بیرون بیاییم شاید بتوانیم اطراف مان، و دیگران را هم ببینیم.» «عزیز من، کلمات خیلی زیبا و در عین حال خیلی تو خالی هستند. می فهمی چه می خواهم بگویم، بهتر نیست که قضاوت مان را نسبت به اشخاص، خارج از حدود دنیای مسخره کلمات تنظیم کنیم؟» آه، او پیوسته با این فلسفه ها مرا گم راه می کرد. اندیشیدم چه می خواهد به من بگوید. آیا دوستم دارد؟! این اولین ادراکم از گفته های او بود. بی آن که به مقصود حقیقی او توجه داشته باشم، هیچ وقت راجع به گفته های او عمیقانه فکر نمی کردم. از این کار می ترسیدم و پیوسته در همه حرکات و گفته های او به دنبال یک اعتراف می گشتم، اعترافی که به آن احتیاج داشتم، می خواستم راحت بشوم و او زیرکانه با من بازی می کرد. با هیجان دست هایم را به دور گردنش حلقه کردم: «دوستم داری، نه؟ دوستم داری؟» و در آن حال دلم می خواست که از فرط شادی گریه کنم، اما او خودش را با اندکی تاثر و حالت رمیده ای از میانِ بازوانِ من بیرون کشید، به سوی دیگر اتاق رفت و در مقابل گنجه کتاب ها ایستاد. «همه اش حساب می کنی، همه اش به خودت فکر می کنی.» و آن وقت با هیجان به طرف من برگشت. «بیا انسان بشویم، بزرگ بشویم، دوست داشتن و دوست داشته شدن رابه وجود بیاوریم.» آه. دنیای او برای من قابل لمس نبود. دنیای او برای من جسمیت نداشت. می دانستم که چه می خواهد و چه می گوید. می دانستم که فقط می خندد، فقط می خندد، فقط می خندد به همه چیز و به همه کس، حتی به خودش. اما من نمی توانستم مثل او باشم، می خواستم فریاد بزنم: «دستم را بگیر و با خودت ببر به هرکجا که می خواهی، شاید یک روز بتوانم با تو به آن جا برسم.» اما احساس کردم که قدم هایم در سستی و رکودِ وحشتناکی فرو رفته اند، حس کردم که قدم هایم مرا یاری نمی کنند. من هنوز در تارهای ابریشمین زندگی اسیر بودم، مثلِ صدها و هزارها انسان دیگر، به آن اوج رسیدن، به آن وارستگی و بی نیازی رسیدن…آه، شاید همه سال های عمرم کافی نبودند و من بی هوده تلاش می کردم: بی هوده تلاش می کردم تا او را به سطحِ زمین به آن جایی که خودم زندگی می کردم باز گردانم. از مقابل گنجه کتاب هایش برگشت و کنارِ من ایستاد. مثلِ شیطانی تاریک و وسوسه انگیز بود. «گفتی این آخرین بار است که به دیدنِ من می آیی، نه؟» قلبم لرزید. نمی خواستم او به همین آسانی این دوری و گسستن را قبول کند، دلم می خواست دستم را بگیرد و مرا به خودش بفشارد و در صدایش اندوهی باشد و بگوید «تو این کار را به خاطر من نخواهی کرد»، اما او خاموش بود. صورتم را به طرفِ تاریکی برگرداندم و نومیدانه گفتم: «این طور تصمیم گرفته بودم.» «وحالا چه طور؟» بیش تر به طرفم خم شد. آه، او نزدیکِ من بود، زندگی من بود و من دیگر چه می خواستم؟ «حالا، حالا،…آه، نمی دانم!» شاید او همین را می خواست، همین تزلزل و تردید را و من او را کشف نمی کردم. این خیلی دردناک بود. آن وقت او با اطمینان برخاست. «شام را با هم می خوریم.» من ساعتم را نگاه کردم، هشت و نیم بود و اندیشیدم: «نباید تسلیم بشوم، نباید مغلوب بشوم.» و در همان حال گویی او با نگاهش به من می گفت: «دختر کوچولوی احمق، فتح و شکست چه معنی دارد…آیا دوست داشتن برای تو کافی نیست؟» «البته شام می خوریم، اما بعد…» و او با خون سردی گفت: «بعد هر طور که دلت می خواهد رفتار کن.» «من این جا نمی مانم.» و فقط این حرف را زدم تا او بگوید «بمان» و لااقل یک بار از من با «کلمه»، کلمه ای که در گوش من صدا می کند، چیزی خواسته باشد. «اما او خندید، خنده اش رنجم می داد، چون می دانستم که همه چیز را در من می خواند.» «البته اگر بخواهی، می روی.» من بی آن که خودم بخواهم التماس می کردم با جملاتی که هیچ مفهوم دیگری جز تضرع نداشت و او…او مرا خُرد و مغلوب می کرد، بی آن که لحظه ای از آن اوجِ بی نیازی پایین آمده باشد. آهسته گفتم: «نه، اگر تو بخواهی می مانم…و در غیر این صورت…» نگاهش را با دقت به چشمان من دوخت، مثل این که می خواست بگوید: «بازی نکن، من دست تو را خوانده ام، و با لحن کنایه آلودی گفت: «من عادت نکرده ام امر کنم. به خصوص در مقابلِ خانمی… تو می دانی که در این مورد خودت باید تصمیم بگیری.» میز کوچکش را جلو کشید. «شراب خوبی هم در خانه داریم.» من می دانستم که تسلیمم و تلاشی نکردم. هیچ چیز نگفتم. می ترسیدم که تا مرحله زنِ حساب گری تنزل کنم. در مقابلِ من پشتِ میز نشست و درحالی که جام را پُر می کرد به شوخی گفت: «آن هایی که با زبان شان به آدم فحش می دهند با قلب شان آدم را نوازش می کنند.» و با لبخند پُرمعنایی به صورت من نگاه کرد. شب تاریک و سنگین بود و آتش در بخاری با زمزمه ملایمی شعله می کشید. خسته و ناامید سرم را بلند کردم و اطراف را نگریستم. همه اش کتاب، کتاب، کتاب،همه دیوارها از قفسه های کتاب پوشیده شده بود و او در میان این همه کتاب زندگی می کرد. و ناگهان حس کردم که او برایم سنگین و غیرقابل درک است. نمی توانم تحملش کنم، حس کردم که از او دورم. آن وقت سرم را در میان دو دست گرفتم و به تلخی گریستم. «آه خدای من، پس من چه باید بکنم؟» و او با خون سردی گفت: «دوستِ کوچکِ من نوشیدنی ات را بخور، آن وقت می رویم در آن اتاق دراز می کشیم و من برای تو قصه می گویم.» سرم را بلند کردم. چیزی در چشم هایش می سوخت. حس کردم که پلک هایم داغ و سنگین می شوند. رویایی روی پیک هایم ایستاده بود. شب در ظلمت نفس می کشید، اما به نظرم رسید که از پشت شیشه های پنجره آفتاب به درون اتاق نفوذ می کند… منبع:bartarinha.ir
شنبه ، ۱۰بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تفرش نیوز]
[مشاهده در: www.tafreshnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
آرایش عروس با این نکته ها یک آرایش خاص و متفاوت می شود!!
آرایش عروس یکی از اصل های مهم برای زیباتر شدن عروس خانم ها در روز عروسی شان است با نکته های زیر در روز عروسی تان یک عروس زیبا و رویایی شوید نکته های مهم در آرایش عروس که باید بدانیدآرایش عروس یک میکاپ با دقت و موزون است که نشان دهنده هنر دست آرایشگر است آموزش این آرایش به صورتتفاوت های مرغ سبز با ارگانیک
مرغ سبز و یا ارگانیک یکی از محصولاتی است که این روزها تبلیغات فراوانی درباره آن در حال انجام است تبلیغاتی که به حتم سبب می شود تا برخی از اقشار جامعه نسبت به تغییر نوع مواد غذایی سبد خانوار اقدام کنندبه گزارش به نقل از افکارخبر مرغ سبز و یا ارگانیک یکی از محصولاتی است که این ررویارویی با داستان های کیشلوفسکی/ داستان خوانی در حکم تماشای فیلم
کریشتف کیسلوفسکی کارگردان مشهور لهستانی علاوه بر فیلم های سینمایی چند داستان نیز در کارنامه دارد که رمان -فیلمنامه نامیده شده و بین ژانر داستان و فیلمنامه قرار دارند ذاکرنیوز گروه فرهنگ کریشتف کیشلوفسکی را در ایران بیشتر به خاطر فیلم سینمایی زندگی دوگانه ورونیکا و سه گانه سفنفیسه روشن با ظاهر و پوششی کاملا متفاوت و عجیب! + عکس
نفیسه روشن در فيلم سينمايي تتل و راز صندوقچه نفیسه روشننفیسه روشن با انتشار عکس زیر در صفحه اجتماعی اش نوشت بلاخره اكران فيلم سينمايي تتل و راز صندوقچه در سينماهاي كشور شروع شدنفیسه روشن در فيلم سينمايي تتل و راز صندوقچهصفحه اجتماعی نفیسه روشنمطالب مرتبط نفیسه روشن و همسرش در کنس«خواب تلخ» داستان جدال پیرمردی با مرگ را روایت می کند
دولت بهار یک کارگردان سینما با بیان اینکه فیلم سینمایی خواب تلخ داستان جدال پیرمردی با مرگ را روایت می کند گفت این فیلم پس از 12 سال از زمان ساختش بازهم توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از مشهد محسن امیر یوسفی شنبه شب در جلسه نقد و بررداستان قتلهای زنجیرهای در تبریز
داستان قتلهای زنجیرهای در تبریز نخستین قدم برای جلوگیری از خشونت در هر جامعهای قانونگذاری و قانونمندی است و زیر پا گذاشتن قانون خشونت را در جامعه تشدید میکند و در این ارتباط هم تشدید خشونت به دنبال آن باعث بروز نزاع و درگیری میشود این روزها باز هم تبریز خبرساز شده است اجهان در روزی که گذشت از مواضع متفاوت کاخ سفید و بایدن درباره حل مناقشه سوریه تا گستاخی العربیه درباره جزایر ای
جهان در روزی که گذشتاز مواضع متفاوت کاخ سفید و بایدن درباره حل مناقشه سوریه تا گستاخی العربیه درباره جزایر ایرانیمواضع متفاوت کاخ سفید و بایدن درباره حل مناقشه سوریه گستاخی العربیه درباره جزایر ایرانی و ابراز نگرانی واشنگتن از کشته شدن غیرنظامیان در یمن به رغم اعلام حمایت کامل آمجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» منتشر شد
مجموعه داستان دیوارهای بلند گورستان شهر ما منتشر شد شناسهٔ خبر 3031601 - یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹ ۴۴ فرهنگ > تازه های نشر ایران جواد عاطفه از انتشار مجموعه داستان دیوارهای بلند گورستان شهر ما توسط انتشارات میلکان خبر داد جواد عاطفه داستان نویس و مترجم در گفتگو با خبرنگار«دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی+تصاویر
دختر متفاوت ترین فیلم میرکریمی تصاویر جلیل شعبانی مجری طرح دختر گفت ممکن است فیلم تلخ باشد اما همیشه فضای امیدوار کننده در آثار میرکریمی وجود دارد آفتاب به گزارش فارس فیلم سینمایی دختر ساخته رضامیرکریمی از آثاری است که امسال در سودای سیمرغ حضور دارد این فیلم که بخشهایرویارویی با داستانهای کیشلوفسکی/ داستانخوانی در حکم تماشای فیلم
نقد داستانهای آقای کارگردان رویارویی با داستانهای کیشلوفسکی داستانخوانی در حکم تماشای فیلم شناسهٔ خبر 3030716 - یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۶ فرهنگ > کتاب کریشتف کیسلوفسکی کارگردان مشهور لهستانی علاوه بر فیلمهای سینمایی چند داستان نیز در کارنامه دارد که رمان -فیلمنامه نا-
گوناگون
پربازدیدترینها