تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806987578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذوب آهن و شهرداری اصفهان تفاهمنامه همکاری امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ذوب آهن و شهرداری اصفهان تفاهمنامه همکاری امضا کردند
طی تفاهم نامه شهردار اصفهان با مدیرعامل ذوب آهن قرار شد چند طرح مشارکتی با این شرکت از جمله تعریض پل فلزی اصفهان انجام شود.
شهردار اصفهان و جمعی از معاونین شهرداری با حضور در شرکت ذوب آهن اصفهان نشستی با مدیر و معاونین این مجموعه برگزار کردند که در این جلسه قرار شد تعریض پل فلزی اصفهان و همچنین پروژه مفتح و شفق به صورت مشارکتی و با مشارکت این دو مجموعه انجام شود که به طور قطع این طرح ها گامی موثر و نو در راستای جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های شهری خواهد بود.
شهردار اصفهان در حاشیه این جلسه، با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری که چندی پیش در اصفهان برگزار شد، بیان کرد: این همایش در راستای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شد، اما در نظر داریم از سرمایه گذاران داخلی به خصوص کسانی که بتوانند در عرصه های استانی حضور و بروز داشته باشند برای توسعه شهر اصفهان بهره‌مند شویم.
مهدی جمالی نژاد افزود: در این راستا شهرداری مبنای خود را تعامل با دستگاه های مختلف شهر و استان اصفهان قرار داده است و شرکت ذوب آهن نیز یکی از این ظرفیت هاست.
وی به ظرفیت های شهرداری اصفهان و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم گامی موثر را در راستای توسعه شهر اصفهان برداریم، امروز جلسه خوبی با مسئولان ذوب آهن داشتیم و در آن به تعاملاتی دست یافتیم.
وی با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان تولیدات و عرصه های خوبی در شهر اصفهان دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر شهرداری اصفهان نیز قابلیت هایی دارد که می توانند با یکدیگر همگرایی را ایجاد کند.
جمالی نژاد گفت: خوشبختانه در این جلسه زمینه های مختلف احصا و تفاهم نامه ای امضا شد و امیدواریم با جلساتی که با اَبَرکارخانجات و شرکت های شهر اصفهان برگزار می کنیم بتوانیم با کمک بخش خصوصی داخلی و حتی خارج از کشور بتوانیم شادابی را به اقتصاد شهر و استان برگردانیم.
به گفته شهردار اصفهان، قرار است به اقتصاد درون زا ورود پیدا کنیم که در شرایط رکود اقتصادی، ایجاد شادابی در اصفهان با همکاری های دو طرف به نتیجه می رسد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمینه کاهش آلایندگی هوا با ذوب آهن اصفهان به تفاهم نامه ای دست یافتید، گفت: مباحث زیست محیطی بسیار مفصل است و یقینا مدیران ذوب آهن پیش بینی های لازم را انجام داده و آن را اجرایی می کنند.
جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان در عرصه های زیست محیطی و آلودگی های اصفهان به طور جدی ورود پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با ذوب آهن اصفهان مطالعات مشترکی در این خصوص آغاز کنیم تا علاوه بر شهر اصفهان و منطقه زرین شهر و لنجانات از این مطالعات بهره مند شوند.
وی در خصوص پروژه های این تفاهم نامه، بیان کرد: قرار است در نخستین گام همکاری مشترک با ذوب آهن، پروژه اصلاح پل فلزی اصفهان انجام شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پل فلزی در کنار پل های تاریخی اصفهان، یکی از پل های مدرن شهر اصفهان است، ادامه داد: متاسفانه این پل بعد از سال ها ظرفیت خود را از دست داده و علاوه بر این نیازمند استحکام بیشتری است که شهرداری اصفهان با ذوب آهن طرح جدیدی را تعریف کرده و امیدواریم با مشارکت یکدیگر اقدامی ارزشمند را برای تعریض پل فلزی انجام دهیم.
وی در خصوص برآورد هزینه تعریض پل فلزی اصفهان، بیان کرد: این پروژه اکنون در مرحله طراحی است که بعد از آن می توان هزینه دقیق آن را مشخص کرد اما احتمال می رود هزینه آن کمتر از 100 میلیارد ریال باشد.
به گفته جمالی نژاد، در تعريض پل فلزي كه نماد مدرنيته در كنار پل هاي سنتي است، به گونه اي عمل مي شود كه همچون پل خواجو امكان تردد افراد از زير پل فراهم مي شود و به طور كلي از زيبايي خاصي برخوردار مي شود.
وی ابراز اميدواري کرد: در ابتداي سال 95 شاهد تعريض پل فلزي باشيم و سپس پروژه هاي تعريض پل هاي ديگر همچون پل شهيد اردستاني آغاز خواهد شد.
وی همچنین پیش از انعقاد این تفاهم نامه، گفت: هم اكنون شهرداري ظرفيت ها و قابليت هاي زياد و چند وجهي دارد كه در تعامل با ذوب آهن اصفهان و از طريق هم افزايي اين سازمان، قابليت شكوفايي دارد.
شهردار اصفهان مشاركت با ذوب آهن را در جهت اجراي ابر پروژه ها و ساخت سازه هاي عظيم، مهم دانست و تاکید کرد: در نشست امروز مديران عملياتي و اجرايي اين سازمان حضو دارند تا به دور از هرگونه تشريفات، تفاهمنامه هاي اجرايي برای توسعه زيرساخت هاي شهري را شاهد باشيم.
وی با اشاره به شرايط كنوني اقتصاد كشور كه با ركود مواجه است، گفت: در چنين شرايطي براي عبور از بحران بايد بر اقتصاد درون زا تكيه كنيم كه در اين راستا هم گرايي و هم افزايي با ذوب آهن اصفهان را مدنظر داريم.
جمالی نژاد ادامه داد: در پروژه هاي شهر اصفهان بهتر است از محصولات ذوب آهن استفاده شود كه از بالاترين كيفيت برخوردار است و بومي اصفهان محسوب مي شود.
وی افزود: با مشاركت ذوب آهن اصفهان كه از قدمت و توانمندي هاي بالايي برخوردار است ، ابر پروژه ها و ابرسازه هايي با رويكرد نوين ساخته مي شود كه اين امر در توسعه زيرساخت و زيباسازي شهري نقش مهمي ايفا مي كند.
ذوب آهن دیون خود را از طریق طرح های مشارکتی می پردازد
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در حاشیه این جلسه، در خصوص این تفاهم نامه، گفت: برای اجرایی شدن طرح ها قرار شد کمیته ای متشکل از معاونین ذوب آهن و شهرداری تشکیل شود تا پروژه های تعریف شده را هر چه سریع تر اجرایی کنیم.
احمد صادقی با اشاره به اینکه اولین پروژه ای که اجرا خواهد شد طرح تعریض پل فلزی است، افزود: این طرح کاری فنی، زیبا و در شان ذوب آهن و اصفهان خواهد بود.
وی دیگر طرح مشترک شهرداری اصفهان و ذوب آهن را پروژه مفتح اعلام کرد و گفت: اگر این طرح اجرایی شود برای ذوب آهن اقتصادی خواهد بود چرا که ذوب آهن بدهی های زیادی دارد که نمی تواند همه آنها را از طریق تولید پرداخت کند.
به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، یکی از فلسفه های اصلی مشارکت ذوب آهن با شهرداری اصفهان، اجرایی شدن این طرح ها برای بازپرداخت دیون بالای خود است.
وی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه های بالقوه ذوب آهن استفاده کرد، گفت: این اتفاق راهی به جز مشارکت با شهرداری ندارد.
صادقی در خصوص اینکه طرح های مشارکتی با شهرداری اصفهان چه میزان از بدهی های ذوب آهن را پوشش می دهد، تصریح کرد: اگر این طرح ها به درستی مدیریت شود تقریبا تمام بدهی های ذوب آهن قابل پرداخت خواهد بود.
وی افزود: دو پروژه مفتح و شفق با برآوردهای اولیه ای که صورت گرفت، امکان بازگشت تمام بدهی های ذوب آهن را دارد.
مديرعامل ذوب آهن با اشاره به سابقه و توانمندي ذوب آهن اصفهان در پيشبرد پروژه هاي عمراني، گفت: تجربه، امكانات و توانايي هاي اين مجتمع عظيم صنعتي در اجراي پروژه هاي عظيم در كشور كم نظير است و بنابراین بهره گيري از اين توانايي را با مشاركت شهرداري اصفهان آغاز كرده ايم.
وي با اشاره به اینکه ساخت 2500 واحد مسكوني در فولادشهر به زودي آغاز مي شود، تاکید کرد: برنامه اصلي ما در شهر اصفهان است كه مي توانيم توان فني و مقاطع ساختماني خود را در پروژه هاي عظيم اين شهر مشاركت دهيم.
صادقی بر ضرورت افزايش تعامل با شهرداري جهت تامين مقاطع ساختماني مورد نياز شهرداري تاكيد کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان به دنبال انجام پروژه هاي عظيم است كه در توان ساير بخش ها نيست و در اين راه از طريق مشاركت با شهرداري اصفهان گام برمي دارد.
وي با تاكيد بر اجراي پروژه پل فلزي توسط ذوب آهن، گفت: اميدواريم طي توافق با شهرداري ساير ابر پروژه ها از جمله پاركينگ هاي طبقاتي و مجتمع هاي تجاري، ‌تفريحي، ورزشي و مسكوني قطعي شده و اجراي آن با توان اجرايي ذوب آهن و با مشاركت شهرداري آغاز شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، حجم بدهی های ذوب آهن اصفهان بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان است اما تا ذوب آهن را اقتصادی کنیم این بدهی ها به 6 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه برای اقتصادی کردن ذوب آهن برنامه داریم، افزود: تا اواسط سال آینده ذوب آهن با کاهش هزینه های تولید خود به مرز اقتصادی کردن می رسد، منتها بازپرداخت دیون اگر بر مبنای تولید باشد تا 15 سال به طول می انجامد و این عملی نخواهد بود و باید از منابع دیگر این بدهی ها را پرداخت کرد.
صادقی همچنین میزان سود ذوب آهن را صفر اعلام کرد و گفت: این شرکت ضررده است جمع زیان انباشته ذوب آهن در سال جاری به 1200 میلیارد تومان می رسد.
وی با بیان اینکه میزان فروش ذوب آهن ماهانه 250 تا 300 میلیارد تومان و سالانه 3500 تا 4500 میلیارد تومان است، تاکید کرد: این فروش به معنای سود نیست چرا که هزینه های تولید این شرکت بسیار بیشتر از قیمت فروش است و تقریبا کیلویی 500 تومان زیان ده هستیم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تولید ریل ملی در این شرکت، اخیرا قرارداد خرید واردات ریل از کشوری دیگر منعقد شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه مقداری از منابع ایران در هند بلوکه است و این کشور حاضر به بازپرداخت پول نیست ایران در نظر دارد در ازای طلب خود از هند، ریل وارد کند.
وی افزود: براین اساس دولت با وجود مخالفت شرکت ذوب آهن، تصمیم به واردات ریل از کشور هند گرفته است و 150 هزار تن ریل را با این کشور نهایی کرده است اما هنوز ال سی باز نشده و ذوب آهن نیز فشارهایی را برای جلوگیری از این اتفاق وارد می کند.
صادقی بیان کرد: اگر واردات ریل از کشور هند اتفاق بیفتد شرکت ذوب آهن حدود دو سال بازاری برای فروش ریل در کشور نخواهد داشت.
وی افزود: با این وجود ریل ملی طبق قرارداد با راه آهن در ذوب آهن تولید خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، راه آهن تاکید کرده با تولید ریل ملی، آن را از ذوب آهن خریداری می کند اما تصور ما این چنین نیست چرا که شرکت راه آهن نقدینگی و حتی دیگر نیازی برای خرید ندارد که این موجب بحران جدید در ذوب آهن خواهد شد.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن