تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813315785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود برخی در مشکل دار شدن و جدایی زوج‌هاست!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سود برخی در مشکل دار شدن و جدایی زوج‌هاست!
حق الوکاله ما براي اين‌گونه پرونده‌ها معمولاً توافقي و بين 5 تا 10 درصد ميزان مهريه است و حتي گاهي کمتر از اين ميزان هم توافق مي‌کنيم. ولي متأسفانه برخي وکلا هستند که اين قاعده را به‌هم‌ مي‌زنند و حتي تا 30 درصد دستمزد مي‌گيرند.
کد خبر: ۵۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ - 19 January 2016



آیا اصلاح طلبان به «دبیر» اعتماد خواهند کرد؟
شاید با اینکه برخی از مشکل دار شدن و جدایی زوج ها نان می‌خورند، بتوان کنار آمد اما ایا قابل پذیرش است که سود برخی در مشکل دار شدن زوج ها و جدا شدنشان از هم باشد؟ بخوانید تا دستتان بیاید درباره چه چیزی سخن می‌گوییم.



به گزارش «تابناک اجتماعی»، وکيل پايه يک دادگستري در دادگاه خانواده در رابطه با ميزان دستمزد و هزينه‌هايي که درخواست‌کننده طلاق مي‌دهد، مي‌گويد: حق الوکاله ما براي اين‌گونه پرونده‌ها معمولاً توافقي و بين 5 تا 10 درصد ميزان مهريه است و حتي گاهي کمتر از اين ميزان هم توافق مي‌کنيم. ولي متأسفانه برخي وکلا هستند که اين قاعده را به‌هم‌ مي‌زنند و حتي تا 30 درصد دستمزد مي‌گيرند. البته در اين ميان دلالان گوي سبقت را از برخي وکلا ربوده‌اند و با دريافت پول‌هاي ميليوني ظرف کمتر از يک هفته حکم طلاق توافقي را مي‌گيرند. اين کار گذشته از اينکه آمار طلاق‌ بر مبناي تصميم هيجاني را بالا مي‌برد، صدمات زيانباري به جامعه وارد مي‌کند. 


او می‌افزاید: گاهي در برخي از پرونده‌ها مي‌بينم زن و مردي اختلاف پيدا کرده‌اند و مي‌خواهند در کمتر از يک هفته طلاق بگيرند و دلالان سريع وارد عمل مي‌شوند و نمي‌گذارند اين زوج حتي به مشاور مراجعه کنند. معمولاً در اين پرونده‌ها ورود روانشناس يا يک ريش سفيد و حتي وکيل مي‌تواند از بروز يک تصميم هيجاني براي طلاق جلوگيري کند.»


این حقوقدان در ادامه می‌گوید: از همه اين خوان‌ها که بگذريم هزينه دادرسي خودش به تنهايي دمار از روزگار محکوم پرونده درمي‌آورد. محکوم پرونده معمولاً همان مرد عاشق‌پيشه‌اي است که بايد 3 درصد از ميزان مهريه را به عنوان هزينه دادرسي پرداخت کند، يعني براي مهريه 400 سکه‌اي حدود 14 ميليون بپردازد. براي نمونه زني که مهريه‌اش 500 سکه است  براي طلاق بايد حدود 200 هزار تومان هزينه به دفتر خدمات قضايي بپردازد، به‌طور متوسط 200 هزار تومان براي 3 جلسه روانشناش يا مشاور و دست‌کم 10 درصد از مهريه‌اش‌ را که حدود 50 ميليون تومان مي‌شود به وکيل بدهد و در صورت نبود داور خانوادگي 50 هزار تومان هم به داوري که قاضي معرفي مي‌کند، تقديم کند و با گرفتن حکم طلاق نزديک به 200 هزارتومان هم به دفتر ازدواج و طلاق بدهد که در مجموع 50 ميليون و 750 هزار تومان از کفش مي‌رود. البته هزينه آژانس و تاکسي و روزهايي را که صرف رفت و آمد به دادگاه کرده‌ است به ليست اضافه نکرده‌ايم.


وی با تاکید بر اینکه این مشکلات تنها گریبان گیر زنان نمی‌شود، می‌افزاید: مردان هم موظفند 300 هزار تومان هزينه مشاوره جداگانه و بيش از يک ميليون تومان زيان مرخصي روزانه بابت دادگاه و مراجعه به وکيل و... دست کم پرداخت 5 ميليون تومان حق الوکاله براي فرار از پرداخت نفقه و فاش نشدن دارايي‌هايش، پرداخت 3 درصد از مهريه به‌عنوان هزينه دادرسي و دست آخر پرداخت کامل مهريه. يعني مردي که مهريه زنش 500 سکه است بايد 15 ميليون بابت هزينه دادرسي و 6 ميليون و 300 هزار تومان براي هزينه‌هاي ديگر بپردازد که مجموعش مي‌شود 21 ميليون و 300 هزار تومان بعلاوه پرداخت يک سکه کامل بهار آزادي به مدت 500 ماه.


این وکیل دادگستری در پایان می‌گوید: با يک حساب سرانگشتي مي‌بينيم دفترهاي قضايي، مشاوران، روانشناسان، وکلا، سيستم قضايي، دفترهاي ازدواج و طلاق و حتي دلالان بيشتر از زوج‌هاي مشکل‌دار و جدايي‌ها سود مي‌برند تا ازدواج. شايد بتوان گفت پول‌هاي ميليوني که از جدايي‌ها توي جيب واسطه‌ها مي‌رود بيشتر از چيزي است که نصيب متارکه‌ کنندگان مي‌شود.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن