تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803917228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اتحادیه استادان آموزش عالی ترکیه: در کشور ما آزادی‌های دمکراتیک وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رئیس اتحادیه استادان آموزش عالی ترکیه: در کشور ما آزادی‌های دمکراتیک وجود ندارد
رئیس اتحادیه استادان آموزش عالی ترکیه که هدف انتقاد رجب طیب اردوغان به دلیل امضای طومار اعتراضی علیه عملیاتها‌ی امنیتی در مناطق کرد‌نشین جنوب شرق این کشور قرار گرفته از سرکوب آزادی‌های دموکراتیک توسط دولت ترکیه انتقاد کرد.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیگرد قانونی استادان و دانشمندان ترکیه پس از آن شروع شد که 1128 تن از استادان متعلق به 89 دانشگاه ترکیه و چند دانشمند خارجی پیامی منتشر کره و از مقامات ترکیه دعوت کردند که به «قتل و کشتار» در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور پایان داده و برای حل صلح آمیز مساله کرد ها پشت میز مذاکره بنشینند. این دانشمندان ضمن ابراز اعتراض خود به این عملیاتهای امنیتی اعلام کردند که نمی‌خواهند «شریک جرمی که در حال رخ دادن است باشند».


این اقدام دانشمندان و استادان دانشگاه ترکیه واکنش شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را بر انگیخت. وی امضا کنندگان این بیانیه را به باد انتقاد گرفته و آن‌ها را «نادان و تاریک اندیش» نامید. اردوغان در سخنانی در برابر دیپلمات ها در آنکارا گفت: آنها گروهی هستند که خود را دانشمند نامیده و در اعلامیه خود، دولت را متهم کرده اند. شما به اصطلاح افراد روشنفکر افرادی نادان هستید. شما اصلاً شبیه روشن‌فکران نیستید. شما نادان هستید و از اوضاع در شرق و جنوب شرق ترکیه خبر ندارید.


به دنبال این سخنان رئیس جمهور ترکیه، کارزار پیگرد قانونی استادان این کشور شروع شد و دانشگاه‌ها دستخوش تفتیش و مجازات انضباطی شدند. شورای عالی آموزش ترکیه اعلام کرد علیه استادانی که آن بیانیه را امضا کردند دست به اقدام های قانونی دست خواهد زد.


با این حال جامعه دانشمندان نسبت به این کارزار واکنش نشان داده و با اتخاذ موضع واحد اعلام نمود که دانشگاه‌ها حق دارند آزادانه دیدگاه خود را مطرح کنند و مجازات دانشمندان و استادان دانشگاه ترکیه غیر قانونی است.


دکتر تحسین یشیلدره، رئیس اتحادیه استادان آموزش عالی ترکیه در مصاحبه با اسپوتنیک درباره وضعیت به وجود آمده گفت: این دانشمندان در پیام خود چه چیز غیر قانونی را گفتند؟ آن‌ها تنها به بازسازی صلح در منطقه و بازگشت به مذاکرات برای حل و فصل مساله کردها دعوت کردند و در جواب با انتقاد خشمگینانه و تهدید رو برو شدند. من به این تهدیدات ارزش نمی دهم. اتحادیه استادان دانشگاه و دانشمندان نباید در جواب به آن به درگیری دست بزنند. ما از دید علمی به این موقعیت نگاه می‌کنیم و به نمونه اسپانیا و باسک ها اشاره می‌کنیم. ما طرفدار آن هستیم که حل و فصل مساله کرد ها مطابق الگو هایی باشد که در کشور های پیشرفته آزموده و پذیرفته شده‌اند.


این استاد دانشگاه تأکید کرد که گروه دانشمندانی که به برقراری صلح در جنوب شرقی ترکیه دعوت کرد قصد دارد در مورد پیگرد آن‌ها به دادگاه مراجعه کند. به گفته یشیلدره پس از اظهارات تهدیدآمیز اردوغان علیه استادان دانشگاه، تعداد آن‌هایی که مایل شدند به گروه استادان متعرض بپیوندند و خواهان حل صلح آمیز مساله کردها شدند به مراتب بیشتر شده و آن‌ها نیز به این کارزار پرداختند.




منبع: ایسنا


۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن