تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802769553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی: عدم توجه به تحقیق علت اصلی تعطیل شدن واحدهای تولیدی خراسان رضوی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی:
عدم توجه به تحقیق علت اصلی تعطیل شدن واحدهای تولیدی خراسان رضوی است
رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی گفت: علت تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی استان عدم توجه به تحقیق و توسعه در صنعت است.

خبرگزاری فارس: عدم توجه به تحقیق علت اصلی تعطیل شدن واحدهای تولیدی خراسان رضوی است



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین اختراعی طوسی ظهر امروز در نشست خبری هیئت مدیره انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی در سالن اجتماعات خانه صنعت، معدن و تجارت این استان اظهار کرد: حدود 6 هزار واحد تولیدی در خراسان رضوی فعال هستند که تنها 1.5 درصد آنها در این انجمن عضویت دارند. رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی صنعت را عامل پیشرفت اقتصاد هر جامعه دانست و تاکید کرد: تحقیق و توسعه موتور صنعت محسوب می‌شود که متاسفانه در صنعت کشور ما جایگاه قابل توجهی ندارند چراکه تولیدکنندگان با شنیدن کلمه تحقیق و توسعه فکر می‌کنند این امر نیازمند هزینه‌کرد بالایی است درنتیجه از آن استفاده نمی‌کنند. اختراعی طوسی با اشاره به اینکه از 100 واحد عضو این انجمن، 50 درصد تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شده‌اند، بیان کرد: بر اساس آمارهای نظرسنجی صورت گرفته از تولیدکنندگان خراسان رضوی 93 درصد آنها استفاده از تحقیق و توسعه را عامل موفقیت و پیشرفت در صنعت می‌دانند اما تنها 1.5 درصد آنها در این انجمن عضویت دارند. وی با ابراز تاسف از عدم آینده پژوهی واحدهای تولیدی استان گفت: بیش از 70 درصد علت تعطیلی واحدهای تولیدی خراسان رضوی عدم توجه به تحقیق و توسعه در صنعت است. رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی افزود: متاسفانه بودجه پژوهش امسال نیز به حدود صفر درصد رسیده چراکه در دو بخش محیط زیست و ارتباطات اعتبارات بسیار کمی که در حدود صفر درصد بوده و ناچیز محسوب می‌شود در نظر گرفته شده است. اختراعی طوسی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشور امسال صادرات غیرنفتی 15 درصد رشد منفی داشته است، اضافه کرد: صنعت با سه درصد، فرش دستی با 15 درصد و کشاورزی با 14 درصد کاهش صادرات نشان دهنده عدم استفاده مناسب از تحقیق و توسعه در صنعت کشور هستند. وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشور خراسان رضوی رتبه سوم را از نظر نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است، یادآور شد: با وجود اینکه برجام به نتایج قابل قبولی دست یافت اما مدیریت دولت و مسئولان کشور در سیاست گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار بوده چراکه در صورت عدم مدیریت درست برجام می تواند به عنوان یک تهدید محسوب شود. رئیس انجمن همگن تحقیق و توسعه خراسان رضوی در ارتباط با تعامل میان صنعت و دانشگاه افزود: اگرچه ما شاهد عدم تناسب رشته های تحصیلی با صنعت هستیم که این امر سبب نبود تجربه مناسب برای دانشجویان در دنیای صنعت می شود اما در سال جاری وزارت علوم گروه های تحقیقاتی را در ارتباط با ایجاد تناسب بیشتر میان رشته های دانشگاهی و صنعت در نظر گرفته که بسیار امیدوار کننده است. اختراعی طوسی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش سبب عبور واحدهای تولیدی از بحران های اقتصادی می شود اضافه کرد: بزرگ ترین چالش این انجمن را می توان مشکلات بانکی و افزایش مالیات دانست چراکه با وجود کاهش میزان تولید در سال گذشته، مالیات افزایش پیدا کرد که این امر بدون انجام تحقیق و پژوهش بود.

94/10/28 - 13:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن