تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاطمه راکعی: اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنند/ عدم اعتقاد من به ولایت فقیه یک توهین است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: فاطمه راکعی: اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنند/ عدم اعتقاد من به ولایت فقیه یک توهین است
فاطمه راکعی با اشاره به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان توسط هیئت های نظارت شورای نگهبان بیان کرد: فکر می کنم ردصلاحیت های صورت گرفته از سوی هیئت های نظارت به همان اندازه که بزرگ و گسترده است، غیر مستند و غیر قانونی نیز است.
مهدی نوروزی،  فاطمه راکعی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، با اشاره به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان توسط هیئت های نظارت شورای نگهبان بیان کرد: تمامی کسانی که برای ثبت نام در انتخابات مجلس دهم جلو آمدند قصد خدمت و کمک به نظام و کشور را داشتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات مجلس اشخاص شناخته شده ای برای نظام و مردم جمهوری اسلامی هستند، گفت: شناسنامه کاری این افراد گواهی بر سوابق و گذشته آن ها است.

راکعی با اشاره به اینکه به نظر می رسد هیئت های نظارت در احراز و عدم احراز صلاحیت ها تنگ نظرانه عمل کرده است و به منتقدان خود تهمت " عدم التزام به قانون اساسی " و " عدم التزام به اصل ولایت فقیه " زده است، تاکید کرد: این گونه رفتارها از سوی هیئت‌های نظارت استانی زیبنده نظام و شورای نگهبان نیست.


وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضع کنونی رد صلاحیت‌ها، ائتلاف اصلاحات چه استراتژی برای آینده در پیش می گیرد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به این نتیجه رسیدیم که اگر با تکیه بر خرد جمعی عمل کنیم زودتر و بهتر به نتیجه خواهیم رسید و لذا چون هدف نهایی تمام اصلاح طلبان خدمت گذاری به ملت شریف ایران است، بنابراین فکر نمی کنم با تحریم انتخابات مشکلی حل شود بلکه کناره گیری افراد اصلح از انتخابات راه را برای حضور تندروها در مجلس باز می کند.


وی تصریح کرد: معتقدم تنها سلاح اصلاح طلبان برای دفاع از خود در شرایط کنونی، همکاری با یکدیگر و استفاده از خرد جمعی است.  امیدوارم در ملاقات هایی که با ریاست محترم جمهور و رهبر معظم انقلاب در مورد رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب داریم این مسائل حل و فصل شود و رای مردم که رهبری آن " حق الناس " قلمداد کردند پایمال نشود.


دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند اگر بنده را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید، به نظر شما این نوع برخورد با نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب تضمین کننده فرمایشات و سفارشات مقام معظم رهبری رهبری است.


راکعی افزود: از سه هزار کاندید اصلاح طلبی که در سراسر ایران نامزد شده بودند تنها سی نفر از سوی هیئت های اجرایی و نظارت شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.


این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که علت رد صلاحیت اصلاح طلبان در هیئت های نظارت چیست،  گفت: رد صلاحیت بنده در هیئت های اجرایی به استناد بنده 3 ماده 28 قانون انتخابات نداشتن التزام به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه عنوان شده است. اشعار بنده در مدح و ستایش حضرت امام خمینی (ره) سالیان سال است در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در کتب درسی چاپ می شود و اینکه بنده به عنوان کسی که نماینده مردم در مجلس ششم حضور داشتم به ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشم یک تهمت و توهین بسیار بزرگ است.


وی افزود: اما دلیل ردصلاحیت دیگر اصلاح طلبان، تحصن نمایندگان مجلس ششم و نامه به رهبری علت بیشترین دلیل رد صلاحیت اصلاح طلبان در هیئت های نظارت شورای نگهبان عنوان شده است.


راکعی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان با رییس جمهور درباره ردصلاحیت ها رایزنی داشته اند یا خیر نیز به خبرنگار نامه نیوز گفت: قطعا در چند روز آینده هیئت رییسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با رییس جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی جلساتی را خواهند داشت و پیگر حق و حقوق پایمال شده نامزدهای اصلاح طلب احراز صلاحیت ها خواهند بود.

وی افزود: اینکه از لحاظ حقوقی رییس جمهور می تواند اقدامی را در مورد مسائل انتخاباتی انجام دهد یا خیر مسئله ای است که بنده در آن تخصص ندارم و نمی توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.


فاطمه راکعی درباره نظر بزرگان اصلاحات از جمله رئیس دولت اصلاحات در مورد وضعیت فعلی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم همچنین گفت: من در این زمینه صحبتی با شخص سید محمد خاتمی نداشته ام، اما اطمینان دارم با درایت و دلسوزی که ایشان داند خواستار حل و فصل این مسئله به روش حقوقی، انسانی و به دور از خوشونت هستند.







۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن