تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انهدام خانواده، هدف اصلي شبكه‌هاي ماهواره‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انهدام خانواده، هدف اصلي شبكه‌هاي ماهواره‌اي
پيشرفت و دگرگوني زندگي بشر هميشه در طول تاريخ يكي از تحول‌هاي غيرقابل انكار بوده و هست.
نویسنده : بهنام صدقي 


پيشرفت و دگرگوني زندگي بشر هميشه در طول تاريخ يكي از تحول‌هاي غيرقابل انكار بوده و هست. در عصر حاضر انسان پس از گذراندن دوره‌هاي مختلف به عصر تكنولوژي و پيشرفت رسيده است. شايد اين گونه تصور شود كه پيشرفت رسانه‌هاي مختلف پديده‌اي كاملاً مطلوب و مورد تأييد است چرا‌كه امكانات فراواني از جمله سهولت در ارتباطات و افزايش معلومات را به دنبال دارد.  بدون شك اين پيشرفت نيز داراي فوايدي براي انسان بوده است و در آن هيچ شكي وجود ندارد اما بايد اعتراف كرد اين تكنولوژي جديد داراي خطرات بسياري نيز بوده و از سويي ابزار خوبي در دستان اشخاص سودجو براي رسيدن به اهداف شوم‌شان است.  با مفروض دانستن تمام امكانات و مزيت‌هاي رفاهي شبكه‌ها و رسانه‌هاي ماهواره‌‌اي براي جوامع انساني بايد به اين مهم اعتراف كرد كه از ديرباز حكومت‌ها و اشخاص سلطه‌جو براي رسيدن به مقاصد خود روشي از مبارزه را در دستور كار خويش قرار داده‌اند. روشي نو به نام جنگ نرم. شيوه‌اي كه در آن بدون درگيري فيزيكي و هزينه جاني، افكار مورد نظر به پذيرش شخص مقابل مي‌رسد.  مصاديق تاريخي متعددي براي اين روش نوين از جنگ وجود دارد. در واقع در اين روش از مبارزه، نتيجه‌اي كه قرار است با جنگ رو‌در‌رو و خونريزي و هزينه‌ جاني و مالي بسياري به دست آيد، شايد در مدتي كوتاه‌‌تر و صد‌البته با هزينه‌هاي كمتر، مرزها و سرزمين افكار مردم فتح شود. در نهايت به دنبال آن هم كشورگشايي حتمي رخ خواهد داد.

جان كالينز، تئوريسين ملي جنگ امريكا، جنگ نرم را اين گونه تعريف مي‌كند: استفاده‌اي طراحي شده از تبليغات و ابزارهاي مربوط به آن، براي نفوذ در مختصات فكري دشمن با توسل به شيوه‌هايي كه موجب پيشرفت مقاصد امنيت ملي مجري شود.  عبدالمجيد خرقاني، كارشناس فرهنگي نيز معتقد است: اقرار و تعريف اين تئوريسين امريكايي زنگ خطر براي همگان است تا هوشيار باشند. جنگ نرم و يا عمليات رواني از شيوه‌هاي بسيار كارآمد در عرصه درگيري‌هاي بشر است. همان گونه كه جنگ سخت داراي ابزار مخصوص به خود بوده و تاكتيك‌هاي به خصوص خود را دارد، جنگ نرم نيز از روش‌ها و شگردها و ابزارهاي خاصي برخوردار است.  اين مهم ايجاب مي‌‌كند تا از اين ابزارها اطلاع كافي و وافي به دست آوريم تا در اين جنگ پنهان بتوانيم دست برتر را داشته باشيم. اين شناخت باعث مي‌شود تا دفاع، آسيب‌شناسي، درمان و يا حتي مقابله با آن صورت بگيرد كه در اين ميان مي‌توان به ابزارهاي اين جنگ پنهان همچون شبكه‌هاي ماهواره‌‌اي، سايت‌هاي مختلف و شبكه‌هاي اجتماعي گوناگون اشاره كرد.
 
 ايران، مانع اصلي امريكايي‌ها
خرقاني مي‌گويد: بهتر است بدانيم صاحبان اصلي بسياري از اين شبكه‌ها صهيونيست‌‌ها و امريكايي‌ها هستند. آنان در راستاي رسيدن به آمال و آرزوهاي دست‌نيافتني خود مبني بر نظم نوين جهاني تمامي توان خود را به كار گرفته‌اند تا هر مانعي را از سر راهشان بردارند. از زاويه ديد آنها يكي از اين موانع كشورهاي اسلامي بيدار و مصداق بارز آن جمهوري اسلامي ايران است.

   نقشه‌هاي فراوان براي زمين زدن ايران
به گفته وي، دشمنان براي به زانو درآوردن ايران اسلامي نقشه‌ها و برنامه‌هاي كوتاه و بلند‌مدت فراواني را (بنابر اعتراف خودشان) در دستور كار خود قرار داده است. آنان در عرصه‌هاي مختلفي جنگ نرم و نفوذ فكري خود را طرح‌ريزي كرده و حوزه‌هايي همچون فرهنگ، اقتصاد و سياست را نشانه گرفته است.

   نابودي كشور در پي نابودي جايگاه مادر
به اعتقاد اين كارشناس در حوزه فرهنگي، ‌خانواده به عنوان يكي از مهم‌ترين نهادهاي مقدس جامعه مورد هدف دشمنان اسلام قرار گرفته است به طوري كه رابرت مرداك، غول رسانه‌‌اي غرب و صاحب شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان به اين امر اعتراف كرد و گفت: براي نابودي ايران بايد در خصوص كلمه‌ مقدسي به نام خانواده هزينه كرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور كار خود قرار دهم. در ايران مادر خانواده همه چيز را مديريت مي‌كند و اگر مادر را به لجن بكشيم جامعه ايران به لجن كشيده خواهد شد.

  اهداف شبكه‌هاي ماهواره‌اي
وي در ادامه مي‌گويد: مردم ايران بايد بدانند كه اين سلطه‌جويان به منظور رسيدن به اين هدف شوم در شبكه‌هاي ماهواره‌اي مختلف ساخته دست خودشان مانند جم تي وي، فارسي وان، زمزم، من و تو و... با برنامه‌هاي بلند‌مدت رنگارنگ مانند سريال‌‌هاي تركيه‌‌اي، مفاهيم مورد نظر خودشان را به متن زندگي خانواده‌هاي غافل القا مي‌‌كنند و در مواردي در دراز‌مدت نيز به اهداف خود مي‌رسند. اهدافي همچون ترويج بي‌بند و باري، همجنس‌بازي، سكس، زندگي مجردي، انزوا، بي‌اعتنايي كامل به دين و مظاهر آن، به چالش كشيدن وفاداري زن و شوهر نسبت به يكديگر و اهداف ديگري كه همه آنها در برنامه‌هاي اين شبكه‌ها به وضوح نمايان است.

   راه نجات از اين فتنه بزرگ
عبدالمجيد خرقاني، كارشناس فرهنگي در خاتمه تأكيد مي‌كند: پر واضح است كه اگر در جامعه‌‌اي هسته‌ مركزي آن منهدم شود، همه چيز آن جامعه متلاشي مي‌شود. در يك جامعه اسلامي نيز نهاد خانواده به عنوان مركز اصلي و مكمل تربيت و شكل‌گيري شخصيت انسان، داراي اهميت بسيار بالايي است كه نبايد از آن غافل بود.
اسلام براي تعالي نهاد خانواده برنامه‌هايي را تحت عنوان بذر رشد معرفي كرده است كه اهتمام به آن باعث پيشرفت و استحكام اين مهم مي‌شود. بايد توجه داشت كه اين مسئله پيروي از دستورات انسان‌ساز اسلام تنها راه نجات از اين فتنه بزرگ است. بنابراين هم خانواده‌هاي محترم و هم نهادهاي اجرايي موظف هستند تا به اعمال برنامه‌هايي در راستاي واكسينه كردن جامعه در مقابل اين بيماري واگير بپردازند تا شاهد خنثي شدن اين نيرنگ باشيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن