تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803950639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن پرویز: جشنواره داستان انقلاب فرصتی برای بهبود ضعف‌های نویسندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محسن پرویز:
جشنواره داستان انقلاب فرصتی برای بهبود ضعف‌های نویسندگان است
داور هشتمین جشنواره داستان انقلاب، وجود جشنواره های ادبی را در به وجود آوردن فضایی برای اشتراک گذاشتن نظرات سایر هنرمندان و بهبود ضعف‌های نویسندگان جوان تأثیرگذار دانست.

خبرگزاری فارس: جشنواره داستان انقلاب فرصتی برای بهبود ضعف‌های نویسندگان است



به گزارش خبرگزاری فارس، محسن پرویز داور بخش بزرگسال هشتمین جشنواره داستان انقلاب آثار بخش رمان را باکیفیت تر از بخش داستان کوتاه خواند و گفت: من الحیث المجموع آثاری که در این دوره ارزیابی شده است  در مقایسه با سه دوره گذشته که داور بودم هم از نظر تعداد آثار رسیده و هم از نظر کیفیت قابل قبول تر بودند.
وی در خصوص روند داوری آثار و هماهنگی تیم داوری هم این طور گفت: آثار این جشنواره در دو مرحله پالایش شد یکی انتخاب اولیه یا بازخوانی آثار که بسیاری از آنها که اصول اولیه را رعایت نکرده بودند در همین مرحله کنار گذاشته شدند و در مرحله بعدی انتخاب اصلی آثار توسط بنده و دو داور دیگر انجام شد که در مجموع راضی بخش بود.
وی ادامه داد: در مجموع باید برای نحوۀ انتخاب ها و اتفاق نظری که در ارزیابی آراء وجود داشت نمرۀ قابل قبولی در نظر گرفت و اگر هم اختلاف نظر و حساسیتی وجود داشت در خصوص تعیین رتبه های برتر بود که بعداً هیچ گونه حرف و حدیثی توسط هنرمندان دیگر پیش نیاید.
این نویسنده کشور با بیان اینکه در داستان نویسی باید نحوۀ پرداخت و نثر آن متناسب با هم باشد، اظهار داشت: نویسنده باید همواره رابطه ای منطقی میان نثر و سوژه داستان خود برقرار کند تا مخاطب در خواندن آن دچار مشکل نشود و راحت تر قادر به ارتباط با آن باشد.
رئیس پیشین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، استقبال مخاطبان از ژانرادبیات انقلاب را دارای فراز و نشیب هایی توصیف کرد و گفت: در دوره ای شاهد تولید آثاری هستیم که نه تنها در محافل ادبی بلکه در میان جامعه و مردم عادی هم با اسقتبال روبرو می شوند و این آثار به نوعی جزو آثار ادبی نوظهور هستند که بر پایۀ خیال پردازی نویسنده نیستند بلکه بر مبنای بازپروری خاطرات نویسنده های آن ها نوشته می شود. 
پرویز امکان ارسال آثار غیر چاپی به جشنواره داستان انقلاب را یکی از ویژگی های آن به شمار آورد وخاطرنشان کرد: در جشنواره های دیگر ادبی نویسنده باید حتماً اثر خود را چاپ کنند تا مجوز شرکت در جشنواره را بدست آورد در صورتیکه جشنواره داستان انقلاب با فراهم آوردن این موقعیت می تواند زمینه را برای جذب نویسندگان جوانی که تمایل به منتشر شدن اثر خود در فضایی را دارند، فراهم کند.
وی در خصوص وجود و مزیت این جشنواره های ادبی بیان کرد: نویسنده ها باید یاد بگیرند تا اثر خود را در معرض نظر دیگران قرار دهند تا اشکالات شان را بشناسند واز این نظر جشنواره ها می توانند در به وجود آوردن فضایی برای اشتراک گذاشتن نظرات سایر هنرمندان و بهیبود ضعف های نویسندگان جوان تأثیرگذار باشد.
گفتنی‌ست طی حکمی از سوی مصطفی جمشیدی دبیر علمی جشنواره داستان انقلاب، منیژه آرمین، حسین فتاحی و محسن پرویز به عنوان داوران بخش رمان و داستان کوتاه بزرگ‌سال هشتمین جشنواره داستان انقلاب معرفی شدند.
پرویز در کارنامه هنری خود چهار دوره معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ریاست هیئت موسس انجمن قلم ایران و همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران را داشته است.

94/10/21 - 14:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن