تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804005488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث پل روگذار در شوش محل اختلاف نظر موافقان و مخالفان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد
احداث پل روگذار در شوش محل اختلاف نظر موافقان و مخالفان

شهر تاریخی شوش


شناسهٔ خبر: 3016408 - دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
استانها > خوزستان

شوش - ساخت یک پل روگذر این روزها محل اعتراض و دفاع سازندگان و مخالفان شده است. مخالفان آن را تهدید کننده میراث شوش و موافقان آن را برای نجات جان انسانها موثر می دانند. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: پل روگذر روبروی بیمارستان نظام‌مافی شوش این روزها محل بحث میان برخی کارشناسان میراث فرهنگی و مسئولان شهری شده است. مدیر پایگاه میراث فرهنگی شوش اخیرا گفته اگر ضوابط جهانی رعایت نشود پرونده جهانی شوش به مشکل می‌خورد. در مقابل برخی از فعالان اجتماعی شوش نیز معتقدند ثبت جهانی باید در راستای توسعه شهر باشد و هر گونه ایجاد محدودیت برای توسعه با مخالفت شهروندان و در نهایت ایجاد تفکر منفی نسبت به میراث می شود. همچنین پلی که قرار است روبروی بیمارستان نظام مافی ساخته شود در موقعیتی بسیار حیاتی قرار دارد. از آنجایی که در علم پزشکی صدم ثانیه در بقای حیات یک انسان بسیار مهم است، ساخت این پل بدون شک تاثیر مهمی در رسیدن بیماران دارای شرایط اضطراری به بیمارستان است. ۶ماه از ثبت جهانی شوش در لیست آثار میراث جهانی می گذرد. شهر تاریخی شوش تیر ماه امسال با وجود چالش های بسیاری مانند کاهش حریم شوش به  ۴۰۰ هکتار ثبت شد. ساخت پروژه پل تقاطع غیرهم سطح از پیش از موضوع ثبت جهانی آغاز شده بود و همچنان در حال پیشرفت فیزیکی است. گفته می‌شود اداره میراث فرهنگی شوش مجوز اولیه را قبل از ثبت جهانی آن داده است و مسئولان راه و شهرسازی نیز می گویند با میراث در تعامل بودیم. قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی استان در این خصوص به خبرنگار مهر توضیح داد: یونسکو، سازمانی مردم محور است و توجه ویژه ای به اظهارات شهروندان دارد. یکی از موارد نظارتی کارشناسان یونسکو گفت وگو با شهروندان شوشی بود که قبل از ثبت جهانی نظر مردم شوش را در این خصوص پرسیدند. آل کثیر یادآور شد: میراث نباید جلوی توسعه شهر را بگیرد. نمونه‌های بسیاری در جهان وجود دارد که سازه های میراثی را با هدف توسعه شهر جا به جا کردند. معبد «رامسس دوم» در مصر از شاهکارهای این فعالیت توسعه‌ای است. وی همچنین گفت: نباید فراموش کنیم که به همان اندازه که عوامل تخریبی، پرونده میراث جهانی را به خطر می‌اندازد، نارضایتی مردم از محدودیت‌هایی که میراث به جا می‌گذارد نیز این پرونده را تهدید و نگاه افکار عمومی را به خود منفی می کند.

این فعال میراث فرهنگی تاکید کرد: پروژه ساخت پل در عرصه ۴۰۰ هکتاری ثبت جهانی نیست. همانگونه که آثار تاریخی برای میراث دوستان ارزشمند است باید جان انسان‌ها نیز که میراث دار فرهنگ یک دیار هستند نیز ارزشمند باشد. گیر ندید، گذشته‌ها گذشته عاطفه رشنویی، معاون میراث فرهنگی استان در این باره معتقد است احداث پل متوقف شده است. رشنویی به خبرنگار مهر توضیح داده بود که موضوع این پل در حال بررسی است. امکان دارد که منظر شهر تاریخی شوش را مخدوش کند با این حال در حال صحبت با مسئولان استان هستیم تا این پل را به طرح دیگری تبدیل کنند و برای شوش کمربندی پیش بینی شود. وی در پاسخ به این سوالی که مگر اداره میراث فرهنگی چند سال پیش نمی‌دانست که این پل در حال ساخت است پس چرا جلوی کار را نگرفت؟ گفت: گویا پایه‌هایی که در نزدیک بیمارستان است از سال ۸۶ یا ۸۸ زده شده و چند پایه رو به روی محوطه آن هم خارج از عرصه در سال ۸۸ احداث و بعد متوقف شده است. الان حدود ۶ ماهی می‌شود که این موضوع به یک معضل تبدیل شده است در حالی که چند سال پیش این مخاطرات وجود نداشت. وقت آن نیست که به ۶ سال پیش برگردیم امروز فقط می‌شود با مطالعه شهرسازی و برخی تغییرات در باند تندرو و کندرو در آزادراه کاری انجام داد. رشنویی گفت: اکنون با توجه به اینکه تقاطع خطرناک بوده، نظر اداره راه و شهرسازی این است که پل ساخته و این تقاطع مرتفع شود اما باید همه جانبه به آن فکر کنند. با وجود اینکه رشنویی اعلام کرد پرونده ثبت جهانی شوش با وجود این پل به خطر نمی‌افتد اما محمدحسن ارسطوزاده مدیر پایگاه جهانی شوش به خبرنگار مهر گفت که این پل در جنوب شرقی در حال ساخت است که به عرصه و حریم شوش تعرض می‌کند. تعامل با میراث مسئولان شهر شوش بارها به صورت ضمنی گفته‌اند که ثبت جهانی نباید جلوی توسعه و پیشرفت شوش را بگیرد. پروژه‌های مهمی همچون ساخت تقاطع غیرهم سطح مقابل بیمارستان نظام مافی در دست اقدام هستند که برای شهروندان بسیار مهم و حیاتی است. رئیس اداره راه و شهرسازی شوش در این باره گفت: این پروژه از سال ۸۹ آغاز شد و تا حدودی پیشرفت کرد و برای مدتی متوقف شد. پیشرفت فعلی پروژه حدود ۳۰ درصد است و همچنان در حال ادامه کار است.

احمد ناصر افزود: برای راه اندازی پل روبروی بیمارستان نظام مافی، سه میلیارد تومان اعتبار از نهاد ریاست جمهوری تخصیص داده شده است. مابقی اعتبار از ماده ۱۸۰ تامین می‌شد. ناصر همچنین یادآور شد: ابتدا قرار بود به جای پل، زیرگذر ساخته شود که با مخالفت میراث فرهنگی مواجه شدیم سپس پروژه ساخت پل را اجرایی کردیم. وقت طلایی یک کارشناس بهداشتی که نخواست نامش ذکر شود در این باره توضیح داد: ما با هر پروژه‌ای که باعث شود بیمار سریعتر به بیمارستان برسد موافق هستیم. این کارشناس افزود: مسیر روبروی بیمارستان حتی اگر تاکنون کشته شده ای نداشته باشد اما می شود برای آینده ای ایمن برنامه ریزی کرد. این جاده خطرناک است و باید تدابیری برای بهبود وضعیت آن اتخاذ شود. وی با اشاره به اهمیت زمان در معالجه بیماران توضیح داد: در بحث مرگ مغزی پنج دقیقه گلدن تایم (وقت طلایی) داریم که باید در این مدت کوتاه به بیمار رسیدگی شود. در معالجه بیمار، ثانیه نیز تاثیرگذار و تعیین کننده است. حتی اگر لازم باشد باید برای یک بیمار ۱۰ جراح ۱۰ شب بیدار بمانند تا جان یک انسان از بین نرود. ما از زاویه معرفتی به موضوع نگاه می کنیم و به نظر ما هر پروژه ای که باعث شود بیماران شهرک های اطراف زودتر به بیمارستان برسند مورد تایید است. حال کم و کیف آن می تواند توسط کارشناسان حوزه های مختلف میراث و ... بررسی شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن