تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819197853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانشهر بیشترین آمار تالاسمی در کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 ایرانشهر بیشترین آمار تالاسمی در کشور را دارد
رئیس دانشگاه پزشکی ایرانشهر:
ایرانشهر بیشترین آمار تالاسمی در کشور را دارد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ایرانشهر بیشترین آمار تالاسمی در کشور را دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز،  ایرج ضاربان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ایرانشهر، اظهار داشت: از هر 1000 نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی در جنوب سیستان و بلوچستان یک نفر به بیماری تالاسمی مبتلا است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر که شامل شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، قصر قند، فنوج، و سرباز است بر اساس آمار جمعیتی، بیشترین تعداد بیماران تالاسمی کشور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقدار زیادی از مصرف خون جنوب سیستان و بلوچستان را بیماران تالاسمی به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 770 میلیارد ریال از سوی دولت برای این تعداد بیمار تالاسمی در ایرانشهر هزینه می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از ازدواج‌های فامیلی و عدم انجام آزمایشات قبل از ازدواج را از مهمترین علل افزایش بیماری تالاسمی در منطقه ذکر کرد و افزود: بیماری تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات و بیماری خونی است که به دلیل نقص در ساخت زنجیره هموگلوبین بوجود می‌آید و به صورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می‌شود.

دکتر ضاربان با تاکید بر همکاری آحاد مردم بویژه ائمه جمعه و جماعات و علما بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بیشتر به خانواده‌ها گفت: شناسایی ناقلین تالاسمی و مشاوره ژنیتکی قبل از ازدواج گامی مهم در کاهش تولد نوزادان مبتلا به بیماری تالاسمی است.

وی افزود: حضور کارشناسان در مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها، نشست مشاوره‌ای برای جوانان، برگزاری همایش‌هایی با موضوع تالاسمی را جدی بگیرید و توزیع تراکت‌های آموزشی در نمازهای جمعه و جماعات، مدارس، دانشگاها و مناطق روستایی و عشایری را از فعالیت‌های دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر جهت پیشگیری از بیماری تالاسمی ذکر کرد.

منبع: تسنیم


94/10/22 - 13:16 - 2016-1-12 13:16:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن