تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820381879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهتمام پليس به رويکردهاي علمي در برقراري امنيت ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اهتمام پليس به رويکردهاي علمي در برقراري امنيت ضروری است
جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به پيچيده شدن جرايم و حرفه‌اي‌تر شدن مجرمان، اهتمام پليس به رويکردهاي علمي در برقراري امنيت را ضروری دانست و گفت: امروز مجرمان، باهوش، تحصيل‌کرده و از ظرفيت جنايي بالايي برخوردارند و حتي برخي از آنها ضريب هوشي بيش از 130 دارند و در حد نابغه هستند.
سرهنگ حسين حسين‌زاده در همايش " بررسي صحنه جرم" با اشاره به پيچيده شدن جرايم و حرفه‌اي شدن مجرمان تصریح کرد: امروز مجرمان، باهوش، تحصيل‌کرده و از ظرفيت جنايي بالايي برخوردارند و حتي برخي از آنها ضريب هوشي بيش از 130 دارند و در حد نابغه هستند.
وي به کلاهبرداري نيجريه‌اي به عنوان نمونه‌اي از جرايم پيچيده امروز اشاره کرد و افزود: وقتي فردي در يک کشور آفريقايي از تاجري اصفهاني تنها با يک کليک در محيط فضاي مجازي کلاهبرداري مي‌کند و يا با مجرماني روبرو مي‌شويم که در استان ما مرتکب جرم شده و با تندروترین خودروها ظرف 10 ساعت خود را به مرز مي‌رسانند در مي‌يابيم که مرزها براي مجرمان ديگر معنا و مفهوم ندارد.
وي با بيان اينکه در چنين دنيايي پليس نيازمند رويکردهاي علمي در برقراري امنيت است، تصریح کرد: امروز مقوله پليس علمي يکي از مباحث گسترده اي است که در دنيا مطرح مي‌شود و اين علم و تحقيق و پژوهش است که تعيين مي‌کند پليس چگونه باشد، در مديريت افکار عمومي چگونه رفتار کند، ساختار و ساختمان‌هايش را چطور طراحي کند و از چه راه‌ها و روش‌هايي براي کشف جرم استفاده کند.
سرهنگ حسين‌زاده خاطرنشان کرد: امروز در يگان ويژه که يکي از سخت‌ترين بخش‌هاي نيروي انتظامي است مرکز تحقيقات کاربردي تاسيس شده و در آنجا هم در خصوص مديريت خشم، کنترل اجتماعات و اغتشاشات از علم و تحقيق بهره گرفته مي‌شود.
جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان، استراتژي و چشم انداز پليس آگاهي به عنوان تخصصي‌ترين پليس کشور را علمي شدن آن در منطقه دانست و افزود: خوشبختانه امروز تا حدي به اين مهم دست يافته‌ايم و بسياري از فناوري‌هاي نويني که حتي کشورهاي منطقه از آن برخوردار نيستند را ما با استفاده از علم و توانايي دانشمندان کشورمان در اختيار داريم.
وي با بيان اينکه امروز اگر در بررسي صحنه جرم اثري از مجرمان به دست نيايد با فناوري هاي نويني که در اختيار داريم مي توانيم مجرمان را در کمترين زمان دستگير کنيم، گفت: به عنوان مثال پليس آگاهي اصفهان يکي از باندهاي سارقان مسلحي که در سرقت هاي خود صورت‌شان را کاملاً مي پوشاندند و هيچ رد و اثري از خود به‌جا نمي‌گذاشتند را توانست با استفاده از توانايي‌هاي علمي خود شناسايي و دستگير کند.
سرهنگ حسين‌زاده، آمارها و اطلاعات پليس را دقيق و بدون نقص عنوان کرد و افزود: امروز با افتخار اعلام مي‌کنيم که توانمندي‌هاي فوق العاده‌اي در پليس آگاهي استان وجود دارد که هم کارشناسان دادگستري و هم ساير دستگاه‌ها مي‌توانند از اين توانايي ها استفاده کرده و با اطمينان خاطر به اطلاعات، مدارك و آمارهاي پليس استناد کنند.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن