تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804806797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی از توافق نظامی روسیه و سوریه/ اقدام عجیب سیاستمدار آلمانی در قبال پناهجویان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیاتی از توافق نظامی روسیه و سوریه/ اقدام عجیب سیاستمدار آلمانی در قبال پناهجویان
رسیدن کمک های بین المللی به یک شهر و دو روستای محاصره شده در سوریه، جزئیاتی از توافق مسکو و دمشق برای عملیات نظامی روسیه در سوریه، نخستین عملیات مشترک روسیه و سوریه علیه تروریست های داعش، حمله نیروهای پ.ک.ک. به یک مرکز پلیس در ترکیه و اقدام اعتراضی یک سیاستمدار آلمانی در مخالفت با مرکل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 15 January 2016


رسیدن کمک های بین المللی به یک شهر و دو روستای محاصره شده در سوریه، جزئیاتی از توافق مسکو و دمشق برای عملیات نظامی روسیه در سوریه، نخستین عملیات مشترک روسیه و سوریه علیه تروریست های داعش، حمله نیروهای پ.ک.ک. به یک مرکز پلیس در ترکیه و اقدام اعتراضی یک سیاستمدار آلمانی در مخالفت با مرکل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 


به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به سوریه اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» در مطلبی می نویسد دومین محموله کمک های بین المللی به یک شهر و دو روستای محاصره شده در سوریه رسیده و این در حالی است که سازمان ملل، طرف های درگیر را به ارتکاب جنایت جنگی به واسطه جلوگیری از رسیدن اقلام مورد نیاز برای مردم و قرار دادن آن ها در شرایط قطحی متهم کرده است. بر اساس گزارش نهاد ناظر بر حقوق حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، کامیون های حامل کمک های ارسالی، توانستند به شهر مضایا در مرز سوریه با لبنان و همچنین دو روستای فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال غرب این کشور وارد شوند. یک مقام سازمان ملل گفته قرار دادن مردم در شرایط گرسنگی و قحطی، یک جنایت جنگی است.


*****


در همین حال، شبکه خبری «بلومبرگ» در یکی از مطالبی که در سایت خود منتشر کرده، به توافق دولت روسیه با سوریه برای عملیات نظامی در این کشور پرداخته و می نویسد بر اساس این توافق، هیچ حد نصاب و محدودیت زمانی برای فعالیت نیروهای نظامی روسیه در سوریه در نظر گرفته نشده است. افزون بر این، در صورتی که هر یک از طرفین بخواهد این توافق را ملغی کند، می بایست از یک سال پیش به طرف مقابل اطلاع دهد. بلومبرگ همچنین مدعی است  بر اساس توافق دو دولت، روسیه هیچ مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی وارده ناشی از عملیات خود نخواهد داشت و دولت سوریه نیز می بایست هرگونه شکایتی علیه نیروی هوایی روسیه را که از جانب طرف ثالث مطرح شده است، حل و فصل نماید. 


*****


در مطلبی دیگر در همین راستا، سایت شبکه خبری «راشا تودی» از نخستین عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش خبر داده است. به نوشته این سایت، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده جنگنده های سوریه، بمب افکن های روسی را در عملیات هوایی خود علیه مواضع تروریست ها همراهی کرده اند. بر اساس اعلام این وزارتخانه، این نخستین عملیات مشترک نیروهای نظامی دو کشور بوده است. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «خدمه هواپیماهای جنگی سوخو- 25 روسیه و میگ-29 سوریه در یک عملیات مشترک در آسمان سوریه مشارکت کردند». خلبان های سوریه اخیراً از پایگاه روسیه در لاذقیه بازدید و درباره جزئیات تبادل رادیویی در جریان عملیات های تهاجمی با روس ها گفت و گو کردند. 


*****


مسائل مربوط به ترکیه، از جمله دیگر موضوعات مهم مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی است. روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی از حمله نیروهای شبه نظامی کرد به یک پایگاه پلیس در ترکیه خبر داده است. در این مطلب آمده نیروهای کرد در یک حمله شبانه، به یک مجتمع پلیس در جنوب شرق ترکیه هجوم برده و ضمن کشتن دستکم شش نفر، ده ها تن را نیز مجروح کرده اند. این پیچیده ترین حمله از این نوع از زمان اوج گیری درگیری ها میان کردها و دولت ترکیه در ماه ژوئیه است. انجام این حمله به نیروهای شبه نظامی کرد (پ.ک.ک) نسبت داده شده است. مهاجمان ابتدا با یک خودروی بمب گذاری شده به ساختمان پلیس حمله کرده و سپس این حمله را با سلاح های دوربرد ادامه دادند. 


*****


در نهایت، در مطلبی مربوط به بحران پناهجویان در اروپا، روزنامه «هافینگتون پست» از اقدام یک سیاستمدار محلی آلمانی در فرستادن شماری از پناهجویان به دفتر صدراعظم این کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، یک سیاستمدار محلی ایالت باواریا آلمان، در اقدامی برای نشان دادن اعتراض به سیاست درهای باز دولت این کشور در پذیرش بی رویه پناهجویان، یک اتوبوس را با پناهجویان وارد شده به این منطقه پر کرده و آن ها را در سفری هفت ساعته، به دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین فرستاده است. این سیاستمدار محلی سال گذشته نیز به مرکل هشدار داده بود در صورتی که بر اساس برنامه های اعلام شده، بخواهد 1800 پناهجو را به منطقه تحت نظارت وی بفرستد، همه آن ها را روانه دفتر خود مرکل خواهد کرد. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن