تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809894328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز نگرانی اهالی هنر در خصوص بحران کمبود آب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ابراز نگرانی اهالی هنر در خصوص بحران کمبود آب
اهالی هنر کشور در خصوص بحران مسئله آب در کشور و جهان تذکراتی را ارائه کردند.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین نشست خبری جشنواره گزارش یک نگرانی (نگاه مردمی به مسئله کمبود آب) با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری و هنرمندان برگزار شد.


در این مراسم که با حضور مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، داریوش فرهنگ و گوهر خیراندیش هنرمندان حاضر در این جلسه، ساعد نیک‌ذات و علی نیک‌رفتار و علیرضا زیرین‌دست و داریوش فرهنگ هیئت داوران بخش عکس، شفق نماینده شورای سیاست‌گذاری، محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران، کاوه نماینده شبکه تهران برگزار می‌شد، مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران و هنرمندان اظهاراتی راجع به بحران آب داشتند.


شفق نماینده شورای سیاست‌گذاری با خیر مقدم به هنرمندان و اهالی رسانه گفت: مهندس محمد پرورش مدیر فرهنگی شرکت آب و فاضلاب است که همیشه طرح‌های فرهنگی برای اجرا در این شرکت دارد. «گزارش یک نگرانی» موضوع نگرانی همه مردم راجع به مسئله آب است. ما در یک منطقه خشک قرار گرفته‌ایم و بحران بی‌آبی مسئله‌ای فقط مربوط به ایران نیست؛ بلکه مربوط به همه کشورها می‌شود. به طوری که جنگ مربوط به آب خواهد بود و هر کشوری بتواند از آب سرزمین خود دفاع کند، پیروز خواهد بود.


هر جشنواره‌ای به ذات خود مهم است و جشنواره آب اهمیت دو چندان دارد. برای احیای دریاچه ارومیه و زاینده‌رود نه تنها چاه‌های غیرمجاز باید بسته شود؛ بلکه باید در خصوص چاه‌های مجاز هم تجدید نظر شود.


وی افزود: در تهران نیز نگاه فراتری به موضوع آب باید داشته باشیم. چون اگر حتی دو ساعت آب منزلمان قطع شود، زندگی مختل می‌شود و آگاهی‌بخشی در خصوص مسئله آب وظیفه رسانه‌هاست.


وی با ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان از اهمیت آب و بحران کم‌آبی گفت: هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون که از این این موضوع استقبال می‌کنند، اهمیت موضوع آب را می‌رسانند. آب مسئله‌ای نیست که به سیاست‌ محدود شود و حتی برای یک سرزمین و یک شهر نیست؛ بلکه موضوعی ملی و جهانی است که امیدواریم جشنواره «گزارش یک نگرانی» بتواند این اهمیت و نگرانی را به مردم انعکاس دهد.


محمد پرورش رئیس شرکت آب و فاضلاب تهران نیز با ابراز رضایت از حضور هنرمندان در این جشنواره گفت: شرکت آب و فاضلاب تهران 13 میلیون تهرانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای اولین بار است که در یک شهر ایران آبرسانی یکپارچه انجام می‌شود.


وی افزود: خشکسالی چند سال اخیر باعث کاهش شدید ذخیره آبی و مشکلات ناشی از آن شده است. مشکلاتی مثل آب مختص یک سرزمین و یک منطقه نیست؛ بلکه به تمام جهان مربوط می‌شود.


وی با ابراز تاسف از آمار مصرف بی‌رویه آب در تهران گفت: مصرف آب در تهران دوبرابر حد استاندارد جهانی است. ما باید با اصلاح شیوه مصرف آن را مدیریت کنیم. وقتی موضوع یک گروه و حزب نیست؛ تمام شهرها و کشورها در این موضوع سهیم هستند و باید گفت که بخش فرهنگی بحران آب بر عهده هنرمندان و اهالی رسانه است تا امروز ده هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و روزی خواهد رسید که با 20 درصد صرفه‌جویی بتوانیم سطح آب ذخیره شده به یک و نیم سطح بالاتر ارتقا دهیم.


داریوش فرهنگ بازیگر و فیلمساز سینما با ابراز خرسندی از حضور در این جشنواره گفت: من در کمتر محفلی شرکت می‌کنم؛ چون تمایلی در شرکت در هر محفلی ندارم. اما در این جشنواره حضور یافتم چون به آن علاقه دارم. آب به مثابه مادر است و نان پدر. مگر می‌شود کسی مادرش را نادیده بگیرد و به آن اهمیت ندهد.


فرهنگ در ادامه افزود: بی‌تعارف کشور ما در منطقه  خشک واقع شده و باید این حقیقت را بپذیریم و مصرف آب را مدیریت کنیم. من به سیستان و بلوچستان سفر کردم. در آنجا صحبت از کم آبی نبود؛ بلکه بی‌آبی حکمفرماست. دریاچه ارومیه و زاینده‌رود خشک شده است و ما بی‌توجهیم و جلسات را پشت سر هم می‌گذاریم، بدون آنکه کاری کنیم. اصلا به نظر من جلسه تشکیل می‌دهند که کاری انجام نشود. نه اینکه انجام شود. این وظیفه دولت است که برای بحران کم‌آبی به فکر باشد. «زاینده رود» وقتی آب دارد و شور و نشاط در آن جاری است باعث شادی مردم می‌شود اما وقتی خشک است، چهره مردم شهر غمگین و ناراحت است. درخواست ما جدی است و باید فکر جدی برای این موضوع شود.


این فیلمساز عنوان کرد: خوشبختانه با رفع تحریم‌ها و ورود یک بودجه به داخل کشور، می‌توان بیشتر و جدی‌تر به فکر مسئله کم آبی بود. خواهشمندم از مسئولان دولت و شرکت آب و فاضلاب که حال مادر را دریابیم، چون حالش خوش نیست.








خبر در حال تکمیل است.....





















اشتراک گذاری












مطالب مرتبط

تجلیل از علیرضا زرین دست به پاس نیم قرن کوشش درخشان سینمایی
در سینما قبل از بحران آب، بحران نان داریم
فرصت ارسال آثار به جشنواره «گزارش یک نگرانی» تمدید شد
بی‌توجهی به بحران آب، دامن همه ما را می‌گیرد
نمی‌توان به سادگی از مسأله بحران آب گذشت
حذف فیلم «محمد رسول الله» از اسکار و افشای اسامی هیئت انتخاب جشنواره فجر
از اتفاقات حاشیه‌ای شورای عالی سینما تا یادی از مرحوم حاتمی
یک ماه تا پایان مهلت شرکت در دومین جشنواره «گزارش یک نگرانی»













۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن