تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحرکات دیپلماتیک وزیر بهداشت در سوریه/تاکید نخست وزیر سوریه برای استفاده از تجربیات پزشکی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تحرکات دیپلماتیک وزیر بهداشت در سوریه/تاکید نخست وزیر سوریه برای استفاده از تجربیات پزشکی ایران جامعه > سلامت - وزیر بهداشت: ایران آماده همه گونه همکاری در توسعه و گسترش مناسبات دانشگاهی ، آموزشی ، علمی و تحقیقاتی با سوریه در زمینه پزشکی و سلامت و انتقال تجربیات و دانش است.

حسن قاضی زاده هاشمی و هیات بلندپایه همراه او دیروزاز طریق بیروت و مرز زمینی مصنع - جدیده وارد سوریه شد و با وزیر آموزش عالی، وزیر بهداشت و نخست وزیر سوریه دیدار و گفت وگو کرد. دکتررسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غدا و دارو، دکتر سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد، دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، دکتر محمد اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ها و سرمایه گذارهای ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ، وزیر بهداشت و درمان را در این سفر همراهی می کنند.
دیدار با وزیر آموزش عالی سوریه حسن هاشمی هاشمی شامگاه (پنجشنبه) در دیدار با محمد عامر الماردینی» وزیر آموزش عالی سوریه در دمشق ضمن ابلاغ سلام دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی ایران به همتای سوری وی به نقش وزارت بهداشت در آموزش عالی در حوزه پزشکی اشاره و تاکید کرد که ایران آماده همه گونه همکاری در توسعه و گسترش مناسبات دانشگاهی ، آموزشی ، علمی و تحقیقاتی با سوریه در زمینه پزشکی و سلامت و انتقال تجربیات و دانش است.
وی با تاکید بر اهمیت « پیشرفت و ترقی کشورهای اسلامی در همه زمینه ها از جمله علوم پزشکی»، اظهارداشت: پایمردی و مقاومت جامعه علمی ، دانشگاهی و پزشکی سوریه در کنار قشرهای مختلف در دفاع از کشورشان در تاریخ مبارزات مسلمانان و مقاومت و کشور سوریه ثبت می شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد که آماده پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه های علوم پزشکی ایران و برگزاری دوره های آموزش عالی پزشکی برای متخصصان سوری هستیم و این کمترین کمک ما به دوستان سوری است. وزیر آموزش عالی سوریه هم تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران که بر پژوهش های علمی و توانمندی های داخلی متکی است برای همه ملت های منطقه از جمله سوریه الگو و اسوه است و امیدواریم با سفر دکتر هاشمی به دمشق مناسبات و همکاری های دو جانبه بیش از گذشته مستحکم شود.
عامر الماردینی گفت که همه گام ها در جهت تحکیم روابط رو به رشد تهران و دمشق همواره از پشتوانه و حمایت رهبران عالی دو کشور برخوردار است.
وی اظهارداشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران از کمک همه جانبه به دولت وملت سوریه در ای جنگ ظالمانه تحمیلی دریغ ندارد برخی کشورهای عربی از گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره برای کشتار سوری ها حمایت می کنند.
وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به این که وزارت علوم ایران سهم مناسبی را برای بورسیه های تحصیلی سوریه اختصاص داده و این کمک شرایط خوبی را برای تربیت دانشجوان سوری فراهم کرده است، خواستار کمک های بیشتر ایران به سوریه در زمینه علوم پزشکی و سلامت شد.
عامر الماردینی همچنین خواستار فراهم شدن زمینه اعزام کادرهای پزشکی سوریه به ایران برای طی دوره های ویژه در تخصص هایی مانند ارتوپدی، جراحی استخوان، جراحی اعصاب و چشم و پیوند اعضای بدن شد.
وی با اشاره به کمک های ایران در آموزش های کوتاه مدت پیوند کبد به متخصصان سوری، درخواست کرد تا جراحان ایرانی در مراسم شروع عملیات پیوند در سوریه شرکت کنند.
وزیر آموزش عالی سوریه درخواست کرد تا سلام های گرم او به دکتر فرهادی همتایش ابلاغ شود.
دیدار با نخست وزیر سوریه
همچنین وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در دیدار و گفت وگو با دکتر« حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی، گفت: سلام گرم و صمیمانه دولت و ملت و آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ملت ایران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکترحسن روحانی رئیس جمهور و همچنین سلام ویژه من به آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را برسانید.
نخست وزیر سوریه خاطرنشان کرد که جان فشانی های مقاومت لبنان ، ارتش و نیروهای مردی سوریه و ورود مستقیم روسیه به میدان نبرد و کارزار با تروریست ها در سوریه، روند پیروزی ها را سرعت بخشیده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری گسترده ایران، روسیه ، سوریه و مقاومت لبنان ، مبارزات و تلاش ها مثمرثمرتر باشد به ویژه این که نشانه های پیروزی نهائی در موفقیت های چند ماه اخیر لاذقیه ، حلب و درعا و آزاد شدن بسیاری از مناطق اشغال شده از چنگ گروه های تروریستی آشکارا دیده می شود.
وائل الحلقی همچنین به طرح « آشتی ملی در سراسر سوریه» اشاره کرد و گفت که همزمان با عملیات نظامی ، تلاش های گسترده ای جریان دارد تا با مذاکره و گفت وگو ، عناصر مسلح سلاح های خود را زمین بگذارند و به صفوف ملت بازگردند و تاکنون موفقیت های زیادی در این زمینه کسب شده است.
نخست وزیر سوریه که خود جراح و پزشک است با اشاره به درمان موثر چشم وعمل موفق جراحی قلب خود در تهران توسط دکتر کاظمی، سطح دانش و روند پیشرفت های پزشکی ، چشم پزشکی و جراحی و صنعت تولید دارو و سلول های بنیادین در ایران را شگفت انگیز و مایه امید جهان اسلام دانست.
وی که هفت بار به ایران سفر کرده است، جامعه پزشکی و کادر درمانی در ایران را حاذق و توانمند و روند آموزش و تربیت نیروهای متخصص در دانشگاه های ایران را در سطحی عالی توصیف و ابراز امیدواری کرد که سوریه و دیگر کشورهای اسلامی و عربی بتوانند از این تجربیات و ظرفیت بسیار بزرگ استفاده بیشتر کنند.
وائل الحلقی که پیشتر وزیر بهداشت سوریه بوده است، خاطرنشان کرد: سوریه قبل از بحران پیشرفت های خوبی در زمینه پزشکی و داروسازی داشت اما متاسفانه در پنج سال گذشته و در نتیجه جنگ تحمیلی خانمان سوز بر آن ، این حوزه ضربه شدیدی خورد و تروریست های تکفیری بیمارستان ها ، تجهیزات پزشکی و درمانی را نابود و تعدادی از کادرهای برجسته پزشکی سوریه را به قتل رساندند.
نخست وزیر سوریه بر ضرورت توسعه همکاری ها و تقویت مناسبات دو جانبه با هدف ارائه خدمات بیشتر به ملت های دو کشورتاکید کرد و گفت که این خواست مقامات ارشد و تصمیم سازان در جمهوری اسلامی ایران و سوریه است.
نخست وزیر سوریه تصریح کرد: امیدوارم که سفر دکتر هاشمی و هیات همراه به سوریه و ملاقات با مقامات سوری زمینه ساز گسترش بیش از گذشته روابط و همکاری های تهران و دمشق باشد و با تشریک مساعی افق های جدیدی بر روی دو طرف گشوده شود.
وی، خواستار اعطای بورسیه های تحصیلی از جمله در زمینه پزشکی ، بهداشتی ، چشم پزشکی به دانشجویان سوری و برگزاری دوره های تکمیلی برای متخصصان سوریه در ایران شد. دکتر هاشمی نیز تاکید کرد: ایران و سوریه همواره در شرایط سخت در کنار هم قرار گرفته و رهبران دو کشور اهتمام زیادی به گسترش و تقویت روابط و همکاری ها دارند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از ارائه هرگونه کمک به دولت و ملت سوریه دریغ نمی کند.
وزیر بهداشت با تبریک پیروزی های اخیر در میدان های نبرد ، تاکید کرد که دولت و ملت سوریه در محور مقاومت ضد صهیونیستی و تکفیری قرار دارند.
دکتر هاشمی با تاکید به این که « قرار گرفتن سوریه در کنار ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران را فراموش نمی کنیم»، خاطرنشان کرد که آینده محور مقاومت و به طور خاص سوریه به دلیل پایداری در مقابل توطئه ها و چالش ها بسیار روشن و درخشان است .
وی همچنین سلام های گرم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را به آقای الحلقی ابلاغ کرد.
وزیر بهداشت اظهارداشت: رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر بهداشت سوریه پزشک وجراح هستند و این مایه افتخار جامه پزشکی است و ما هم امیدواریم با دیپلماسی سلامت بتوانیم راه های توسعه و گسترش مناسبات و همکاری های تهران و دمشق را در همه زمینه ها بیش از گذشته دنبال کنیم و به جایگاه مطلوب تری برسانیم.
دکتر هاشمی تصریح کرد: وزارت بهداشت در چارچوب سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه همه گونه کمک به دولت وملت سوریه است و در این زمینه دریغی ندارد. دیدار با وزیر بهداشت سوریه علاوه بر این، دکتر هاشمی و هیات بلندپایه همراه او دیروز از طریق بیروت و مرز زمینی مصنع - جدیده وارد سوریه شد و در نخستین برنامه خود با همتای سوری دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار که با حضور هیات های دو کشور برگزار و راه های رفع موانع در اجرای توافق ها و تقویت و گسترش همکاری ها و ارائه کمک های پزشکی ، داروئی ، درمان مجروحان و بیماران سوری ، روند ثبت داروهای ایرانی در سوریه و آموزش و تربیت کادرهای پزشکی در رشته های مختلف بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.
براساس این گزارش، دو طرف در این دیدار که محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز حضور داشت، تصمیم گرفتند تا تیم های کارشناسی در دو ماه آینده راه های گسترش و تقویت همکاری ها را بررسی کنند.
در این دیدار دکتر هاشمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش و مساعدتی برای کمک به ملت و دولت سوریه از جمله در زمینه های داروئی ، پزشکی ، درمانی و حوزه بهداشت و سلامت دریغ نخواهد کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: پیش بینی های شما و ما به تدریج محقق می شود و روند تحولات و پیروزی ها در میدان های مختلف به نفع محور مقاومت و ملت و دولت سوریه است.
وزیر بهداشت ایران با تبریک پیروزی های اخیر به دولت ، ارتش و ملت سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم روزهای بسیار خوبی در انتظار محور مقاومت و ملت و دولت سوریه و ملت های منطقه قرار دارد.
دکتر هاشمی با بیان این که « به یاری خداوند دوره سختی ها گذشته و نصرت نهائی نزدیک است»، تصریح کرد: این روزها تنها جنون و عصبانیت دشمنان ملت های منطقه را شاهد هستیم.
وی با تاکید به این که اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر این عالم آزادیخواه عربستانی تنها به جرم انتقاد کردن و درخواست مطالبات مردم این کشور اتفاق افتاد، گفت که این رفتارها نشان می دهد پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است. وزیر بهداشت سوریه نیز با بیان این که « شیخ نمر باقر النمر از شهدای مقاومت است» ، گفت: در سوریه هم در نبرد با تروریست ها شاهد فداکاری ها و تقدیم شهدای زیادی هستیم.
وی به تلاش های تکامل یافته سوریه و ایران علیه استعمارگران اشاره و تاکید کرد که سوریه با کمک محورمقاومت و حمایت های دوستان خود از جمله ایران، روسیه و مقاومت لبنان، تروریست های تکفیری را نابود می کند.
دکتر نزار یازجی با تاکید به این که کمک های موثری همه جانبه از جمله خط اعتباری جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را دولت وملت سوریه هرگز فراموش نمی کنند زیرا این کمک ها در حل مشکلات ، عبور از بحران و تحقق پیروزی ها نقش موثری داشته است.
وزیر بهداشت سوریه تصریح کرد:جامعه پزشکی سوریه هم در جهاد ، مقاومت و مبارزه با تروریست ها نقش اساسی داشته و در کنار ملت و ارتش قرار دارد و فداکاری می کند.
وی اظهارداشت: وزارت بهداشت سوریه حتی در مناطقی که شاهد درگیری ها و بحران است، به همه مردم خدمت رسانی می کند و تاکنون موفق شده است از شیوع بیماری های واگیردار جلوگیری کند.
دکتر یازجی تاکید کرد: استفاده از داروهای تولیدی جمهوری اسلامی ایران که بسیار با کیفیت هستند، در اولویت دستور کار وزارت بهداشت سوریه است.   ۴۲۴۲  

کلید واژه ها: سیدحسن هاشمی -




جمعه 18 دی 1394 - 17:36:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن