تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولي كه باد مي‌كارد طوفان درو مي‌كند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مسئولي كه باد مي‌كارد طوفان درو مي‌كند!
چندي پيش احمدعلي كيخا، معاون اسبق سازمان محيط زيست با ابراز گلايه از اينكه مرجعيت سازمان حفاظت...
نویسنده : علی خدایی بیجاری 


چندي پيش احمدعلي كيخا، معاون اسبق سازمان محيط زيست با ابراز گلايه از اينكه مرجعيت سازمان حفاظت از محيط ‌زيست براي تشخيص آلودگي و تخريب غيرقابل جبران محيط زيست، توسط نهادها به رسميت شناخته نمي‌شود گفته بود: تا زماني ‌كه اين نقيصه رفع نشود همچنان شاهد اجراي طرح‌هايي خواهيم بود كه زمينه آلودگي و تخريب غيرقابل جبران را فراهم مي‌كنند. آنچه در قانون اساسي منع شده و اين همان نكته‌اي است كه بايد توسط قوه مقننه و قضائيه نهادينه شود.
كيخا در ادامه، مانيفست جديدي(!) را از خود ساطع و صادر نموده و گفته است كه امروز، حلقه مفقوده حفاظت از محيط‌زيست كشور، به رسميت شناخته نشدن مرجعيت سازمان حفاظت محيط ‌زيست توسط قواي سه‌گانه است و مادامي كه اين مرجعيت به رسميت شناخته نشود، نمي‌توان به تحقق اصل ۵۰ قانون اساسي اميدوار بود!
عجيب آن است كه معاون اسبق خانم ابتكار كه اين روزها قباي كانديداتوري مجلس را به تن كرده و با وعده‌هايي مبني بر احياي‌ هامون- زخم مشترك اهالي سيستان و بلوچستان –  بيرق مطالبات اجتماعي را برافراشته، ابتدا از خود سؤال نكرده كه چرا قواي سه‌گانه، مرجعيت محيط زيست را به رسميت نمي‌شناسند؟!
آيا پاسخ اين سؤال خيلي دور از ذهن است؟ آيا اين افاضات از معاون ساكت و كم‌حرف حوزه محيط زيست آن هم در اين برهه زمان و در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي، كمي عجيب به نظر نمي‌رسد؟ آيا چنين اظهارنظري (كه بي‌شك آغاز مطالباتي اينچنين خواهد بود) بعد از استعفاي كيخا از محيط زيست و كناره‌گيري چند ماهه‌اش از پست سازماني خود در سازمان محيط زيست محلي از اعراب دارد؟‌ و آيا مي‌توان چنين آغازي كه از فرط گل درشتي به شعار تنه مي‌زند را قطعه‌اي از پازل سياسي‌کاری سازمان محيط زيست به حساب آورد؟ پازلي كه اولين قطعه آن با اظهارات كارمندان معترض و تحصن كرده پارك پرديسان در تاريخ چهارم آبان ماه سال جاري لو رفت! چراكه يكي از اظهارات مشترك كارمنداني كه به سوءمديريت خانم ابتكار معترض شده بودند، اين بود: «... حداقل يك سال است كه بودجه اين سازمان (سازمان محيط ‌زيست) صرف كارهاي سياسي و تبليغاتي مي‌شود تا بتوانند نمايندگان خود را به مجلس بفرستند...»
با اين حال اگر به چرايي ابهام آقاي كيخا در به رسميت نشناختن سازمان محيط‌زيست از سوي قواي سه‌گانه بر‌گرديم، بايد گفت كه مجموعه عملكرد مسئولان و مديران يك سازمان، باب تفاهم و تعامل با قوا را به وجود مي‌آورد. وقتي كه متولي اصلي رفع و رجوع معضلات زيست‌محيطي هيچ تدبير و تعبيري براي تغيير اوضاع و احوال محيط‌زيست ندارد، وقتي تمام افتخار دو سال و نيم مسند‌نشيني مسئولان محيط ‌زيست دولت يازدهم (با تمام ارزشمندي) طراحي و ساخت توپ زيست محيطي باشد و منقوش كردن نقش يوز‌پلنگ بر روي پيراهن تيم ملي فوتبال كشور! وقتي خانم ابتكار به مردمي كه زير آوار ريزگردها جان به سر شده‌اند و با اين وجود هنوز به تدبير محيط زيست اميد دارند، مي‌فرمايد: «‌مردم بايد با ريزگردها كنار بيايند»! وقتي كارمندان معترضي كه پلاكارد «‌ما مي‌خواهيم از خط مرگ به خط فقر برسيم» در دست دارند و در گفت و گو با رسانه‌ها مي‌گويند: «... در اين سازمان رفاه كاركنان مدنظر نيست و مسئولان تنها به نيازهاي شخصي خود فكر مي‌كنند در حالي كه مي‌گويند بودجه‌اي براي پرداخت افزايش حقوق كاركنان سازمان نداريم اما درهاي هوشمندي در سازمان نصب شده است كه هركدام 10 ميليون تومان هزينه دارد. در حالي صحبت از كمبود بودجه مي‌كنند كه پرداختي رفاهي به معاون توسعه مديريت نه تنها كم نمي‌شود بلكه هر روز بيشتر مي‌شود»! وقتي خبر‌گزاري‌ها خبري را با ارائه اسناد غير‌قابل كتمان منتشر مي‌كنند با اين تيتر «‌ابتكار فرزندان معاونانش را هم استخدام كرد»، وقتي كارمندان معترض همگي با هم فرياد مي‌زنند: «...اين سازمان به سازماني سياسي تبديل شده و به تازگي مجوز استخدام غيرقانوني ۲۴۰ نفر از همفكران سياسي ابتكار را صادر كرده است...»، وقتي در اعتراضي ديگر كارمندان رد پاي خانم رئيس را در جريان فروش آشورا‌ده نشان مي‌دهند، وقتي يكي از كارمندان معترض با ارائه سند مي‌گويد: «مجوز استحصال نمك از درياچه اروميه را معصومه ابتكار در دولت اسبق صادر كرده بود و همين امر موجب خشكيدن اين درياچه بود»، وقتي كارمندي ديگر عنوان مي‌كند: «. . . آمارهاي محيط زيست مبني بر كنترل آلودگي هوا و ريزگردها پوچ است و بودجه‌هايي كه بايد براي كارهاي پژوهشي صرف شود به صورت صوري به دانشگاه‌ها داده مي‌شود و در زمينه‌هاي ديگر مانند خريد خودرو صرف مي‌شود...»! وقتي... وقتي....
با اين احوال ديگر انتظار به رسميت شناختن و مرجعيت سازمان بلا‌زده محيط زيست، پنداراين است كه مردم كور عصا به دستند و اين مي‌شود كه نام زياده‌خواهي به خود مي‌گيرد.
بنابراين وقت آن رسيده كه در مقابل ادعاهاي بي‌اساس و مطالبات عاري از حقيقت مسئولان محيط‌زيست گفت كه «‌آن كه باد مي‌كارد، طوفان درو كند؟!»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن