تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803297761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران‌خودرو و مرسدس‌بنز دو شركت مشترك ايجاد مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران‌خودرو و مرسدس‌بنز دو شركت مشترك ايجاد مي‌كنند
گروه صنعتي ايران‌خودرو و شركت دايملر، مالك چندين شركت تابعه و برند بزرگ خودروسازي همچون مرسدس بنز، مرسدس- آ ام‌گ و اسمارت با امضاي يك تفاهمنامه، همكاري استراتژيك خود را براي ايجاد دو شركت مشترك آغاز كردند.
به گزارش ايكوپرس، دايملر به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده كاميون در جهان و ايران‌خودرو كه بزرگ‌ترين خودروساز خاورميانه به شمار مي‌آيد قصد دارند با تأسيس دو شركت مشترك، از مزيت‌هاي نسبي يكديگر استفاده كرده و ضمن تحكيم جايگاه خود، يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند. اين تفاهمنامه مشترك توسط مهندس هاشم يكه‌زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و دكتر ولفگانگ برنارد، عضو هيئت مديره شركت دايملر با حضور جمعي از مديران ارشد دو خودروساز بزرگ در شركت ايران‌خودرو به امضا رسيد. مهندس يكه‌زارع در اين نشست مشترك گفت: «گروه صنعتي ايران‌خودرو در دور جديد همكاري‌هاي بين‌المللي خود، رويكردي كاملاً متفاوت با گذشته در پيش گرفته و بر حضور و سرمايه‌گذاري مشترك طرف مقابل تأكيد دارد.»
وي با بيان اينكه سرمشق گروه صنعتي ايران‌خودرو در همكاري‌هاي جديد، حفظ و ارتقاي منافع ملي است، افزود: «دايملر و شركت بنز سابقه قابل اعتنا و اتكايي در همكاري با گروه صنعتي ايران‌خودرو داشته‌اند كه اين امر مي‌تواند در مسير پيش ‌روي اين دو خودروساز راهگشا باشد. دكتر ولفگانگ برنارد، عضو هيئت مديره دايملر آ.‌گ نيز اظهار كرد: محصولات تجاري دايملر هميشه در ايران از محبوبيت برخوردار بوده است و در حال حاضر خودروهاي تجاري از تقاضاي بالايي در ايران برخوردار هستند، بنابراين پس از لغو تحريم‌هاي ايران، ما در حال برنامه‌ريزي براي از سرگيري سريع كسب و كارمان در اين بازار هستيم. امضاي تفاهمنامه با شريك تجاريمان در ايران، پيش‌نياز مهمي براي از سرگيري سريع اين كسب و كار است.
براساس اين گزارش دايملر و ايران‌خودرو پس از امضاي اين تفاهمنامه در يك بيانيه مشترك اهداف و برنامه‌هاي خود براي از سرگيري همكاري‌ها را تشريح كردند. در اين بيانيه آمده است: «ايران‌خودروديزل يكي از شركت‌هاي تابعه گروه صنعتي ايران‌خودرو، بزرگ‌ترين توليدكننده خودرو در منطقه(MENA خاورميانه و شمال آفريقا) است كه بيش از 50 درصد سهم بازار را در ايران داشته و بيش از نيم قرن است كه با دايملر همكاري دارد.» «سرمايه‌گذاري مشترك براي توليد منطقه‌اي كاميون‌هاي مرسدس بنز و قطعات قواي محركه»، «تأسيس شركت مشترك فروش كاميون‌هاي مرسدس‌بنز و قطعات آنها در ايران» و همچنين خريد بخشي از سهام شركت محورخودرو در كنار ايدم توسط دايملر از جمله مواردي به شمار مي‌رود كه در اين تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر اين، دو طرف درصدد هستند سرمايه‌گذاري مشتركي براي فروش وسايل نقليه تجاري و باري مرسدس داشته باشند، ضمن اينكه دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه‌ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ايجاد مي‌كند.
 
تقاضاي بسيار بالا در بازار كاميون ايران
همچنين شركت دايملر طي بيانيه‌اي به پتانسيل‌هاي بازار و صنعت خودروي ايران اشاره كرده است. در بيانيه دايملر آمده است: «ايران در پي سال‌هاي متمادي تحريم و تقاضاي بالا در بخش حمل و نقل، پتانسيل خوبي براي رشد در اين بخش داشته و فرصت‌هاي زيادي را به دايملر نويد مي‌دهد. ايران باوجود تحريم‌هاي اقتصادي يكي از بزرگ‌ترين اقتصادهاي ملي در خاورميانه، با توليد ناخالص ملي 415 ميليارد دلار امريكا در سال 2014 بود. صنايع ايران تقريباً نيمي از اقتصاد ملي ايران را به دوش مي‌كشند.»
  
فروش و خدمات پس از فروش
خودروساز آلماني براي حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه‌ريزي‌هايي انجام داده و اعلام كرده است: «دايملر با امضاي سند همكاري، در حال شروع فرآيندي براي ورود مجدد و فراگير به بازار ايران است. نخستين كاميون‌هاي مرسدس بنز با نام‌هاي آكتروس (Actros)  و آكسور (Axor) را مي‌توان پيش از پايان سال در ايران توليد و عرضه كرد. دايملر در تلاش است جاي پاي خود را در بازار محلي ايران محكم‌تر كند، به همين منظور هدف تجديد همكاري با شركت ايدم در عرصه موتور و سرمايه‌گذاري مشترك در فروش را دنبال مي‌كند. افزون بر اين، دايملر قصد دارد در قالب يك سرمايه‌گذاري مشترك در زمينه فروش، تمام فعاليت‌هاي فروش و خدمات پس از فروش در ايران را حرفه‌اي و دفتر خود را در تهران افتتاح كند. با اين اقدامات و تعهدات شركت دايملر خود را به توسعه اقتصادي و اجتماعي ايران متعهد كرده است.»
همچنين دو طرف تصميم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شركت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاري اين شركت به شركت مشترك ايران‌خودرو و بنز اقدام كنند. گفتني است، جمعي از مديران ارشد مرسدس‌بنز از سالن‌ها و خطوط توليد ايران‌خودروديزل و ايران خودرو بازديد و پس از انجام مذاكرات، تفاهمنامه مشترك همكاري با گروه صنعتي ايران‌خودرو را نيز امضا كردند.




تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن