تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819956649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات توسعه مناطق آزاد و ویژه/ مناطق آزاد به ریل اصلی خود بازگشتند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جزئیات توسعه مناطق آزاد و ویژه/ مناطق آزاد به ریل اصلی خود بازگشتند
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مناطق آزاد به ریل اصلی خود بازگشته‌اند، گفت: سیاست جدی در رابطه با مناطق آزاد و ویژه ایجاد سکوهای صادراتی است.

جزئیات توسعه مناطق آزاد و ویژه/ مناطق آزاد به ریل اصلی خود برگشتند
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حاشیه همایش حمل و نقل صادراتی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقاد از مناطق آزاد کشور گفت: آنچه که امروز به عنوان انتقاد از مناطق آزاد مطرح می‌شود همان سیاست‌هایی است که رئیس جمهور در دو سال قبل نسبت به روند مناطق ابلاغ کرده بود و اکنون منتقدان نسبت به آن سخن می‌گویند.


وی افزود: تا به امروز دستاوردهای متعددی در حوزه مناطق آزاد به دست آمد که امیدواریم با سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهور بتوانیم سرانجام خوبی را برای مناطق آزاد رقم بزنیم و می‌‎توان گفت در شرایط کنونی در دو سال گذشته مناطق آزاد به ریل اصلی خود برگردانده شده‌اند.


معاون رئیس جمهور به اشاره به سیاست‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه گفت: ایجاد سکوهای صادراتی از جمله این سیاست‌ها است که امسال دو سکوی صادراتی شلمچه و ماکو افتتاح شد و همچنین پایانه صادراتی سرخس در دست ساخت بوده و منطقه آزاد ارس نیز در دست توسعه است.


وی با اشاره به انتخاب مناطق آزاد جدید گفت: انتخاب مناطق آزاد بر اساس سیاست گسترش صادرات به کشورهای همسایه است چرا که فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بازارهای جهانی خوبی دارد و باید برای آن بازارسازی کرد.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که بازار کشورهای همسایه بازار کمی نیستند و در این راستا منطقه آزاد مهران به عنوان سکوی صادراتی به عراق تعیین شده همچنین منطقه آزاد اردبیل برای کار با آذربایجان و اینچه برون برای ترکمنستان و قزاقستان ایجاد می‌شود.


ترکان با اشاره به منطقه آزاد جاسک گفت: این منطقه به عنوان پایانه صادراتی دوم کشور در نظر گرفته شده و با نظر رئیس جمهور قرار است این منطقه تجارت در دریای عمان را ساماندهی کند .


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سهم مناطق آزاد از کل صادرات گفت: مناطق آزاد و ویژه سهم 70 درصدی را از کل صادرات دارند و در این راستا در دو سال اخیر چندین فرودگاه و بندر خشک در مناطق آزاد برای ساخت آغاز شده است و همچنین ساخت پایانه صادراتی باکو نیز به اتمام رسیده است.


وی ادامه داد: در هندورابی یک فرودگاه و یک بندر در دست ساخت است و در قشم بندر توسعه‌ای را در دست ساخت داریم که می‌تواند تحول آفرین باشد.


وی تصریح کرد: ساخت بندری 37 هزار تنی در کیش در ابتدای دولت یازدهم آغاز شده و در هندورابی یک فرودگاه و یک بندر جدید در دست ساخت است که امسال ساخت باند فرودگاه تمام خواهد شد.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که در چابهار به غیر از فرودگاه کنارک، فرودگاه مستقلی در داخل این منطقه آزاد ایجاد خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن