تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821163776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران: مشکلات شخصی را از تریبون شورای شهر خبر نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چمران: مشکلات شخصی را از تریبون شورای شهر خبر نکنید
در جلسه علني روز گذشته شوراي اسلامي شهر تهران برخي از اعضا نسبت به مصاحبه عليرضا دبير در خصوص حسابرسي از شهرداري كه اعلام كرده «همه اعضاي شورا در خواب هستند»...
در جلسه علني روز گذشته شوراي اسلامي شهر تهران برخي از اعضا نسبت به مصاحبه عليرضا دبير در خصوص حسابرسي از شهرداري كه اعلام كرده «همه اعضاي شورا در خواب هستند»، واكنش نشان دادند. رئيس شورا در اين خصوص گفت: همه اعضاي شورا پاي جلوگيري از تخلفات ايستاده‌اند اما نبايد مسائل شخصي را با شورا مخلوط كنيم.
مهدی چمران در دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه واکنش تني چند از اعضای شورا در خصوص مصاحبه مطبوعاتی علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره حسابرسی‌های شهرداری اظهار داشت: وقتی برخی اظهارنظرها در شورا و با استفاده از امکانات شورا مطرح می‌شود، مردم اینطور برداشت می‌کنند که این کلام متعلق به همه اعضای شوراست در حالی که نباید مسائل شخصی را با شورا مخلوط کنیم.
وی افزود: همه ما پای جلوگیری از تخلف ایستاده‌ایم چه آنهایی که بیدارند و چه آنهایی که خواب هستند! در شرایطی که تا این اندازه دشمن داریم نباید خودمان برای خودمان دشمن‌تراشی کنیم. دمیدن در تنور این چالش‌ها خطرناک است و ما به اندازه کافی گرفتاری داریم.
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اظهارنظر دبیر درباره قرارگرفتن همه اطلاعات حسابرسی‌ها روی سایت شورا گفت: موضوع افشای روش استهلاک دارایی‌های نامشروط یکی از موضوعات تخصصی در حسابرسی‌ها است اما انتشار  و طرح آن در سایت شورا برای بسیاری از مردم ممکن است شائبه ایجاد کند بنابراین این مسائل موضوعاتی نیست که بتوان آن را روی سایت قرار داد. وي گفت:‌بحث فساد و نظاير آن مسائل پيچيده و شرعي است كه به همين سادگي نمي‌شود افرادي را متهم كرد هر چند كه ما عادت كرده‌ايم به راحتي و سادگي براي ديگران حكم صادر كنيم.
همچنين احمد دنيا مالي نيز در تذكر پيش از دستور از رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا خواست كه با سخنانش همه مسائل را زير سؤال نبرد و مخدوش نكند. وي خطاب به دبير گفت: مگر شما به تازگي رئيس كميسيون شده‌ايد و اگر فساد همه شهرداري را گرفته چرا يكهو از خواب بيدار شديد كه بعداً در مصاحبه‌تان بگوييد همه درخواب هستند! و بهتر است به جاي مخدوش كردن فضا كه موجب بيان سخنان در فضاهاي مجازي عليه كل نظام مي‌شود بياييد بي‌انصافي را كنار بگذاريد.
 رئيس كميسيون حمل و نقل و عمران با بيان اينكه بارها از دبير خواسته‌ام كه يك برگ از تخلفات قاليباف را رو كند، گفت: بارها در خصوص فروش اراضي عباس‌آباد توضيحاتي ارائه شده و جاي سؤال است كه زمين را به چه كسي فروخته‌اند، آيا به پسرخاله قاليباف فروخته‌اند يا با نهادي معتبر؟ اين انصاف نيست و اگر دبير مي‌خواهد موضوع را پيگيري كند، همه مستندات خود را از طريق قوه‌قضائيه پيگيري كند نه اينكه همه چيز را زير سؤال ببريم و مخدوش كنيم. پس از سخنان برخي از اعضاي شورا عليرضا دبير گفت: آيا هنگامي كه بي‌انضباطي مالي صورت مي‌گيرد بايد سكوت كنيم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا از اعضا سؤال كرد آيا بنده كار بدي كرده‌ام كه مباحث مالي را به صورت روان عنوان مي‌كنم تا همه همكاران در جريان جزئيات اتفاقات باشند؟
وي گفت: قانون مي‌گويد معاون‌هاي شهرداري حق ندارند با اعضاي شورا مكاتبه كنند و ما هر سؤالي داريم بايد از شخص شهردار بپرسيم، من هم براساس قانون گفتم شخص شهردار بايد پاسخگو باشد. با اين حال پرويز سروري، رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر با تأكيد بر اينكه حسابرسي‌ها ابزاري براي كمك به مديريت است نه چماقي كه بر سر مديران كوبيده شود، تصريح كرد: حق نداريم با طرح برخي موضوعات در اذهان عمومي مشكلاتي ايجاد كنيم كه جز ضربه زدن به اعتماد ملي دستاورد ديگري ندارد. وي با تأكيد بر اينكه بايد اجازه دهيم حسابرسي‌ها مسير طبيعي خود را طي كند، خاطر‌نشان كرد: بايد نتايج حاصل از حسابرسي‌ها را به مدير مربوطه گزارش دهيم يا طبق قانون به مراجع ذي‌ربط ارجاع دهيم،نه اينكه دائماً به عنوان ابزاري براي برخي تسويه‌حساب‌هاي شخصي استفاده كنيم كه زيبنده شورا نيست.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن