تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803285040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره بین المللی تاتر فجر با تجلیل از تاتر سنگلج آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در دومین دیدار دبیر جشنواره تاتر فجر با اهالی رسانه مطرح شد؛ جشنواره بین المللی تاتر فجر با تجلیل از تاتر سنگلج آغاز می شود دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر در دومین دیدار خود با اصحاب رسانه طی این رویداد بین المللی گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر همزمان با فرارسیدن پنجاهمین سالگرد تاسیس تاتر سنگلج به عنوان نماد تاریخ تاتر ایران و با تجلیل از برترین های این هنر آغاز به کار می کند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ دي ساعت 14:28

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، در ابتدای مصطفی محمودی مدیر روابط عمومی سیو چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر توضیحاتی را درباره این دوره ارائه کرد و از امیر اسمی دبیر بخش پوستر و هویت بصری جشنواره دعوت به سخنرانی کرد. 
اسمی گفت: بخش پوستر جشنواره که امسال به بخش پوستر و هویت بصری جشنواره تغییر نام داده است، در سه بخش امسال کار خود را دنبال کرده است.
 
وی افزود: در حوزه گرافیک پوسترها اقلام و بروشورهای بخش های تاتر ایران و مسابقه بین الملل بررسی خواهند شد. در بخش بعدی که غیررقابتی است، نشست هایی درباره هویت بصری، هویت سازمانی و برندینگ در تاتر برگزار می شود. به طور کلی در بخش مسابقه پوستر جشنواره بین المللی تاتر فجر امسال ۲۴۰ اثر حضور دارند که از این میان ۱۹۴ اثر مربوط به پوسترهای تاتر و ۴۶ اثر مربوط به رویدادهای مرتبط هستند.
 
اسمی در ادامه هیات داوران بخش پوستر و هویت بصری متشکل از ۱۳ هنرمند ایرانی و خارجی را معرفی کرد و گفت: تعداد زیاد داوران خطاهای داوری را کم خواهد کرد. امسال سعی شده ترکیب فوق العاده ای از هنرمندان عرصه گرافیک در بخش پوستر ما را همراهی کنند و آثار علاوه بر تماشاخانه در عمارت مسعودیه در گالری تازه تاسیسی نمایش داده خواهند شد و نشست ها هم در همین عمارت برگزار می شوند.
 
مدیر روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر در ادامه از سعید اسدی دبیر این دوره از جشنواره دعوت به سخنرانی کرد. اسدی جشنواره تاتر فجر را ماحصل تلاشی ۸ ماهه دانست و گفت: در سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تاتر فجر تلاش شده است تا رویکرد کیفیت گرایانه ای نسبت به آثار اتخاذ شود. گروه‌های نمایشی به شکلی سازمان یافته تر با ما همکاری کرده اند. موضوعات، گونه ها و نسل های گوناگونی از هنرمندان تاتر با ما در این جشنواره همراه هستند. 
وی افزود: همچنین ارزش های بومی، دینی، ملی و فرهنگی کاملا در انتخاب آثار لحاظ شده است. مبارزه با افراط گرایی، توجه به محیط زیست، مسائل و مشکلات مبتلا به اجتماعی همه از مفاهیمی هستند که در این دوره از جشنواره بین المللی تاتر فجر مورد توجه هستند.  
 
این استاد دانشگاه درباره روند اجرایی بخش های مختلف جشنواره نیز توضیح داد: فعالیت‌های اجرایی جشنواره امسال از پاییز امسال آغاز شد و به طور دقیق از بیست و پنجم تا امروز رویدادهای متنوعی را برگزار کرده است.
اسدی ادامه داد: امسال در بخش مسابقه ایران 158 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با ارزیابی اولیه 30 متن به مرحله بعد راه یافتند و طی ارزیابی نهایی 20 اثر انتخاب شدند که 7 اثر از تهران و 13 اثر از شهرستان در این لیست حضور دارند. در بخش بین الملل نیز 52 اثر به دبیرخانه ارسال شدند که از این میان 6 اثر مربوط به تهران و 2 اثر از شهرستان شرکت کرده اند. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 215 طرح در بخش مسابقه تاتر خیابانی به دبیرخانه رسید که با انتخاب اولیه 32 نمایش، این آثار نیز در این بخش اجرا خواهند شد. همچنین در بخش نمایش های مهمان نیز 14 نمایش برگزیده جشنواره بین المللی تاتر خیابانی مریوان به همراه 4 نمایش محیطی دیگر نیز امسال به جدول اجراهای جشنواره بین المللی تاتر فجر اضافه شده اند که 11 اثر در این بخش از شهرستان و 7 اثر از تهران اجرا خواهند شد. در بخش نمایشنامه خوانی نیز از میان 354 متن رسیده به دبیرخانه 10 اثر انتخاب شده اند که 8 اثر از تهران و 2 اثر از شهرستان خوانش می شوند. 
 
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر درباره بخش های مرور تاتر ایران و مرور نیز عنوان کرد: در بخش مرور تاتر ایران از میان 200 اثر رسیده به دبیرخانه 35 اثر نهایی شده اند که 23 اثر از تهران و 12 نمایش متعلق به شهرستان ها هستند. همچنین بخش مرور جشنواره تاتر فجر نیز میزبان نمایش های برگزیده سایر استان های کشور است که از میان217 اثر متقاضی 64 اثر در مرحله اولیه انتخاب و در پایان 10 اثر برای اجرا در این بخش نهایی شدند. در بخش مهمان جشنواره نیز از 15 نمایش از سوی جشنواره سی و چهارم دعوت به عمل آمد. 
 
وی درباره سمینارها و نشست های تخصصی علمی و آموزشی در حوزه تاتر نیز توضیح داد: در این بخش 34 چکیده مقاله 20 مقاله از مرحله اولیه فراتر رفتند و در نهایت 16 اثر به داوری رسیدند و مجموع این مقالات در یک کتاب طی روزهای جشنواره منتشر و توزیع خواهد شد. همچنین در بخش مسابقه عکس تاتر ایران از میان 505 عکس از 113 عکاس تعداد 57 عکس انتخاب شده اند که در کتابی چاپ و توزیع خواهند شد. بخش پوستر و هویت بصری جشنواره نیز رویکرد نوگرایانه ای را در پذیرش و داوری ها در سی و چهارمین دوره اتخاذ کرده است. 
 
توزیع 6000 بلیط تخفیف دار جشنواره تاتر فجر میان دانشجویان
 
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر درباره رویدادهای ویژه این دوره از جشنواره تاتر فجر بیان کرد: اپلیکشن موبایلی جدیدی با همکاری تیوال اخبار،اطلاعات، جداول نمایشی را به مخاطبان ارایه کرده و امکان خرید تلکترونیکی و اتصال به سایت جشنواره را برای کاربران فراهم می کند. همچنین موسیقی ویژه ای توسط سعید ذهنی برای ابن دوره ساخته شده که به عنوان آرم استیشن رسمی جشنواره در بخش های مختلف شنیده خواهد شد.همچنین در این دوره پورتال تاتر ایران به پوشش سراسری جشنواره تاتر فجر می پردازد و سایت جدید جشنواره هم تا دو روز آینده آغاز به کار می کند. سایت آپارات و تیوال نیز در طول برگزاری هر روز مجله ای خبری شامل صوت و تصویر و خبر را عرضه خواهند کرد.
 
اسدی در پایان افزود: سی و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر فجر همزمان با فرارسیدن پنجاهمین سالگرد تاسیس تاتر سنگلج به عنوان نماد تاریخ تاتر ایران و با تجلیل از برترین های این هنر آغاز به کار می کند. همچنین حدود ۱۰۰۰ کد شامل ۶۰۰۰ بلیط با تخفیف برای دانشجوبان هنر و رشته های مرتبط با تاتر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. مجموع ۴۷۰ هنرمند از سایر استان ها در جشنواره حضور دارند. جوان ترین کارگردان جشنواره با ۲۱ سال و مسن ترین کارگردان با ۷۷ سال سن در این دوره آثار خود را به روی صحنه می برند.
 
وی درباره بودجه جشنواره تاتر توضیح داد: ما تا امروز مشکل ویژه ای برای بودجه نداریم. زیرا با تعامل ویژه تمامی قسط های کمک هزینه ها را پرداخت کرده ایم و پس از این نیز همه را پرداخت خواهیم کرد. بخشی از بودجه تاکنون دریافت شده و بعد از این هم دریافت و به سایر بخش ها تزریق خواهد شد. اما تنگنای اقتصادی امسال کشور به طور کلی ما و عرصه تاتر را هم متاثر کرده است.
 
کیفیت سالن های تاتر در ایران آرزوی ماست
 
اسدی در پاسخ به این سوال که روابط سیاسی چه تاثیری بر کیفیت برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره داشته، بیان کرد: ما با توجه به رویدادهای سیاسی اخیر تا امروزه گروه نمایشی انصراف دهنده ای از جشنواره نداشته ایم.اما در زمینه دعوت از مهمانانی از کمپانی های تاتر به مشکلاتی برخوردیم.
 
دبیر جشنواره سی و چهارم درباره میزان امنیت سالن های تاتری از جمله تالار قشقایی گفت: کیفیت سالن های تاتر در ایران آرزوی ماست. ما چند وقت پیش به بازدید تالار مولوی رفتیم که در بازسازی موفق بوده تست هایی انجام شده و تالار با آمادگی مناسبی در جشنواره حضور خواهد داشت. برای تالار قشقایی نیز که حضورش در جشنواره تاتر فجر ضروری است، در جدول نمایش جشنواره سه روز خالی نگهداشته شده تا فرصت کافی برای آماده سازی این سالن و تست فنی وجود داشته باشد.
این استاد دانشگاه ‌درباره میزان ممیزی های اعمال شده بر متن ها بیان کرد: ما مشکلی در بخش ممیزی نداشته ایم. امسال در جشنواره تاتر فجر تنها برای یک بخش الزام استفاده از متون ایرانی بود و در سایر بخش ها این شرط را نداشتیم. به ویژه در بخش جشنواره فجر استانی که امکان استفاده از متن خارجی هم وجود داشت.
 
اسدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تازه های تاتر ایران و امکاناتی که جشنواره در اختیار آنها قرار می دهد، ادامه داد: تاتر برای رشد خود باید عرصه های رقابتی را افزایش دهد. جشنواره تاتر فجر نباید تهیه کننده باشد. این تهیه کنندگی به کاهش کمیت کارها منجر شده و در دوره اخیر سعی کرده ایم با کمیتی کنترل شده به کارهایی امکان اجرا بدهیم که بخت اجرای عمومی هم دارند.
وی در پاسخ به این که چرا برای اجرای آثار تازه های تاتر ایران بخش ویژه ای در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: به نظرم این الگو می تواند در جشنواره موثرتر افتد. چراکه طی زمان بندی برای دریافت متون و تمرین ۱۸۰ روز فرصت به گروه های درخواست کننده داده شد و این افزایش تعداد روزهای تمرین شتابزدگی را کم کرده است.
 
اسدی در پایان به طنز گفت: اگر خواستید کسی را نفرین کنید آرزو کنید دبیر جشنواره تاتر فجر شود!
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن