تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: ثبات منطقه برای ایران اهمیت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
روحانی: ثبات منطقه برای ایران اهمیت دارد




دکترحسن روحانی رییس جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود با بیان این که ایران و فرانسه در زمینه یافتن ریشه های تروریسم و مبارزه با آن نقطه نظرات مشترکی دارند، گفت :ما خواهان حل اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره هستیم.





خبرگزاری ایرنا: دکترحسن روحانی رییس جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود با بیان این که ایران و فرانسه در زمینه یافتن ریشه های تروریسم و مبارزه با آن نقطه نظرات مشترکی دارند، گفت :ما خواهان حل اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: مهمترین مسئله دو طرف در مبارزه با خشونت و افراطی گری و تروریسم بود و دو کشور باید در این دو زمینه فعال باشیم و با ریشه های تروریسم مبارزه کرده و ثبات و امنیت را برگردانیم.

رئیس جمهوری درباره مسائل مورد توجه دو کشور گفت که ایران و فرانسه در رابطه با برخی مسائل و کشورهای منطقه دیدگاه مشترک دارند، ما علاقه مند هستیم لبنان همه ارکانش فعال باشد و از ثبات و امنیت بیشتر برخوردار باشد و لبنان دوست دو طرفه ما است.

وی یادآور شد: سوریه برای ما بسیار اهمیت دارد مردم سوریه آواره و بخش بزرگی از این کشور ویران شده و همه وظیفه داریم به مردم سوریه کمک کنیم.

رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد: باید کمک کنیم مردم سوریه برای آینده کشورشان در فضایی مناسب تصمیم گیری کنند. همچنین وحدت و انسجام عراق برای همه ما مهم است و در سوریه و عراق باید با تروریسم مبارزه کرد و از این دو ملت در مبارزه با گروه های تروریستی حمایت کنیم.

به گفته روحانی، ثبات منطقه برای ما مهم است و علاقه مند هستیم اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره حل شود.

روحانی گفت: مسئله حقوق بشر برای ما بسیار اهمیت دارد و می خواهیم مردم از جمله مهاجرین و ساکنان یک کشور از حقوق شهروندی مساوی بهره مند باشند، و همه جا باید ریشه های تروریسم را بیابیم و در این زمینه بین ایران و فرانسه اتفاق نظر وجود دارد.

رییس جمهوری کشورمان یادآور شد: برجام می تواند یک الگو برای حل سایر مسائل شود و در این باره پیشتر توضیح دادم کشورهایی که اختلاف دارند در جایی کوتاه آیند و توافق کنند.

وی افزود: ما باید به مردم سوریه کمک کنیم و این مردم سوریه هستند که برای آینده خود تصمیم می گیرند. ممکن است افراد متعددی در آینده برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند و مردم به هر کسی رای دادند، او منتخب ریاست جمهوری است.

روحانی تاکید کرد: امروز مشکل سوریه این فرد یا آن فرد نیست مشکل اصلی داعش است و کسانی که به این گروه ها اسلحه داده و از آنان نفت خریده و از آنان حمایت سیاسی می کنند.

وی عنوان کرد: آنان حقوق ملت ها را زیر پا گذاشتند و مهم است همه کشورها به حقوق بشر توجه کنند.

رئیس جمهوری ادامه داد: باید مشکلات حل شود. هر رییس جمهوری در کشورش باید مجری قانون باشد من به عنوان رییس جمهوری مسوول قانون اساسی هستم و باید به این امر توجه کنم.

*لزوم مبارزه با تروریسم

فرانسوا اولاند نیز در این نشست خبری اظهار کرد: تروریست سراسر جهان را تحت تاثیر قرارداده و باید کاری کنیم که ریشه های تروریست از بین برود .

وی یادآور شد: در همه کشورها مبارزه با تروریست می تواند بدون وارد شدن خدشه ای به حقوق بشر وارد شود.






تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن