تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی نسبت به شیوع ویروس زیکا در قاره آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تهران-ایرنا-سازمان بهداشت جهانی هشدار داد:ویروس زیکا که توسط پشه آئدس منتقل می شود ممکن است در سراسر قاره آمریکا شیوع یابد. زیکا تا کنون به مغز هزاران کودک در برزیل آسیب رسانده وهنوزهیچ واکسنی برای مقابله با آن تولید نشده است.
به گزارش گروه علمی ایرنا از دویچه وله، سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای نسبت به شیوع قریب الوقوع ویروس بسیار خطرناک "زیکا" در قاره آمریکا، به جز کشورهای کانادا و شیلی، هشدار داد. این ویروس که توسط پشه آئدس منتقل می شود، به بروز ضایعات مغزی جدی منجر خواهد شد.
زنان بارداری که به این ویروس آلوده شوند، فرزندانی مبتلا به "میکروسفالی" به دنیا خواهند آورد؛ کودکانی که مغزشان به طور چشمگیری از اندازه معمول کوچکتر است.
در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده که تاکنون 3893 کودک مظنون به ابتلا به میکروسفالی در برزیل یافته اند. این تعداد مبتلا به میکروسفالی، نسبت به همه پنج سال گذشته 30 برابر بیشتر بوده و نشانگر جهشی نگران کننده در گسترش این ویروس است.
ویروس زیکا برای اولین بار در سال 1947 در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در آنگولا کشف شد. ابتلا به این ویروس بیش از هرجای دیگر دنیا، در نقاطی از آفریقا و جنوب شرق آسیا دیده شده است.
پژوهشگران می گویند که این ویروس به احتمال زیاد در حال تکامل است و اگر شیوع آن تا ماه اوت 2016 که زمان برگزاری المپیک در برزیل است ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

سه شنبه ، ۶بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن