تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813438995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی پس از رفتن تا پای چوبه دار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزادی پس از رفتن تا پای چوبه دار
دو زن و يك مرد كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل همسران خود شده بودند، از جنبه عمومي جرم محاكمه شدند و به زودي از زندان آزاد مي‌شوند.


به گزارش خبرنگار ما، اولين متهم كه روز گذشته مقابل هيئت قضايي شعبه چهارم دادگاه كيفري شماره يك پاي ميز محاكمه حاضر شد، اكرم نام داشت.
25 مرداد ماه سال 83 پرونده اين زن به جريان افتاد. تحقيقات پليس نشان داد كه او با همدستي مردي به نام بهنام، شوهر سالخورده‌اش را كشته است. زن30ساله سه روز بعد از وقوع حادثه بازداشت شد و در شرح ماجرا گفت: با اجبار خانواده‌ام با مرد 74 ساله‌اي ازدواج كردم. به خاطر سختگيري‌هايش با او اختلاف پيدا كردم. وقتي دوستانم را مي‌ديدم كه شوهران جوان دارند به آنها حسادت مي‌كردم و از اينكه همراه مرد سالخورده‌اي بيرون مي‌رفتم، خجالت مي‌كشيدم تا اينكه با بهنام آشنا شدم. او راننده خودروي مسافربري بود كه يك روز سوار آن شده بودم. بعد از آشنايي، با او درددل كردم كه به من ابراز علاقه كرد و پيشنهاد قتل شوهرم را مطرح كرد. مدتي كه گذشت پيشنهادش را قبول كردم و با همدستي او شوهرم را به قتل رساندم تا اينكه بازداشت شدم. بعد از بازداشت بهنام و اقرار به همدستي در قتل مرد سالخورده، هر دو بعد از محاكمه، به قصاص محكوم شدند.
25 آذرماه امسال در حالي كه رأي قصاص اكرم در ديوان عالي كشور تأييد شده بود، اولياي دم براي جلب رضايت، درخواست 300 ميليون تومان كردند. آن روز اكرم به سلولش بازگردانده شد تا اينكه خبر رسيد، يكي از زندانيان حاضر شده است 200 ميليون تومان را به اولياي دم پرداخت كند.
پس از آن زنداني ديگري هم 80 ميليون تومان ديگر از ديه را تقبل كرد و باقي‌مانده ديه هم با كمك خيرين جمع‌آوري و رضايت اولياي دم جلب شد. بعد از جلب رضايت اولياي دم، پرونده براي رسيدگي از جنبه عمومي روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت.
بعد از رسميت پيدا كردن جلسه، اكرم مقابل هيئت قضايي قرار گرفت و گفت قدردان همه كساني‌است كه به او براي بازگشت به زندگي كمك كرده‌اند. او گفت از حادثه‌اي كه اتفاق افتاده، پشيمان هستم و درخواست گذشت دارم. هيئت قضايي بعد از شنيدن دفاعيات او رأي به آزادي‌اش با احتساب ايام بازداشت دادند.

    دفاع خونين از دختر
دومين زني كه روز گذشته به اتهام قتل شوهرش از جنبه عمومي جرم پاي ميز محاكمه حاضر شد، سحر نام داشت. او وقتي مقابل هيئت قضايي قرار گرفت، گفت: من در جلسه قبل به قصاص محكوم شدم و در حالي كه مقدمات اجراي حكم در جريان بود، خيرين به كمك من آمدند و با پرداخت ديه موفق به جلب رضايت اولياي دم شدم. زن جوان گفت: حادثه سال 88 اتفاق افتاد. در حالي كه از شوهر اولم صاحب دو فرزند بودم با مردي به نام سياوش ازدواج كردم. بعد از آن بود كه متوجه شدم شوهرم به مصرف مواد اعتياد دارد. هر چه تلاش كردم او را نجات دهم، فايده نداشت. روز حادثه ديدم  دخترم را كتك مي‌زند به خاطر همين با او درگير شدم. چاقو برداشتم تا بترسد و خانه را ترك كند، اما نمي‌دانم كه ضربه چطور به او برخورد كرد و كشته شد. حالا هم از حادثه‌اي كه اتفاق افتاده پشيمان هستم و در‌خواست مي‌كنم من را آزاد كنيد تا مراقب بچه‌هايم باشم. هيئت قضات بعد از شنيدن دفاعيات اين زن، رأي به آزادي او داد.

   اختلاف بر سر پسر همسر
سومين متهم كه به زودي از زندان آزاد مي‌شود، مردي به نام احمد است كه در شعبه دوم دادگاه كيفري شماره يك محاكمه شد. احمد 12 سال قبل به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. او در شرح ماجرا گفت: مدتي قبل با شيما در حالي كه از شوهرش طلاق گرفته بود، ازدواج كردم. او صاحب يك پسر بود و شرط گذاشته بودم در صورتي كه سرپرستي پسرش را به خانواده‌اش واگذار كند، با هم ازدواج مي‌كنيم، اما بعد از ازدواج شيما به قولش عمل نكرد و پسرش را هم وارد زندگي ما كرد. روز حادثه سر همين موضوع با هم مشاجره كرديم. عصباني شدم و با چوب چند ضربه به همسرم زدم كه فوت شد. متهم گفت در اين چند سال بارها در جلسه محاكمه حاضر شده‌ام، اما اولياي دم در جلسه حاضر نمي‌شوند و قضات هم مدام جلسه را تجديد وقت مي‌كنند. سال‌هاست كه عمرم را بين زندان و دادگاه سپري كرده‌ام. مدتي قبل از مواد قانوني استفاده كرده و نامه‌اي نوشته‌ام كه درخواست مي‌كنم به آن رسيدگي كنيد. يا من را مجازات كنيد يا رأي به آزادي‌ام بدهيد تا به دنبال زندگي‌ام بروم.  هيئت قضايي بعد از شور، رأي به آزادي متهم با توديع وثيقه دادند. متهم به زودي از زندان آزاد مي‌شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن