تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816473490
آسیب های خشونت در میان زن و شوهرها
واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
خشونت و پرخاشگری در روابط زناشویی چگونه اتفاق می افتد و باعث چه تغییراتی در زندگی آن ها می شود با چه روش هایی باید از بروز آن پیشگیری کرد آزرده خاطر شدن زوجین در اثر خشم و خشونت چگونه قابل جبران است «خشونت» همواره در تاریخ بشر قصه و غصهای پردامنه داشته است. و این روزها به دلیل اقدامهای خشونتآمیز داعش، خشونت و خشونت ورزی و دلایل زمینهساز آن به دغدغهای برای اهالی فکر بدل شده است. از این رو، 24 دی ماه مؤسسه پرسش میزبان استاد مصطفی ملکیان و دکتر احسان شریعتی و کریم نصر شد تا درباره خشونت به بحث نشینند. این همایش در حالی برگزار شد که نمایشگاه طراحیای با عنوان «بازگشت» نیز در این مؤسسه عرضه شد؛ این نمایشگاه به سفارش مؤسسه پرسش و توسط گالری نات بر اساس مجموعه «فجایع جنگ» فرانسیسکو کویا، نقاش و طراح نامدار اسپانیایی قرن ۱۸، شکل گرفت و در آن آثار برخی از مهمترین نقاشان و طراحان ایرانی عرضه شد.
در ابتدای این نشست کریم نصر که به نمایندگی از طراحان این نمایشگاه در نشست حاضر شده بود، بحث خود را نه با محوریت خشونت بلکه صرفاً به موضوع «طراحی و معنا» اختصاص داد و کوشید تا تعریفی از طراحی ارائه کند. به زعم او، تعاریف بسیاری از طراحی وجود دارد که هر یک از زاویهای به طراحی و معانی برآمده از آن مینگرد، ادبیات، فلسفه، جامعهشناسی و… . هر یک از دریچهای طراحی را معنا میکنند اما با این حال او تنها معنایی را برای طراحی جامع میدید که در آن به مسأله خطوط و سطور تأکید شده باشد چرا که معتقد است معانی در میان خطوط و سطور قرار میگیرد. آنچه در ادامه میآید متن ویرایش و تلخیص شده «ایران» از سخنرانی استاد ملکیان در این نشست است. به علاوه متن سخنرانی دکتر احسان شریعتی هم به منظور انتشار در اختیار «صفحه اندیشه» قرار گرفت که از این بابت از ایشان سپاسگزاریم. موضوع بحث ما در این گفتار «خشونت برای چه» است. از این رو، نخست باید مراد از «خشونت» برای مخاطب مشخص شود. واقعیت این است که خشونت در عرف علوم اجتماعی امروز به یک معنا استعمال نمیشود، در برخی از معانی و تعابیر خشونت به طور کامل، منفی و دفاع ناپذیر تعریف میشود اما در برخی معانی دیگر خشونت به دو قسم «دفاع پذیر» و «دفاع ناپذیر» تقسیم میشود. با این حال، تعریف من از خشونت، با اندکی تغییر بسیار نزدیک به تعریف سیمون وی است. به زعم او، اگر عقلانیت در مقام نظر، «بیدلیل» و آزادی در مقام عمل «بدون حقی» پاس داشته نشود، در این دو صورت خشونت ورزیده شده است. خشونت مورد نظر من در این گفتار این خواهد بود و از آنجایی که به تعبیر کانت انسانیت ما به عقلانیت نظری و آزادی عملی ما است، بنابراین اگر من بدون هیچ دلیلی خشونت ورزیدم و عقلانیت فکری و آزادی عمل شما را نادیده گرفتم، آنگاه من انسانیت شما را لگدمال کردهام؛ پس من شما را انسان نانگاشتهام. وقتی شما را انسان نانگارم به تعبیری فلسفی شما را «شخص» ندانستهام و شخص ندانستن شما همان شیء دانستن شما است. بنابراین خشونت فرآیندی است که به «شیءشدگی شخص» میانجامد که طی آن «کیستی» افراد به «چیستی» تبدیل میشود. و از سوی دیگر، باز به تعبیری که در فلسفه آمده است، شیءشدگی به ابزارشدگی میانجامد و کسی که شیء شد طبعاً ابزار خواهد شد و ابزاری دیدن و برخورد کردن با افراد در دامنه تعریف خشونت قرار میگیرد. حال، این سؤال پیش میآید که چرا انسان دست به خشونت میزند؟ در پاسخ به این سؤال باید بر این نکته تأکید کرد که بحث از منظر روانشناسی اجتماعی طرح میشود اما همین بحث هم از نظر جامعهشناختی قابل تکرار است. مبنای بحث من، نظریهای در روانشناسی است که براساس آن محال است انسان دست به عمل ارادی بزند مگر آنکه یک میل با چند باور در درون او دست به دست هم داده باشند و از آنجا که در اینجا خشونت «ارادی» مفروض میشود، بنابراین افرادی که خشونت میورزند در درونشان میل و باورهایی به وجود آمده است که با دست به دست دادن آن میل، به عمل ارادی خشونت سوق داده شدهاند؛ علت تأکید بر عمل «ارادی» خشونت از این جهت است که خشونتهای ناشی از بیماریهای رواننژندی از این بحث جدا است. این خشونت محل بحث ما در اینجا نیست. بحث ما در این گفتار است که چرا انسان به طور ارادی خشونت میورزد؟ 1. اگر فردی به لحاظ روانشناختی معتقد به «آشکارگی حقیقت» باشد، آن وقت لامحاله، دست به خشونت خواهد زد؛ یعنی اگر معتقد باشد که در باب یک موضوع، مشکل یا مسأله، حقیقت کاملاً روشن است، در آن صورت چه احساس و برخوردی نسبت به کسانی که به آن واقعیت عریان اعتقاد ندارند، خواهد داشت؟ افراد معمولاً در برابر کسانی که آگاهانه در مقابل حق میایستند راهی جز خشونت را نمییابند. 2. اما اگر فردی معتقد به نظریه «ناآشکارگی حقیقت» باشد، یعنی بر این باور باشد که در برابر هر مشکل، مسأله و موضوع حق مطلب آشکار نیست؛ حق همیشه تو در تو است و پرونده آن همیشه باز است، در آن صورت، کسی را که با عقیده او مخالفت میکند در تخالف با یک حقیقت واضح و مسلمی نمیبیند و نسبت به مخالفان خود با کینه، نفرت و خصومت برخورد نمیکند چراکه میپذیرد حقیقت نزد کسی نیست.
این نظریه یک نظریه معرفتشناختی است، اگر معتقد به ناآشکارگی حقیقت باشیم همیشه اهل مدارای عملی و تکثرگرایی نظری خواهیم بود. اما براساس نظریه «آشکارگی حقیقت» که دقیقاً، هممعنی با «ایدئولوژیک اندیشی» است؛ زندگی فرد ایدئولوژیکاندیش میتواند با خشونت آمیخته شود. ایدئولوژیک بودن منحصر به ادیان و مذاهب نیست. به عنوان مثال، اگر فکر کنیم مارکس به یکسری حقایق پاسخ داده است، ما میتوانیم یک مارکسیست ایدئولوژیک شویم، اگر فکر کنیم لیبرالیسم به همه حقایق پاسخ داده است یک لیبرال ایدئولوژیک میتوانیم بشویم. ایدئولوژی میتواند دینی، علمی، فلسفی و… . باشد. 3. علت دیگری که میتواند به رفتار خشونتآمیز منجر شود، فقدان دلیل افراد برای مدعایشان است. نداشتن دلیل برای مدعا، نخستین زمینه برای خشونتورزی است که نخست در گفتار و سپس در رفتار، خود را نشان میدهد. واقعیت این است که افراد یا با استدلال میتوانند طرف مقابل را اقناع کنند، یا اگر استدلال کافی و متقن ندارند به فریب متوسل میشوند، اما چنانچه گاهی به دلیل علم، قدرت تفکر و تعقل در طرف مقابل، نتوان به فریب او دست یافت، «خشونت» راهکار پایانی است؛ کسی که با فقدان استدلال مواجه است به خشونت متوسل میشود. از این رو، خشونت میتواند ناشی از ضعف قدرت استدلال باشد. 4. به لحاظ روانشناختی «عقده حقارت» همیشه باعث خشونت است. اگر در برابر مخالف و دشمن احساس ضعف داشته باشیم، رو به خشونت خواهیم آورد. خشونت وزریدن رژیمها، دلیل بر قدرت آنها نیست و اتفاقاً برآمده از ضعف آنها است؛ انسان وقتی خود را در مقابل مخالفانش قوی ببیند، با طمأنینه رفتار خواهد کرد و در غیر این صورت چارهای جز خشونتورزی نخواهد داشت. از این رو، رژیمهایی که مدارا دارند، قویتر هستند.
5. یکی دیگر از دلایلی که خشونت میورزیم این است که بخواهیم جهان را به صورتی نشدنی درآوریم. در این صورت نیز باید به خشونت متوسل شد. از این رو، افرادی که رؤیاهای ناشدنی و غیر واقع گرایانه دارند برای تحقق بخشیدن به رؤیاهایشان چارهای جز خشونت نخواهند داشت. مثل اتحاد جماهیر شوری لنینیستی که میخواست جامعه بیطبقه ایجاد کند. 6. نکته دیگر وقتی است که فرد احساس میکند فضای حیاتیاش از دست رفته است، در این شرایط نیز افراد دست به خشونت میزنند، که این هم در دو صورت آشکار میشود؛ نخست اینکه، بپندارد که نیازهای فیزیولوژیکاش در معرض نابودی است، در نتیجه خشونت خواهد ورزید چرا که چیزی برای از دست دادن ندارد یا اینکه نیازهای مراتب بعدی را با روشهای مسالمتآمیز قابل تحقق نبیند یا وقتی که نهادهای اجتماعی از این امر ممانعت کنند فرد به خشونت رو میآورد.
از این رو، تا زمانی که این مسائل وجود داشته باشد خشونت نیز حاکم خواهد بود و در میان این موارد ششگانه، بیش از همه بر ایدئولوژیکاندیشی و سپس از بین رفتن فضای حیاتی برای بعضی از مردم در جهان تأکید دارم و معتقدم این دو عامل بیش از بقیه زمینهساز خشونتورزی در جهان هستند که نمونههای آن را میتوان در اقدامهای گروهکهایی همچون داعش دید. روزنامه ایران – مهسا رمضانی:
2 بهمن 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]
صفحات پیشنهادی
ریزش دیوارهای طبقه دوم عبادتگاه کلیمیان/ هیچ فردی آسیب ندیده است
شهردارآنلاین سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از ریزش بخشی از دیوارهای طبقه دوم عبادتگاه کلیمیان در خیابان بهار شیراز خبر داد به گزارش شهردار آنلاین جلال ملکی اظهار داشت در ساعت 7 28 صبح امرو ریزش دیوارهای یک ساختمان در خیابان بهار شیراز به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلامسخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران در گفتوگو با فارس خبر داد ریزش دیوارهای طبقه دوم عبادتگاه کلیمیان/ هیچ فردی
سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران در گفتوگو با فارس خبر دادریزش دیوارهای طبقه دوم عبادتگاه کلیمیان هیچ فردی آسیب ندیده استسخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران از ریزش بخشی از دیوارهای طبقه دوم عبادتگاه کلیمیان در خیابان بهار شیراز خبر داد جلال ملکی در گفتوگو با خبرنگار اجتاوتیت میانی سروزی Serous otitis media
اوتیت میانی سروزی افوزیون گوش میانی وجود مایع در گوش میانی بدون شواهد عفونت فعال است از نظر تئوریکی تجمع این مایع حاصل فشار منفی گوش میانی در اثر انسداد لوله استاش می باشد اگر در بزرگسالان بوجود بیاید باید به وجود یک علت زمینه ای برای اختلال عملکردی لوله استاش مشکوک شد افعلائم بالینی اوتیت مزمن میانی
نشانه ها ممکنست خفیف بوده و فقط شامل درجات مختلف کاهش شنوایی و خروج ترشحات بدبو از گوش به صورت متناوب یا دائمی باشند درد معمولا جز در موارد ماستئوئیدیت حاد وجود ندارد اما پس از درگیری ماستوئید قسمتهای اطراف گوش به لمس حساس شده و قرمزی و ادم بوجود می آید در ارزیابی اتوسکوپیبا مصرف غذاهای کنسروی چه آسیب هایی به بدنمان وارد می شود؟!
با مصرف انواع غذاهای کنسروی چه آسیب هایی به بدنمان وارد می شود توصیه متخصصین در این زمینه چیست و چرا متخصصین تغذیه افراد را از مصرف غذاهای کنسروی منع می کنند غذاهای کنسرویبا مصرف انواع غذاهای کنسروی چه آسیب هایی به بدنمان وارد می شود توصیه متخصصین در این زمینه چیست و چرا متخصصیاوتیت مزمن میانی Chronic otitis media
اوتیت میانی مزمن در اثر حملات مکرر اوتیت میانی حاد ایجاد می شود و موجب پاتولوژی بافتی غیر قابل برگشت و سوراخ شدن پرده صماخ می گردد عفونتهای مزمن گوش میانی نه تنها سبب وارد شدن صدمه به پرده صماخ می شوند بلکه استخوانچه ها را تخریب و ماستوئید را نیز درگیر می سازند قبل از کشف آنتیدرمان اوتیت مزمن میانی
درمان موضعی شامل ساکشن دقیق گوش تحت راهنمایی میکروسکوپ است برای درمان ترشحات چرکی ممکنست استفاده از قطره یا پودر آنتی بیوتیکی تجویز شود از آنتی بیوتیکهای سیستمیک معمولا استفاده نمی شود مگر اینکه عفونت حادی وجود داشته باشد درمان جراحی پس از اینکه ثابت شد درمانهای طبی موثر نبواین عادت ها باعث آسیب زدن به معده می شود
زیاده روی در مصرف گوشت های فرآوری شده باعث التهاب معده می شود 8 عادت که به معده آسیب می زندیک ضرب المثل چینی می گوید اگر بیماری در معده نباشد بیمار نمی میرد این ضرب المثل ساده اهمیت و ارزش ارگانی به نام معده را نشان می دهد بنابراین سلامت آن نیز از اهمیت بالایی برخورداچه مواد غذایی به مغز آسیب می رسانند و کدام یک از مغز مراقبت می کنند؟!
چه مواد غذایی می توانند به سلامتی بدن ما آسیب وارد کنند و باعث ایجاد انواع عارضه های مغزی در بدن ما شوند تغذیه چه میزان در این زمینه نقش دارد و تا چه حد باید مراقب این مسئله بود چگونه باید از مغزمان مراقبت کنیم مراقبت از مغز در شرایطی که مغز تنها 1 3 تا 1 8 کیلوگرم وزن دارد امادرمان جراحی اوتیت میانی حاد
ایجاد برش در پرده صماخ را اصطلاحات میرنگوتومی یا تمپانوتومی می گویند ابتدا پرده صماخ با استفاده از یک بی حس کننده موضعی مثل فنول بی حس می شود ممکنست برای ایجاد بی حسی از Intophoresis استفاده شود پروسجر تمپانوتومی بی درد است و کمتر از 15 دقیقه طول می کشد تحت راهنمایی میکروسکوپ-
پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها