تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819442057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در مقابل مثلث استکبار نفاق و صهیونیست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ایران در مقابل مثلث استکبار نفاق و صهیونیست
موقعیت واهمیت ژئوپلیتیکی، ژئو استراتژیکی منطقه خاورمیانه باعث شده که همواره درطول تاریخ در پیشبرد طرح های راهبردی کشورها در جهان جایگاه منحصر به فردی داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 12 January 2016



آیا اصلاح طلبان به «دبیر» اعتماد خواهند کرد؟
موقعیت واهمیت ژئوپلیتیکی، ژئو استراتژیکی منطقه خاورمیانه باعث شده که همواره درطول تاریخ در پیشبرد طرح های راهبردی کشورها در جهان جایگاه منحصر به فردی داشته باشد.

به گزارش «تابناک اجتماعی»، به دلیل رشد فزاینده مصرف انرژی خصوصاً در کشورهای صنعتی اروپایی و آمریکا آنچه که بیش از هر عامل دیگری در اهمیت یافتن و ارتقاء روز افزون منزلت این منطقه در سیاست کشورهای غربی و حساسیت آنها در مقابل تحولات آن موثر واقع شده وجود منابع انرژی غنی اعم از نفت و گاز و شریان های اصلی جریان انتقال انرژی به سمت غرب بوده است.

بدلیل اهمیت همین مسئله است که سیاست استکبار و در راس آن آمریکا در طول چندین دهه دست نشانده کردن و تطمیع کشورهای خاورمیانه برای غارت منابع عظیم انرژی این منطقه بوده است.

 تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سیاست آمریکا در ایران نیز به همین منوال و بر وفق مراد آن بود. لیکن آمریکایی‌ها از فردای پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نفی سلطه انقلاب اسلامی آرزوی خود را بر باد رفته دیدند و بعد از آن به هر طریقی متوسل شدند تا جایگاه قبل از انقلاب خود در ایران را بازیابی کنند. امام خمینی (ره) و نظام برآمده از انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی از سلطه آمریکا بر نظام سیاسی ایران و استمرار روابط یک‌جانبه آن بر سیاست و حکومت ایران بیمناک بودند. به همین دلیل از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شد که روابط یک‌طرفه به نفع آمریکا به روابط منطقی و دو طرفه‌ای تبدیل شود که در آن منافع نظام اسلامی ایران نیز لحاظ شود.

با برآورده نشدن خوی استکباری آمریکا، اشتیاق وصف ناپذیرآمریکا به براندازی نظام اسلامی با اشغال لانه جاسوسی این کشور در تهران، رنگ و لعابی جدی‌تر به خود گرفت و توطئه‌های خشن‌تر آمریکا در برابر نظام اسلامی را تا هم اکنون و بعد از سه دهه به دنبال داشت.

قطع روابط با کشورمان، انواع دخالتهای نظامی، طراحی کودتا، تجهیز و حمایت از جنگ عراق بر ضد ایران و اجرای تحریم‌های همه جانبه اقتصادی، سیاسی، فناوری و علمی ایران، دخالت های همه جانبه در قضایای سال 88، و اتهام های واهی حقوق بشری و هسته ای برای تسلیم و محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان در این راستا است.

اما از سوی دیگر نظام اسلامی در برابر این هجمه ها با گفتمان مقاومت در هر برهه ای به پیروزی رسیده است و بر اساس اصول حکمت،‌ عزت، مصلحت در پیشبرد اهداف عالیه خود در سطح منطقه و فرا منطقه ای نفوذ و اقتدار خود را گسترش داده است و در سایه مدیریت  هوشمندانه رهبری و حمایت ملت و دستگاه دیپلماسی، بعد از پیروزی در برابر 1+5 نیز با شتاب مضاعفی ، علی رغم همه طوفانهای و سنگ اندازیها نیز به پیش می رود. 

بعد از زلزله بیداری اسلامی و به خطر افتادن منافع غیر مشروع استکبار، آمریکا سعی کرد دربرابر وحدت اسلامی که در پرتو آموزه‌های انقلاب اسلامی به مردم مسلمان جهان ارائه شده بود با استفاده از نیروهای وابسته به خود و رقبای مذهبی ایران در منطقه، اساس تفرقه و تشتت گروهی، قومی، زبانی و مذهبی را در ایران و سایر کشورهای اسلامی بیفکند. این بارعربستان سعودی سعی کرده است در میدان بازی طراحی شده آمریکا نقش آفرینی کند.

درهمین راستا و درماههای اخیر، دشمنی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران با فاجعه منا به اوج خود رسیده و مقامات این کشور به جای واقع بینی و پاسخگویی به فاجعه مدیریتی خود در منا همچنان به دشمنی خود اصرار دارند.

این در حالی است که رابطه خصمانه عربستان سعودی با کشورمان دارای سابقه طولانی بوده و از زمان شکل گیری این کشور در چند ده سال اخیر ادامه داشته است. لذا اگر رفتار خصمانه این کشور در رابطه با حجاج ایرانی و منازعه بر سر جزایر ایرانی را از نمونه تاریخی دشمنی این کشور قلمداد کنیم، با پیروزی انقلاب اسلامی این دشمنی شدت یافته و از نبرد نیابتی تا تهدید به جنگ پیش رفته است.

بررسی تاریخ دشمنی عربستان با جمهوری اسلامی ایران نشان از دشمنی تمام عیار عربستان با ایران دارد که نگاهی به عناوین آن حکایت از روندی است که در راستای منافع استکبار قابل ارزیابی است؛

نقش عربستان در جدایی بحرین از ایران در سال 1336ه ش ، تلاش برای تغییر نام خلیج فارس، دشمنی های تاریخی عربستان در رابطه با  جزایر سه گانه ، مبارزه با آرمان های انقلاب اسلامی و تلاش گسترده در جهت تبلیغ وهابیت و اعزام آن به دول اسلامی ، همکاری با آمریکا در حمله به طبس، بی احترامی به زائران ایرانی و قتل زائر ایرانی در سال 1322، کشتار حجاج ایرانی در سال1366، حمایت مالی و اطلاعاتی عربستان از صدام حسین درجریان جنگ تحمیلی، سیاست های ضد ایرانی در بازار نفت ، همکاری کامل عربستان با تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ طرح مبحث هلال شیعی و مبارزه با دولتها و گروههای حامی ایران، ترغیب آمریکا برای حمله به ایران (همزمان با بحران هسته ای)، همکاری اطلاعاتی با اسرائیل برای حمله به مراکز هسته ای ایران، فاجعه منا و عدم پاسخگویی عربستان،‌ حمایت همه جانبه از گروهک های تروریستی و داعش جهت فشار برکشورهای حامی مقاومت از جمله سوریه و لبنان،‌ و اقدام اخیر در به شهادت رساندن عالم شیعی، از جمله اقدامات عربستان سعودی جهت مقابله با ایران و تشدید سیاست های تفرقه انگیزی در منطقه بوده است.

از جمله نتایج خیانت مشترک دولت‌های استکباری غرب و سران خودفروخته و مرتجع منطقه به مسلمانان - که منطقه خاورمیانه را به منطقه‌ای جنگی و سرشار از آشوب و ناامنی تبدیل کرده‌اند- حاشیه امنی است که از رهگذر این خیانت مشترک برای رژیم اشغالگر قدس پدید آمده است به طوری که این رژیم جنایتکار بدون آنکه نگرانی از آشوب‌ها و ناامنی‌های منطقه داشته باشد و بدون آنکه هراسی از گروه دست ساخته غرب و حمایت کننده های منطقه ای آن به نام داعش به خود راه دهد، با خیالی آسوده درحال پیگیری توطئه‌های قدیمی و از پیش طراحی شده خود است، توطئه‌هایی که از زمان جعل این رژیم غاصب، همواره در اجرایی کردن آن ناکام مانده بود و اکنون در سایه اقدامات حامیان غربی خود در بوجود آوردن شرایط منطقه نقش اساسی داشتند، فرصت اجرایی کردن این توطئه‌ها را به دست آورده است.

پادزهر این روند در خاورمیانه همانا اتخاذ دیپلماسی فعال، هوشمند و عزتمندانه در همسوسازی همسایگان جغرافیایی و افکار عمومی دنیا بر علیه رژیم سعودی است.

 ضمن اینکه تکیه بر اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی، اصول همزیستی مسالمت آمیز و قواعد حاکم بر حسن همسایگی و گسترش و تقویت مناسبات همه کشورهای منطقه با دنیای اسلام که نتیجه آن ازیاد نبردن دشمن اصلی و معمار تمام ناامنی های منطقه (رژیم صهیونیستی) و در عین حال ایجاد امید ونفوذ گفتمان انقلاب در دل بیدار ملت های اسلامی است. روندی که می تواند همچون سدی محکم در برابر زیاده خواهی ها ومطامع نامشروع بیگانگان باشد و عزت و عظمت دنیای اسلام را تقویت کند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن