تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات جدید پرونده فساد در فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جزییات جدید پرونده فساد در فوتبال
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معتقد است سلیقه شخصی رئیس فدراسیون فوتبال که باعث به‌کارگیری قطبی در سمت سرمربی‌گری تیم ملی شد، خلاف اساسنامه بود اما این اتفاق درباره سرمربی دیگری رخ نداد.
روز نو : سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معتقد است سلیقه شخصی رئیس فدراسیون فوتبال که باعث به‌کارگیری قطبی در سمت سرمربی‌گری تیم ملی شد، خلاف اساسنامه بود اما این اتفاق درباره سرمربی دیگری رخ نداد.
مصطفی افضلی‌فرد در گفت و گو با  خانه ملت در خصوص برخی بخش های گزارش فساد در فوتبال که در کمیسیون اصل 90 تهیه و روز دوشنبه هفته جاری در صحن علنی قرائت شد، توضیح داد و گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخاب سرمربی تیم ملی با نظر هیأت رئیسه این فدراسیون است اما چند سال پیش، رئیس فدراسیون خلاف اساسنامه نظر شخصی خود را اعمال و افشین قطبی را به سرمربی گری تیم ملی انتصاب کرد که البته موضوع به‌کارگیری سلیقه شخصی رئیس فدراسیون صرفا در خصوص قطبی بود و در سایر موارد انتخاب سرمربیان این اتفاق نیفتاد.


نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی موارد دیگر مثل انتصاب مسئولان غیر ورزشی در سمت های بالای مدیریت فوتبال اشاره و بیان کرد: طبق اساسنامه، فدراسیون فوتبال باید بر انتصابات نظارت کند به گونه ای که مدیران باشگاه‌ها از سابقه ورزشی مرتبط برخوردار باشند و صرفا مدیر نباشند؛ اما موارد عدیده ای حین بررسی پرونده فساد در فوتبال مشاهده شد که مدیران باشگاه ها به علت دور بودن از فضای فوتبال و عدم آشنایی با سازوکار مسئولیت و مدیریت در فوتبال، دچار خطاهایی شده و حتی از سوی دلالان دور زده شده و منجر به بروز آسیب هایی شدند.


عدم سابقه ورزشی رویانیان باعث سوءاستفاده دلالان شد




افضلی فرد در ادامه، تصدی رویانیان به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس علیرغم سابقه ورزشی را تأیید کرد و گفت: در حال حاضر نیز شاهد حضور افراد غیرورزشی در رأس باشگاه های کشور هستیم و این در حالی است که تخصص و مهارت نیز لازمه کار مدیریت ورزشی است چرا که افرادی همواره سعی دارند از این مدیران به دلیل عدم آشنایی سوءاستفاده کنند.


احتمال بررسی اعمال نفوذ رئیس جمهور وقت در عزل علی دایی از سرمربی‌گری تیم ملی


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم در خصوص انتصاب یا عزل برخی مدیران ورزشی از سوی مقامات بالا و شائبه عزل علی دایی از سرمربی‌گری تیم ملی از سوی رئیس جمهور وقت نیز بیان داشت: استفاده سیاسی از فوتبال همواره آسیب‌زا بوده و برخلاف اساسنامه است که باید جزء موارد تخلفات فدراسیون فوتبال قید شود.


وی ادامه داد: عزل و نصب سرمربی تیم ملی سازوکار خاص خود را داشته و اینکه از سوی شخص رئیس جمهور نیز انجام شود قانونی نیست؛ ضمن اینکه مفتوح ماندن گزارش کمیسیون به علت برخی ابعادی است که لازم است در آینده بررسی شود و همین اعمال نفوذ رئیس جمهور در قضیه عزل و نصب سرمربی نیز می تواند بسته به نظر هیأت رئیسه، مورد بررسی قرار گیرد.


سازمان مالیاتی و قوه قضاییه پیگیر فرار مالیاتی قطبی هستند


افضلی فرد در ادامه به خروج قطبی از کشور بدون پرداخت مالیات اشاره و اظهار کرد: پیگیری قضیه پرداخت مالیات افشین قطبی بستگی به سازمان امور مالیاتی کشور دارد که چگونه از فراریان مالیاتی طلب خود را وصول کند و قوه قضاییه باید نسبت به این قضیه ورود کرده و تصمیم گیری کنند.


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار قطبی بسیاری از بازیکنان نیز هم اکنون در کشور هستند که مالیات خود را پرداخت نکرده اند اما از آنجایی که صرفا یک گزارش ارائه شده و اثبات نشده نمی توان نامی از آنها برد و بلافاصله پس از صدور رأی قوه قضاییه و محرز شدن تخلف آنها، نتیجه نیز منعکس می شود.




تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن