تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815986702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرآن‌پژوه سوري: عرفان امام خميني(ره) زاييده فرهنگ قرآني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قرآن‌پژوه سوري: عرفان امام خميني(ره) زاييده فرهنگ قرآني است
گروه بين‌الملل: آثار معنوي و عرفاني امام خميني(ره) در بسياري از موارد به آيات و روايات اسلامي آراسته‌شده و مي‌توان اذعان‌كرد كه انديشه عرفاني امام زاييده فرهنگ قرآني و اسلام ناب محمدي(ص) است.
«محمد رضا حاتم» مدير مركز قرآني «لاذقيه» و امام جماعت مسجد «فاطمه زهراء(س)» اين شهر در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: از مهم‌ترين ويژگي‌هاي عرفان امام، همراهي آن با آيات قرآن كريم و سازگاري با فرهنگ اصيل اسلامي است كه اين امتياز بر اثرگذاري و گرانقدري اين آثار مي‌افزايد.

اين قرآن‌پژوه سوري همچنين درك آثار و انديشه‌هاي عرفاني امام راحل را بيش از ساير نظريه‌ها و ايدئولوژي‌هاي امام نيازمند تأمل و تعمق دانست و گفت: آيت‌الله خميني با بينش و درك عميق خود در تمام آثار اخلاقي، حكمي، سياسي، ادبي و غيره ابعاد مختلف فرهنگ اسلامي را تشريح‌مي‌كند كه در اين ميان درك عرفان ايشان به عقلي سليم نيازدارد.

وي افزود: انديشه‌هاي آزادي‌خواهانه، استقلال‌طلبانه و روشنگرانه امام خميني(ره) نيز بر محوريت مفاهيم قرآن كريم استواربود و هم‌اكنون، افكار امام راحل مقبوليت زيادي بين تمامي آزادي‌خواهان و مسلمانان جهان به ويژه مردم سوريه دارد.

محمدرضا حاتم تصريح‌كرد: خميني كبير(ره) در شرايطي به مبارزه با طاغوت زمان پرداخت كه تفكرات نادرستي بر جهان حاكم بود و دشمنان از طريق رسانه‌هاي تبليغاتي و محافل و مطبوعات خبري تلاش گسترده‌‌اي براي با چالش مواجه‌كردن نهضت آزادي‌خواهانه امام خميني(ره) انجام‌دادند.

وي گفت: رهنمود‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران، رحمتي براي قلوب و ارواح تشنه مسلمانان در عصر حاضر بود و از آن جا كه شالوده و تكيه‌گاه اصلي جريان فكري و بيداري خميني كبير(ره) مبادي و تعاليم قرآني بود، عملي‌كردن مفاهيم و ارزش‌هاي قرآني در جوامع اسلامي دغدغه اصلي امام خميني(ره) به شمار مي‌رفت.

اين قرآن‌پژوه سوري اظهاركرد: ارتباط و تمسك بيشتر مسلمانان به تفكر و انديشه صحيح اسلامي و حل اختلافات قومي، مذهبي و طايفه‌اي از آرمان‌هاي اصلي امام راحل بود و از آن‌جا كه انقلاب اسلامي ايران بر فرهنگ قوي و علمي استواربود، انديشه‌هاي آيت‌الله خميني(ره) در بسياري از كشورهاي جهان گسترش و ترويج‌يافت.

مدير مركز قرآني لاذقيه درباره تلاش مؤسسه‌هاي سوري براي نشر انديشه‌هاي امام راحل(ره) خاطرنشان ‌كرد: مراجع ديني سوريه نقش مهمي در آشنايي مسلمانان اين كشور با انديشه‌ها و افكار امام خميني(ره) داشته‌اند و افكار و آراء ايشان به همت مؤسسه‌‌هاي خاص، برپايي همايش‌ها و نشست‌هاي مشترك، ديدار علما و انديشمندان شيعه و سني و مجمع تقريب مذاهب اسلامي در سوريه گسترش‌يافت.

وي گفت: مسلمانان در جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند آراء و انديشه‌هاي وحدت‌گرايانه امام خميني(ره) هستند و تفكرات ديني و عرفاني ايشان بايد در دو سطح فردي و اجتماعي گسترش‌يابد و حوزه‌هاي علوم ديني نيز بايد از مباحث فقهي امام راحل بيشتر استفاده‌كنند.

محمدرضا حاتم با اشاره به اين‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كه تاكنون تلاش استكبار جهاني براي تحريف هدف اصلي انقلاب اسلامي ايران و نهضت امام خميني(ره) بي‌نتيجه مانده‌است، تصريح‌كرد: استكبار جهاني به اين مسأله پي‌برد كه افكار امام مانعي براي اجرايي‌كردن طرح‌هاي شوم خود در منطقه خاورميانه است و منافع توسعه‌طلبانه اين كشورها را در جهان به خطر مي‌اندازد.

وي اضافه‌كرد: آيت‌الله خميني(ره) تهاجم فرهنگي را يكي از شگردهاي استعمار و استكبار جهاني براي تحميل سياست‌هاي خود عليه جوامع اسلامي مي‌دانست و بر ضرروت حفظ هويت و اصالت اسلامي و انجام شعاير ديني و مذهبي تأكيد مي‌كرد.

محمد رضا حاتم در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: درگيري بين اهل توحيد و منكران هميشه ادامه‌دارد و اين از زمان انبياء الهي كه از سوي خداوند براي دعوت بشر به حق و عدالت آمده‌اند تاكنون ادامه‌داشته است.

امام جماعت مسجد فاطمه زهراء(س) شهر لاذقيه سوريه در پايان‌ گفت: امام خميني(ره) مباني فكري خود را در دو سطح عملي و نظري مطرح‌كرد و برقراري وحدت اسلامي و تقويت جنبش‌هاي آزادي‌بخش از اقدامات امام در اين راستا است و در حقيقت، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني و جبهه باطل بود.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن