تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817737824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه كارمندي نمونه باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: چگونه كارمندي نمونه باشيم
آزادي در سايه امنيت شغلي يكي از مقوله‌هاي ارزشمند در حيطه كاري، امنيت شغلي است.
شايد موضوع اين مقاله به نظر كمي ‌ناآشنا باشد اما از اهميت بسيار زيادي برخوردار بوده و كارفرمايان براي آن ارزش بي‌شائبه‌اي قائل هستند. افرادي هم پيدا مي‌شوند كه از ارزش و اهميت يك كارمند خوب بي‌خبر هستند و نمي‌دانند كه چنين اشخاصي تا چه اندازه نادر و كمياب هستند.
آزادي در سايه امنيت شغلي يكي از مقوله‌هاي ارزشمند در حيطه كاري، امنيت شغلي است. اين امر هم براي تامين كارمندان و هم براي زنده نگه داشتن حس وظيفه‌شناسي آنها از اهميت بسيار زيادي برخوردار مي‌باشد؛ اما از سوي ديگر گاهي اوقات اتفاق مي‌افتد كه اين امر مهم در نظر كارفرما جايگاه ويژه خود را از دست مي‌دهد. در اين مواقع دو راه مختلف وجود دارد: يا كار خودتان را خراب كنيد؛ يا به انجام وظيفه ابهام‌آميز آن هم در حيطه محدود كاري خود اكتفا كنيد.
براي اجراي روش دوم به عنوان مثال مي‌توانيد از موارد پيش پا افتاده زير شروع كنيد: براي نرم‌افزارهاي شخصي خود كه در شركت استفاده مي‌كنيد، رمز عبور بگذاريد؛ سيستم شلوغي طراحي كنيد كه فقط خودتان از آن سر در مي‌آوريد و ارتباط با مشتريان را خودتان دنبال كنيد؛ البته بايد در عين حال همواره در نظر داشته باشيد كه تمام حقه‌هاي ذكر شده، تنها براي مدت‌زمان كوتاهي قادر به اعمال قدرت است و پس از سپري شدن بازه زماني معين، مجبور مي‌شويد كه تمام رشته‌هاي خودتان را با دست خودتان تبديل به پنبه كنيد! اما باز هم تصور من اين است كه اگر روش دوم را انتخاب كنيد، خيلي بهتر از اين است كه از همان ابتدا تمام كارها را در جهت عكس انجام دهيد. اگر به جايي رسيديد كه كارفرما به شما گفت ديگر نيازي به سمت شغلي شما در شركت نيست و يا با اينكه شما به «خوبي» از عهده همه كارها بر مي‌آييد اما به دليل مسائل مالي، مجبور به خداحافظي از شما هستيم، آن وقت است كه مي‌توانيد مراعات هيچ چيز را نكنيد و به سيم آخر بزنيد. كارفرمايي كه ارزش يك كارمند ممتاز را نمي‌داند، همان بهتر كه اطرافش را يكسري كارگران متملق و چاپلوس پر كنند.
اگر شما جزو آن دسته از كارمندهاي متمايز و منحصر به فرد هستيد، اعتماد به نفس داشته باشيد و مطمئن باشيد كه ارزشتان خيلي بيشتر از اينهاست و قطعاً مي‌توانيد شغل بهتري در شركت معتبرتري، پيدا كنيد. از سوي ديگر همواره بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه با روند رو به رشد تكنولوژي در قرن اخير، اين امكان وجود دارد كه توانايي‌هايي‌تان پس از گذشت چند سال منسوخ شوند. بايد فرد پويايي باشيد، هميشه به اين قضيه فكر كنيد كه دليل اخراج‌نشدنتان، در ارزش و اعتبار شخصي‌‌تان نهفته است. اگر تمام كارهايتان را روي يك برنامه‌ريزي مشخص انجام دهيد، روزي فرامي‌رسد كه روساي بالامقام از راه مي‌رسند و تنها كسي را كه شايسته ترفيع رتبه مي‌بينند، شما هستيد. پيروي از قوانين يكي ديگر از جنبه‌هاي يك كارمند خوب، پيروي از قوانين از پيش تعيين شده شركت مي‌باشد. اگر قوانين شركت با عقايد شما همخواني نداشتند، يا مي‌توانيد خيلي مودبانه و رسمي ‌با آنها برخورد كنيد و يا از آنها دنباله‌روي كرده ولي در عين حال دنبال كار ديگري هم بگرديد. سعي كنيد هيچ گاه آشكارا، قوانين شركت را زير پا نگذاريد، چرا كه با انجام اين كار، خود را در دردسر بزرگي مي ا ندازيد.
محيط كار شما، فقط مكاني نيست كه به واسطه آن امرارمعاش مي‌كنيد، بلكه يك محيط كاملاً اجتماعي است كه داراي اصول بنيادين خاص خود است. نامرتب نباشيد ميز خود را هميشه تميز و مرتب نگاه داريد و روي آن وسايلي را قرار دهيد كه در ذهنتان معاني خاصي را تداعي مي‌كنند. مي‌توانيد عكسي از خانواده و يا دوستان خود را بر روي ميزتان بگذاريد. البته آنقدر عكس نگذاريد كه ميزتان تبديل به يك آلبوم خانوادگي شود. اگر روي ميز كارتان تميز و مرتب باشد، نشان مي‌دهيد كه خودتان نيز فرد سازمان يافته و منظمي ‌هستيد.
دفتر كار و يا ميزتان يك بيلبورد تمام نما از شخصيت شغليتان است و به‌طور كامل نشان مي‌دهد كه چرا كارفرما «شما» را براي انجام چنين كاري استخدام نموده و به‌طور ماهانه به شما دستمزد مي‌دهد. رفتار و انضباط شما بايد ارزش شما را در نظر كارفرما افزايش دهد. لوح تقدير، نشان افتخار و گواهينامه‌هاي مختلف نيز در اين زمينه كمك شايان ذكري به شمار مي‌روند.
زود بياييد و زود برويد عادات ساعتي شما نيز مي‌تواند از شما يك كارمند نمونه بسازند. سعي كنيد هميشه سر و وضع مرتبي ‌داشته باشيد، در زمان مقرر وارد دفتر بشويد و در موقع معين نيز آنجا را ترك نماييد. بهتر است صبح‌ها خودتان را پر انرژي نشان دهيد. عده‌اي تصور مي‌كنند اگر تا دير وقت بايستند و كار كنند، بازده بالاتري خواهند داشت. اعتقاد ما اين است كه همان ۸ساعت كار مفيد در طول روز كافي است؛ مي‌توانيد بقيه اوقات خود را صرف خانواده كنيد. در هر صورت حق انتخاب با شماست.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن