تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران خبر داد فعالیت 437 نظام صنفی کشاورزی در کشور/ عضویت 700 هزار نفر در نظام‌های صنفی کشاورزی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران خبر داد
فعالیت 437 نظام صنفی کشاورزی در کشور/ عضویت 700 هزار نفر در نظام‌های صنفی کشاورزی کشور
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران از عضویت 700 هزار نفر در نظام‌های صنفی کشاورزی در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش‌از 437 نظام صنفی در بخش کشاورزی کشور وجود دارد.

خبرگزاری فارس: فعالیت 437 نظام صنفی کشاورزی در کشور/ عضویت 700 هزار نفر در نظام‌های صنفی کشاورزی کشور



به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ادیب صبح امروز در جلسه نظام صنفی کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: کشور ایران ویژگی‌های طبیعی دارد که در محدود کشوری در دنیا دیده می‌شود و در تمام طول سال چهار فصل را تجربه می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران در منطقه خشکی واقع شده است، تصریح کرد: متوسط بارندگی در استان زیر 25 میلی‌متر در کشور است و این بارندگی نیز در نقاط مختلف کشور متفاوت است.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه بخش کشاورزی کشور دارای ویژگی‌های خاصی است که از جمله آن بالا بودن سن کشاورزان و کم سوادی بهره‌برداران این بخش است، یادآور شد: کشت‌های ما اکثر معیشتی بوده و دانش نوین در بخش کشاورزی کشورمان ورود نیافته و آمار موجود در این بخش دارای تناقض است.
ادیب از وجود 4 میلیون و 30 هزار نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی کشور خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی دولت به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند و در این راستا نیاز به مشارکت مردم دارد تا در راستای اهداف و سیاست‌های این بخش دولت‌ها الزام دارند تا مردم را در قالب نهادها سازماندهی کنند که به نفع بخش کشاورزی از این نهادها استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش‌از 12 هزار تشکل در بخش کشاورزی کشور وجود دارد، اضافه کرد: هر کدام از این تشکل‌ها وظایف ویژه خود را دارند و کارکردهای آنها با یکدیگر متفاوت است.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران افزود: کارکردهای نظام صنفی برای تمام سازمان‌های جهاد کشاورزی تبیین شده و در این زمینه اطلاع‌رسانی برای بخش کشاورزی از اولویت بالایی برخوردار است.
ادیب با اشاره به اینکه نخستین نظام صنفی کشور در سال 88 و در تهران تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر بیش‌از 437 نظام صنفی در بخش کشاورزی کشور وجود دارد و در حال پیگیری برای تشکیل این تشکل در 13 شهرستان هستیم.
وی از عضویت 700 هزار نفر در نظام‌های صنفی کشاورزی در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: از این تعداد بیش‌از 500 هزار نفر پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه برای نظام‌های صنفی کشاورزی 29 وظیفه پیش‌بینی و تعریف شده است، تصریح کرد: یکی از این وظایف نظم‌بخشی به بخش کشاورزی است.
ادیب، نظام صنفی بخش کشاورزی را چتر حمایتی دانست که فراتر از بخش کشاورزی فعالیت می‌کند، گفت: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید تشکل‌های جامع‌ای ایجاد می‌شد تا حلقه اتصال و ارتباط بین بهره‌برداران بخش کشاورزی و مسئولان این بخش را فراهم می‌کرد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان بخش کشاورزی بحث تولید و فروش و بازاریابی محصولاتشان است، افزود: نظام صنفی باید این موضوع ورود یافته و با حضور در مجامع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به کشاورزان کمک کند.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران یکی دیگر از دغدغه‌های بخش کشاورزی را بحث قیمت‌ها و تعرفه‌های محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: نظام‌های صنفی در چند سال اخیر تاثیر مستقیم و مثبتی در امر قیمت‌گذاری با ارتباطی که با نمایندگان برقرار کرده داشته است.
ادیب با بیان اینکه تا قبل از شکل‌گیری نظام‌ صنفی بخش کشاورزی شناسنامه شغلی کشاورزی نداشت و با شکل‌گیری نظام صنفی براساس پروانه‌های فعالیت صادر شده این شناسنامه به بهره‌برداران بخش کشاورزی داده شده است، اضافه کرد: اطلاعات پروانه فعالیت، اطلاعات دقیقی است که هر ساله به روزرسانی می‌شود و در حال حاضر 270 شغل کدگذاری و شناسایی شده است.
وی در مورد بیمه تامین‌ اجتماعی بهره‌برداران بخش کشاورزی و عضو نظام‌های صنفی گفت: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در سطح کشور در این بخش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مسئولان نظام صنفی استان‌ها باید با مدیران کل تامین اجتماعی به تفاهم برسند تا اعضای نظام صنفی به عنوان بیمه شده تلقی شوند.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: هیچ بخشی به اندازه بخش کشاورزی نتوانسته در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند و تاثیر خوب و موثری داشته است.

  ادیب تصریح کرد: برای اصلاح آیین‌نامه نظام صنفی کشاورزی از تمام استان‌های نظرخواهی شده ولی تنها 25 استان نتایج را به ما اعلام کرده‌اند و این آیین‌نامه در کمیسیون لوایح اصلاح شده و بعد از تصویب در جهاد کشاورزی اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه باید رابطه و همکاری نظام صنفی، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی به شکل مثلثی شکل بگیرد و هر قسمت در حوزه فعالیت و وظایف خود عمل و اقدام کند، یادآور شد: جهاد کشاورزی می‌تواند نقش پررنگی در فعالیت نظام‌های صنفی داشته باشد.
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برنامه خوبی داشته باشیم نیاز است سامانه اطلاعاتی خوب و درستی داشته باشیم که در حال پیگیری این امر هستیم که به روند و حصول آمار و اطلاعات صحیح منجر شود.


94/10/26 - 13:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن