تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802444856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد صادرات 5.6 میلیارد دلاری تولیدات زراعی و دامی/ شناسایی بازارهای هدف برای صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد
صادرات 5.6 میلیارد دلاری تولیدات زراعی و دامی/ شناسایی بازارهای هدف برای صادرات
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از شناسایی بازارهای هدف برای صادرات خبر داد و گفت: حدود 5.5 میلیون تن تولیدات باغی، زراعی و دامی با ارزآوری بیش از 5.6 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

خبرگزاری فارس: صادرات 5.6 میلیارد دلاری تولیدات زراعی و دامی/ شناسایی بازارهای هدف برای صادرات



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عباس کشاورز بعد از ظهر امروز در سومین گردهمایی فصلی معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تمام دنیا بزرگترین مصرف کننده آب است، اظهار داشت: بارندگی در سطح جهان سه برابر و ظرفیت تبخیر آن یک چهارم ایران است بر همین اساس 70 درصد آب به کشاورزی اختصاص پیدا می‎کند. * کشاورزان ایرانی تلف کننده آب نیستند وی با تأکید بر اینکه کشاورزان ایرانی تلف کننده آب نیستند، بیان داشت: مطالبی که برخی مواقع در مورد مصرف بیش از حد آب در کشاورزی عنوان می‎شود به دور از واقعیت است، زیرا کشاورزان ما بنا بر تجارب تاریخی خود از هوشمندترین افراد در مصرف بهینه آب هستند.

کشاورز تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به آب به نارسایی‌های مربوط به عدم دسترسی کشاورزان به سرمایه و تکنولوژی و عدم بهره‎مندی آنان از امکانات و تسهیلات مناسب بر می‎گردد. وی با اشاره به بازدید از مناطق کشاورزی جنوب کرمان طی روز گذشته افزود: در این منطقه با کمتر از 3 هزار متر مکعب آب حدود 60 تن سیب‎زمینی تولید شده که در کمتر نقاطی از سطح دنیا این امر امکان‌پذیر است. * لزوم فراهم کردن زیرساخت‎های بخش کشاورزی کشاورز عنوان کرد: حال که امکانات و تأسیسات مناسب برای کشاورزی فراهم نشده است، صحیح نیست که انگشت اتهام را به سمت این قشر زحمتکش نشانه برویم، بلکه باید در زمینه آماده‎سازی زیرساخت‎های لازم تمام همت خود را به‌کار گیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: تغییرات بهره‎وری آب در کشاورزی کشور بسیار متفاوت است که این امر ناشی از تغییرات اقلیم، مصرف آب، شرایط خاک و اکولوژی و ... منطقه است، بنابراین لازم بوده نسبت به مصرف آب با توجه به شرایط مدیریتی، اکولوژی و خاک سخن بگوییم و مدیریت آب را مد نظر قرار دهیم. وی در بحث تولید، محصولات کشاورزی را به سه گروه تقسیم کرد و ادامه داد: نخستین گروه محصولات وارداتی هستند که هرگز دچار بحران خرید و فروش نمی‎شوند، تنها ممکن است به دلیل مسائل نقدینگی تأخیرهایی در پرداخت آن‎ها صورت گیرد. * ضرورت افزایش ظرفیت نگهداری تولیدات کشاورزی کشاورز دومین گروه تولیدات را محصولاتی دانست که برای مصرف داخلی مورد استفاده قرار می‎گیرند و سهم صادرات در آن‎ها قابل توجه نیست و اضافه کرد: تولیدات گروه سوم نیز محصولات صادراتی هستند.

وی اظهار داشت: برای دو گروه اخیر وزارت جهاد کشاورزی هر ساله سهم تولید در مناطق را برای استان‎ها تعیین می‎کند و برنامه مدون برای آن‎ها ابلاغ می‎شود، اما عدم توجه برخی از کشاورزان به این برنامه و پیش‎بینی ریسک‎های تولید این وزارتخانه را در کنترل بازار با مشکل مواجه می‎کند. کشاورز خاطرنشان کرد: با این حال آنچه که باید مورد نظر قرار گیرد، فراهم کردن زیرساخت‎هایی است که ظرفیت نگهداری تولیدات را در سطح کشور افزایش دهد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به حجم صادرات بخش کشاورزی ایران گفت: حدود 5.5 میلیون تن تولیدات باغی، زراعی و دامی با ارزآوری بیش از 5.6 میلیارد دلار طی سال‎های اخیر به خارج از کشور صادر شده است.

* صادرات 130 هزار تن پسته به خارج از کشور وی با تأکید بر شناسایی بازارهای هدف مناسب برای صادرات محصولات مختلف بیان داشت: بیشترین سهم را در بخش صادرات محصولات باغی، پسته با حدود 130 هزار تن و بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار ارزآوری دارد. کشاورز با اشاره به اینکه ایران حدود 650 هزار تن شیر به کشورهای مختلف صادر می‎کند، تصریح کرد: همچنین دام زنده، مرغ، تخم‎مرغ، ماهی و ... در محموله صادراتی ما قرار دارند.

* عملکرد خوب جنوب کرمان در آبیاری تحت فشار وی میزان صادرات در محصولات خرما و انگور را نیز حدود 140 هزار تن خواند و افزود: در بحث محصولات زراعی نیز سیب‎زمینی، هندوانه، خیار، سبزیجات برگی و از همه مهم‎تر گوجه‎فرنگی و فرآورده‎های آن رقم بالایی در صادرات به خود اختصاص داده است. کشاورز با تأکید بر توسعه آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون در مناطق مختلف کشور عنوان کرد: جنوب کرمان، خراسان و اصفهان در آغاز این برنامه بسیار خوب عمل کرده و مابقی استان‎ها نیز باید در این عرصه با جدیت ورود پیدا کنند.

94/10/29 - 14:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن