تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش الجمهوریه از اهمیت دیدار روحانی-اولاند


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: گزارش الجمهوریه از اهمیت دیدار روحانی-اولاند
« الجمهوریه» روزنامه لبنانی دیدار قریب الوقوع « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با « فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در پاریس را« مهمترین رویداد کنونی منطقه و جهان» توصیف و ابراز امیدواری کرد که این دیدار تاثیرهای مثبتی در پرونده لبنان به ویژه انتخابات رئیس جمهوری آن داشته باشد.
الجمهوریه درسرمقاله امروز (چهارشنبه) خود نوشت:عرصه منطقه ای و بین المللی شاهد رویدادهای سیاسی متعددی است که امید می رود تاثیرات مثبتی در داخل لبنان به ویژه در پرونده انتخاب رئیس جمهور داشته باشد.
به گزارش ایرنا لبنان بیش از 30 ماه است که رئیس جمهوری ندارد.
این روزنامه لبنانی افزود:دیدار فرانسوا اولاند وحسن روحانی که امروز درقصرالیزه پاریس انجام می شود، مهمترین این رویدادها است به ویژه این که بعداز سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و واتیکان و ملاقات با پاپ فرانسیس صورت می گیرد.
الجمهوریه اضافه کرد: پاپ در دیدار با روحانی با تاکید بر نقش ایران در برقراری ثبات در خاورمیانه، از تهران خواست تا با اتخاذ راه حل های سیاسی مناسب، نقش مهم خود را در این زمینه به ویژه مبارزه با تروریسم ایفا کند و در مقابل روحانی نیز ابراز امیدواری کرد که شاهد برقراری صلح در خاورمیانه باشیم.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد، کاردینال « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان که دیروز از واتیکان به بیروت بازگشت از پاپ فرانسیس و مقامات واتیکان خواسته است تا تلاش کنند مشکلات لبنان به ویژه بحران انتخاب ریاست جمهوری این کشور از پرونده های منطقه جدا شود زیرا نمی توان مسئله ریاست جمهوری لبنان را تا حل شدن پرونده های سوریه ، عراق و یمن به تعویق انداخت.
الجمهوریه تصریح کرد: کاردینال راعی منتظر نتیجه دیدار پاپ با روحانی و نشست رئیسان جمهور فرانسه و ایران است تا بداند این درخواست او چقدر امکان تحقق دارد.
کاردینال راعی روز گذشته هنگام بازگشت از واتیکان و دیدار با پاپ، با اطمینان خاطر گفت که « مسئولان واتیکان، لبنانی ها و احزاب و گروه های سیاسی و فراکسیون های مجلس را توصیه به انتخاب رئیس جمهور کردند زیرا لبنان بدون رئیس جمهور دیگر امکان پذیر نیست.
رهبر مسیحیان مارونی لبنان با بیان اینکه پاپ وارد جزئیات مسئله انتخاب رییس جمهوری و ویژگی های رئیس جمهور لبنان نشد، تصریح کرد: وی آرزومند است یک رئیس جمهوری برای لبنان انتخاب شود که بتواند انتظارهای لبنانی ها را برآورده سازد، اما حاضر نیست وارد جزئیات شود و یا پلی برای عبور دیگران قرار گیرد.
الراعی در پاسخ به این سوال که آیا دوباره تلاش دارد جلسه ای با حضور سران طائفه مارونی در بکرکی برگزار کند یا نه؟ گفت: فائده این جلسه چیست؟ درهای بکرکی بر روی همه، نه فقط دو نامزد اعلام شده باز است، ما خواهان این هستیم که نمایندگان در پارلمان حاضر شوند و علیات رای گیری آغاز شود. حالا یا یکی از دو نامزد معروف را انتخاب می کنند و یا فردی غیر از آن دو را. بدون حضور در سالن مجلس نمی توان رئیس جمهور را انتخاب کرد.
الجمهوریه با اشاره به ابتکارها و معادله های مطرح برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان و تاثیر عوامل داخلی و خارجی بر این پرونده ، نوشت: برخی محافل سیاسی لبنانی معتقدند که نباید چشم امیدی به نتایج دیدار اولاند با روحانی داشت زیرا رئیس جمهوری اسلامی ایران بر سیاست تهران در این زمینه تاکید خواهد کرد.
جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که در امور داخلی هیچ کشوری از جمله لبنان دخالت نمی کند وپرونده انتخاب رئیس جمهور یک موضوع داخلی است و لبنانی ها خود باید در این باره و بدون مداخله خارجی تصمیم گیری کنند و از هر گزینه مورد توافق لبنانی ها ، حمایت می کند.
http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg








چهارشنبه, 07 بهمن 1394 ساعت 16:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن