تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803204626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بودجه جشنواره موسیقی فجر باید یک دهم فیلم فجر باشد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چرا بودجه جشنواره موسیقی فجر باید یک دهم فیلم فجر باشد؟!
موسیقی که عنصری جدایی‌ناپذیر از سینما و هنر است، اگر از سینما حذف شود، بسیاری از بخش‌های تاثیرگذار آن معنایش را از دست می‌دهد


به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری  رسانه‌ای گروه‌های حاضر در سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر با حضور گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی سالار عقیلی امروز در تالار وحدت برگزار شد.


در ابتدای این نشست کیوان ساکت در رابطه با رویکرد جدید جشنواره سی و یکم موسیقی فجر گفت: تصور می‌کنم این رویکرد جدید در جشنواره سبب پرباری آن شده باشد. لیست اسامی که به این جشنواره دعوت شده‌اند چه از لحاظ داوری و چه از لحاظ شرکت‌کنندگان بر این امر صحه می‌گذارد. جلساتی که با حمیدرضا نوربخش داشته‌ایم، نشانگر این است که قرار است اتفاقات مهمی صورت گیرد. یکی از پیشنهادات من در انتهای جشنواره توزیع سی دی‌های اجراست که این امر در حال حاضر امکان‌پذیر نبوده است.


وی ادامه داد: همانطور که در سینما شاهد برگزاری فاخر جشنواره هستیم و در آن آثار بزرگان سینما به نمایش درمی‌آید، امیدواریم موسیقی که عنصری جدایی‌ناپذیر از سینما و هنر است، در سطحی فاخر در این دوره از جشنواره برگزار شود. هنر موسیقی اگر از سینما حذف شود، بسیاری از بخش‌های تاثیرگذار آن معنایش را از دست می‌دهد و بسیاری از هنرهای دیگر هم مانند خوشنویسی و نقاشی با کمک موسیقی خلق می‌شوند. حال جای پرسش است که چرا بودجه موسیقی یک دهم سینما نیست و آن طور که تقریبا محاسبات صورت گرفته، بودجه سینما هشت تا ده برابر موسیقی است. با این برنامه‌ریزی چطور می‌توان انتظار داشت تا ما به یک آمادگی خوب برای شرکت در جشنواره برسیم؟! در رابطه با این موضوع ضمن تشکر از مجریان جشنواره که برنامه‌ریزی‌های دقیق‌شان از همان زمان افتتاح مشهود بود؛ اما باید در رابطه با بودجه اندک این برنامه‌ها کار اساسی شود. زیرا گردهمایی افراد برجسته هنر در کنار یکدیگر هزینه بالایی را دارد.


وی افزود: باید مراسمی را در خور شأن برگزار کنیم که البته صرفه‌جویی‌های مدبرانه مانند حذف برخی بخش‌ها و حضور گروه‌های دیگر در جشنواره عملکرد خوبی بوده، اما من به عنوان یک هنرمند برای ترکیب نوازندگانم و تشکیل گروه برای حضور در جشنواره باید هزینه بالایی را صرف  کنم.


وی ادامه داد: در این مراسم برنامه‌ ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم که در نوع جذاب باشد و ترکیبی از نوازندگان کلاسیک غربی به همراه سازهای ملی ایران و سازهای محلی از جمله دهل و سورناست. قرار بر اجرای یک رپرتوار متفاوت را گذاشته‌ایم. در این میان هم به دنبال یک حامی هنری هستیم که بدون هیچ انتظاری بتواند ما را حمایت کند تا آنچه در شان مردم است، اتفاق بیفتد.


وی ادامه داد:سعی می‌کنم تمام احساس و شاخصه‌های ایرانی در آثارم حفظ شود؛ اما قطعه‌ای تکراری را اجرا نکنیم و واقعا زمان زیادی را باید صرف این امر کنیم. من به حمیدرضا نوربخش پیشنهادی مبنی بر حضور افراد برجسته‌ای از اربیل دادم که تمام تلاش‌شان حفظ فرهنگ کردی و لری است و چند باری از من برای حضور در اجرایشان دعوت کردند که به دلیل زمان کوتاهی که داشته‌ایم، این موضوع به ماه‌های بعد موکول شد.




امیدوارم جشنواره موسیقی فجر با کیفیتی در سطح فیلم فجر برگزار شود



سالار عقیلی به عنوان یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در نشست خبری خود عنوان کرد: ابتدا از تاخیر پیش‌آمده برای حضورم عذرخواهی می‌کنم. امسال جشنواره موسیقی فجر با مدیریت حمیدرضا نوربخش و دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود و هر دوی آنها در موسیقی ما تلاش زیادی کردند. زمانی که شنیدم حمیدرضا نوربخش به عنوان مدیر این دوره انتخاب شده‌اند، با توجه به شناختی که از ایشان پیدا کرده‌ام و تفکر جدیدشان بر مدیریت این دوره از جشنواره را دیدم، تصمیم بر شرکت و حضور در این دوره را گرفتم. بعد از تحقیقات در رابطه با سی و یکمین جشنواره مطلع شدم که سی و یکمین دوره با دوره‌های گذشته بسیاری را دارد و نمونه آن افتتاحیه باشکوهی بود که برای هنرمندان برگزار شد و همین امر خودش نقطه عطفی بود که مردم با این هنرمندان آشنا شوند. همچنین هنرمندان خوبی که از خارج از کشور دعوت شدند از جمله افرادی هستند که در موسیقی جایگاه والایی دارند و این دعوت نشان از مدیریت قوی جشنواره است.


وی ادامه داد: در از داخل کشور هم از نام‌آوران موسیقی اصیل و موسیقی پاپ دعوت شده و هنرمندانی که شرکت کردند، قابل احترام هستند. در جشنواره موسیقی فجر فکر می‌کنم تنها دو بار شرکت کردم و پس از آن همانند دیگر بزرگان این عرصه که همیشه نسبت به حضور در جشنواره یک گاردی داشته‌اند، من هم حضور پیدا نکردم. اما امسال این تابو شکسته شده و تفاوت‌های بسیاری را نسبت به دوره‌های گذشته شاهد خواهیم بود. امیدوارم این دوره از جشنواره با کیفیتی هم‌سطح با جشنواره فیلم فجر برگزار گردد و من افتخار دارم در این دوره در کنار کیوان ساکت قطعات جدیدی را برای مردم اجرا کنم که یک یا دو قطعه از آثار استاد وزیری با تنظیم جدید به اجرا در خواهد آمد.








برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 








۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن