تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805293534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب فضاي هيجاني بورس باشید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مراقب فضاي هيجاني بورس باشید
شاخص بورس اوراق بهادار در پايان معاملات ديروز با 2 هزار و 142 واحد افزايش روزي تاريخي را پشت سر گذاشت تا در يك قدمي كانال 71 هزار واحد قرار بگيرد.
نویسنده : مهدی فتحی‌مقدم 


به گزارش «جوان» بورس در واكنش به سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و سفر رئيس‌جمهور واكنش مثبت و چشمگيري نشان داد به نحوي كه شاخص بورس به 70 هزار و 999 واحد رسيد كه اين ميزان افزايش در سال‌هاي اخير ركورد محسوب مي‌شود.
براساس اين گزارش 2 ميليارد و 256 ميليون سهم به ارزش 460 ميليارد تومان خريداري شد وارزش كل بازار سهام نيز بيش از 304 هزار ميليارد تومان افزايش يافت. ابوالقاسم آقادوست، كارشناس بازار سرمايه در باره استقبال سرمايه‌گذاران از بازار سهام در روزهاي اخير با اشاره به كف قيمتي سهام و جذابيت خريد گفت: قيمت اكثر سهام در بازار به پايين‌تر از ارزش ذاتي رسيده و براي سرمايه‌گذاري جذاب است، اما اكثر علاقه‌مندان به اين بازار در انتظار اخبار خوش براي ورود بودند كه با رفع تحريم‌ها، انگيزه براي ورود آنها ايجاد شد.
وي با اشاره به اينكه بورس تهران بازاري است كه تحت تأثير فضاي رواني قرار مي‌گيرد، بيان كرد: هيجان افراد بازيگر اين بازار موجب خواهد شد به دنبال اخبار سياسي و اقتصادي در كشور، نوساناتي در اين بازار رخ دهد.
اين كارشناس بازار سهام تأكيد كرد: در اين شرايط بايد تغييرات بنيادي در كسب و كار و بهبود وضع اقتصادي ايجاد و به صورت عملي اتفاقات مثبتي بيفتد تا بازار سهام با رشد ادامه دار و پايداري مواجه شود. بنابراين گزارش اجرايي شدن برجام موجب مي‌شود هزينه‌هاي مالي، بيمه و ال‌سي شركت‌ها و بنگاه‌هاي توليدي كاهش يابد و به دنبال آن درآمد اين بنگاه‌ها و در نتيجه سودآوري آنها تحت تأثير قرار گيرد و افزايش يابد. با اين‌حال همچنان برنامه‌هاي اقتصادي دولت به خصوص در حوزه ارزهاي خارجي منجر به ايجاد جذابيت در بازارهاي كاذب و موازي بورس مانند ارز و طلا نوسانات شده و بازارهاي موازي نيز جذابيت دارند.
از طرف ديگر يك‌شنبه هفته آينده قرار است اتصال بانك‌هاي كشور به سوئيفت بانكي انجام شود كه اين امر تسهيل مبادلات پولي را در سطح بين‌الملي به همراه دارد، به همين جهت مجموعه اين اخبار خوشايند باعث شده است سرمايه‌هاي جديد وارد بورس شود و شاهد رشد قابل توجه بازار باشيم.
گفتني است در بازار ديروز گروه خودرويي با حجم تقاضاي بالايي مواجه شد و همانطور كه از قبل پيش‌بيني مي‌شد با رفع تحريم‌ها اين گروه به گروه‌هاي پيشرو بازار تبديل مي‌شود. بنابراين گزارش اگرچه به تعبير متداول بورس‌‌بازان بايد به «گاوها» (معامله‌گران ريسك‌پذير) خوشامد گفت، اما برخي از كارشناسان بر اين باورند در حال حاضر بازار به شدت رو به هيجاني شدن پيش مي‌رود و سازمان بورس بايد در اين زمينه از شركت‌ها بخواهد شفاف‌سازي كنند تا انتشار شايعات و اخبار غلط باعث نشود قيمت‌ها حبابي شوند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن