تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806905342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشان، بلان و حالا زيدان سه تفنگداري كه همچنان ستاره هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دشان، بلان و حالا زيدان سه تفنگداري كه همچنان ستاره هستند
18سال بعد از آن روز رؤيايي در ورزشگاه استادوفرانس و روزي كه خروس‌هاي آبي در خانه قهرمان جام‌جهاني شدند، بازيكنان نسل طلايي فوتبال فرانسه، اين روزها هر كدام سرنوشت متفاوتي پيدا كرده‌اند.
نویسنده : سعيد احمديان 


18سال بعد از آن روز رؤيايي در ورزشگاه استادوفرانس و روزي كه خروس‌هاي آبي در خانه قهرمان جام‌جهاني شدند، بازيكنان نسل طلايي فوتبال فرانسه، اين روزها هر كدام سرنوشت متفاوتي پيدا كرده‌اند. فابين بارتز، دروازه‌بان مشهور فرانسوي هر چند همچنان در فوتبال فعاليت مي‌كند، اما ترجيح داده است تا به جاي مربيگري، مديريت كند. كريستين كارمبئو با آن مدل موهاي عجيب و بافته‌اش هم تا چند سال پيش به عنوان استعدادياب باشگاه آرسنال فعاليت مي‌كرد، اما از بين آن تيم رؤيايي خروس‌هاي آبي، سه ستاره بزرگ اين تيم تبديل به نام‌هاي بزرگي در مربيگري فوتبال دنيا شده‌اند. آنها همان طور كه در زمان بازي كردن ستاره بودند، اين روزها در عرصه مربيگري هم به جمع مربيان طراز اول جهان اضافه شده‌اند. رولان بلان  اين روزها سرمربي پاري سن ‍ژرمن است، ديديه شان هدايت تيم ملي فرانسه را بر عهده گرفته است و زين‌الدين زيدان معروف هم ديشب براي اولين بار روي نيمكت رئال مادريد نشست و جانشين رافا بنيتس شده است.
 
رولان بلان
بلان پس از خداحافظي از فوتبال به مربيگري رو آورد و در اولين تجربه مهم مربيگري‌اش هدايت بوردو را در ليگ فرانسه برعهده گرفت. ريكاردو، مربي قبلي بوردو نتايج خوبي براي اطلسي‌پوشان به ارمغان آورد، اما تاكتيك‌هاي او چندان موردپسند هواداران نبود و به همين دليل سال 2007 از تيم اخراج شد. بلان بي‌ترديد گزينه اول جانشيني ريكاردو به حساب مي‌آمد؛ بازيكن محبوبي كه با ايفاي مثبت‌‌ترين نقش ممكن در جام جهاني 1998، لقب «لو‌پرزيدنت» را به دست آورد. او سال 2008 توانست به هفت قهرماني متوالي ليون در ليگ لوشامپيونه پايان دهد و بوردو را قهرمان ليگ فرانسه كند تا نشان دهد مانند روزهايي كه بازي مي‌كرد، روي نيمكت هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. او همچنين توانست بوردو را به قهرماني در جام حذفي هم برساند تا نامش براي سرمربيگري تيم ملي فرانسه سر زبان‌ها بيفتد. بلان ۴۶ ساله در سال ۲۰۱۰ جانشين ريموند دومنك شد و فرانسه را با ۲۳ مسابقه بدون شكست به يورو ۲۰۱۲ برد و تنها در آخرين ديدار گروهي اين رقابت‌ها با دو گل مغلوب سوئد شد، اما در يورو بلان نتوانست با فرانسه بدرخشد و پس از اين رقابت‌ها، از تيم ملي كناره‌گيري كرد. او سال 2013 به پاري سن‌ژرمن رفت و در سه سال گذشته در پي اس جي، چندين قهرماني را به كارنامه افتخارات دوران مربيگري‌اش اضافه كرده است.
 
ديديه دشان
به عنوان كاپيتان نسل طلايي فرانسه، تابستان 1998 در ورزشگاه استادوفرانس جام قهرماني جام جهاني را بالا برد، او بعد از خداحافظي در سال 2001، در اولين تجربه مربيگري‌اش روي نيمكت موناكو نشست، سال 2006 به تيم ايتاليا رفت و هدايت تيم سابقش يوونتوس را كه آن سال به خاطر پرونده معروف كالچو پولي به سري B سقوط كرده بود، بر عهده گرفت. او پس از صعود يوونتوس به سري A، دوباره به فرانسه برگشت و روي نيمكت مارسي نشست. او توانست سال 2009 تيم شهر بندري مارسي را به قهرماني لوشامپيونه برساند. تيم ملي فرانسه مقصد بعدي دشان بود، بعد از كناره‌گيري بلان از يورو 2012، دشان جانشين هم‌بازي‌اش در تيم ملي فرانسه شد. فرانسه با هدايت دشان توانست براي پنجمين دوره متوالي به جام‌جهاني صعود كند، اما در برزيل در مرحله يك چهارم نهايي با شكست مقابل آلمان حذف شدند. با اين حال كارنامه دشان در فرانسه آن قدر در خور بود كه مديران فدراسيون فوتبال اين كشور، قرارداد مربي جوانشان را تا پايان يورو 2016 كه به ميزباني فرانسه برگزار مي‌شود، تمديد كنند.
 
زين‌الدين زيدان
در حالي ديشب ستاره نامدار فوتبال فرانسه و جهان براي اولين بار روي نيمكت رئال نشست كه او بر خلاف دشان و بلان تجربه كمتري در مربيگري دارد و رئال اولين تجربه جدي اين مربي جوان به حساب مي‌آيد. كاپيتان سابق فرانسه سال 2014 در رسيدن به دهمين قهرماني رئال در اروپا دستيار آنچلوتي بود و قبل از آن هم در كادر فني مورينيو حضور داشت. او در ادامه به عنوان سرمربي تيم دوم رئال يعني مادريد كاستيا در ليگ دسته‌ دوم اسپانيا انتخاب شد. در اولين بازي و حضور در كاستيا، زيدان دقايقي روي نيمكت ننشست و دائماً كنار زمين راه مي‌رفت. براي او فقط شش بازي طول كشيد تا تيم اولش را پيدا كند و پس از آن بود كه نتايج بسيار خوبي براي تيم جوانان رئال رقم خورد. تيم تحت هدايت زيدان ۳۷ امتياز از ۴۸ امتياز ممكن را كسب كرد. او در سال‌هاي اخير همواره به عنوان آلترناتيو مربيان رئال مطرح بود و سرانجام هفته گذشته پس از نتايج ضعيف رافا بنيتس، به عنوان سرمربي رئال انتخاب شد تا همه در انتظار محك خوردن جدي او در زمينه مربيگري باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن