تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821196508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس در استفاده از سلاح قانون را رعایت کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پلیس در استفاده از سلاح قانون را رعایت کند
دادستان تهران با تأكيد بر اينكه در بحث نظارت بر ضابطان، خصومتي با پليس نداريم، گفت: ضابطان بايد در چارچوب مقررات انجام وظيفه كنند. دادستان تهران با بيان اينكه امسال بيش از 10 نفر از متهمان و سارقان در درگيري با پليس كشته شده‌اند، از پليس خواست در دستگيري متهمان رعايت كامل قانون نحوه‌ به كارگيري سلاح را به عمل آورند.
دكتر جعفري دولت‌آبادي در جلسه‌ مشترك دادستاني تهران و رئيس پليس تهران بزرگ، سركلانتر‌ها و رؤساي كلانتري‌هاي تهران به موضوع حمايت از حقوق مردم به عنوان يكي از مسائل مهم در نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره كرده است و با يادآوري ضرورت اصل نظارت دادستان بر ضابطان و اعلام اينكه نظارت امري ضروري است، گفت: همچنان كه دادستان ناظر بر پليس است، سه مرجع نظارتي شامل دادسراي انتظامي قضات، حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و هيئت ارزشيابي قضات بر دادستان نظارت دارند.
  وي ادامه داد: اين موضوع كه نبايد از نظارت‌ بر آشفت، امر نظارت را ناشي از اهميت حفظ حقوق مردم و خطير بودن وظايف پليس و دادستان برشمرد.  دادستان در ادامه، با تأكيد بر اينكه در بحث نظارت بر ضابطان، ما خصومتي با پليس نداريم، گفت: اما با خواهش و تمنا كار پيش نمي‌رود و ضابطان بايد در چارچوب مقررات انجام وظيفه كنند و دادسرا بدون پليس و پليس بدون دادسرا كار خود را پيش نخواهند برد.  دكتر جعفري دولت آبادي معتقد به فعاليت بيشتر پليس در اعلام جرائم و آمار آن به دادستان است و در اين راستا با اشاره به رويه‌ سابق پليس مبني بر اينكه گزارش آماري جرائم به دادستان اعلام مي‌شد، افزود: يكي از وظايف پليس، ارائه‌ آمار جرائم به نحو روزانه يا حداقل هفتگي به دادستان است.
 
  وظايف پليس
دكتر جعفري دولت آبادي وظايف پليس را به دو شاخه‌ قضايي محض و وظايف اجتماعي، سياسي، امنيتي تقسيم كرد و در خصوص وظايف از نوع دوم، با اشاره به عملكرد پليس در مقابل تجمع سفارت عربستان اعلام داشت: ما بر اين نكته تأكيد داريم كه موضوعات مهم و از جمله تشكيل تجمعات غيرقانوني بايد بلافاصله به دادستان شهر يا دادستان مركز استان اعلام شود و اين امر از بابت كمك به پليس است تا بتواند به خوبي انجام وظيفه كند.

   رعايت قانون نحوه‌ به كارگيري سلاح توسط پليس
نكته‌ ديگري كه مورد تأكيد دادستان عمومي و انقلاب تهران قرار گرفت، حوادث اخير درگيري مأموران پليس با متهمان و سارقان بود كه موجب به قتل رسيدن برخي شهروندان شد.
وي با اعلام اينكه از آغاز سال جاري بيش از 10 نفر از متهمان و سارقان در درگيري با مأموران پليس كشته شده‌اند، از پليس خواست در دستگيري متهمان و محكومان، رعايت كامل قانون نحوه‌ به كارگيري سلاح را به عمل آورند.

   اعلام آمادگي در ارائه‌ آمار به دادستان
در ادامه‌ جلسه، ساجدي‌نيا با اشاره به برخي اقدامات مؤثر در پليس در راستاي حمايت از حفظ حقوق شهروندي و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه شهيد بهشتي در راستاي آموزش ضابطان اعلام داشت: آماده‌ايم كه آمار جرائم را به طور هفتگي ارسال كنيم.

   پاسخگويي پليس به دادستان
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در خصوص تجمع در مقابل سفارت عربستان و اعلام تجمعات به دادستان و پاسخگويي در اين راستا اظهار داشت: ما بايد به مراجع بالادستي هم پاسخگو باشيم.
دكتر جعفري دولت آبادي در پاسخ به انتقاد ساجدي نيا از طولاني بودن روند رسيدگي در مراجع قضايي اعلام كرد كه در دادستاني تهران دفاتر پيگيري جرائم مهم از جمله جرائم مواد مخدر، سرقت و اقتصادي تشكيل شده و موارد اطاله‌ دادرسي به ويژه در مورد پرونده‌هاي قضايي مربوط به شهداي نيروي انتظامي، به طور مصداقي اعلام شود تا پيگيري شود.
 
   واكنش پليس تهران  به خبر دادستان
انتشار خبر جلسه مسئولان پليس تهران با دادستان، واكنش پليس را به همراه داشت.  وقتي چگونگي جلسه را از مركز اطلاع‌رساني پليس جويا شديم، آن مركز اعلام كرد: پليس ضمن استقبال از برگزاري چنين جلساتي كه باعث تعامل هر چه بيشتر مي‌شود، روابط عمومي دادستاني تهران، فقط اخبار مربوط به دادستان تهران را منتشر كرده و پاسخ‌هاي پليس و سؤالات مطرح شده از دادستان محترم و معاونان وي را منتشر نكرده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن