تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798598058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح های اولویت دار پایئن دست نفت به ارزش 440 میلیارد تومان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از امضای موافقتنامه همکاری میان وزارتخانه های نفت و علوم : اجرای طرح های اولویت دار پایئن دست نفت به ارزش 440 میلیارد تومان معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در مراسم امضای موافقتنامه همکاری اجرای طرح‌های اولویت‌دار حوزه پایین دست صنعت نفت با دانشگاه‌های برگزیده که ارزش آن 440 میلیارد تومان برآورد شد ،گفت: فرصتی استثنایی و تاریخی برای همکاری در توسعه علمی و فناوری در حوزه های بالادست و پایین دست صنعت نفت و تدوین دانش فنی با استعدادهای درونزای کشور با امضای این موافقتنامه ها فراهم شده است .
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ دي ساعت 10:41

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا محمد رضا مقدم خاطرنشان کرد: امضای قراردادهای مطالعات فناورانه با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور در سال گذشته و برنامه وزارت نفت برای امضای قراردادهایی پژوهش محور در حوزه پایین دست به همت وزارت نفت، امکان ایجاد شبکه علم و فناوری را با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور فراهم کرده است.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به این که صنعت نفت جایگاه دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را در توسعه دانش پذیرفته است، گفت: وزارت نفت در بهره مندی از این ظرفیتهای علمی در عرصه صنعت و اقتصاد پیشتاز است. وی افزود: امضای این موافقنامه در امتداد امضای قراردادهای مطالعات فناورانه که سال گذشته با ابتکار وزیر نفت با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در حوزه ازدیاد برداشت از مخازن نفتی انجام شد، می تواند فرصتی استثنایی و تاریخی برای همکاری در توسعه علمی و فناوری در حوزه های بالادست و پایین دست صنعت نفت و تدوین دانش فنی با استعدادهای درونزای کشور را فراهم کند. معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت مهندسی وزارت نفت با بیان این که برای جهش در دستیابی به دانش فنی روز استفاده از تجربه های بین المللی و مراکز تحقیقاتی درجه یک نیز اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: این موضوع نیز در توافقنامه پیش رو مدنظر قرار دارد. ایجاد رابطه پایدار و منطقی با دانشگاهها در دستور کار به گفته مقدم، صنعت نفت با تکیه بر مفاهیم نظام نوآورانه به دنبال ایجاد رابطه ای پایدار و منطقی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است و وزارت نفت به طور عمیق جایگاه دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را در توسعه دانش در کشور پذیرفته است و با افتخار به این مهم در بهره مندی از این پتانسیلها در عرصه صنعت و اقتصاد پیشتاز است. وی با بیان این که عمق عقد این موافقنامه به دنبال ایجاد رابطه ای پایدار و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان صنعت نفت همسو با سیاست اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: با توسعه صنعت و پدید آمدن دوران فراصنعتی تفکیک و تعمیق انواع دانشها و کاربرد آنها در جهان و در میان کشورها مشخص تر شد و به تدریج کشورها با تکیه بر دانشهای متفاوت به دو دسته پیشتاز و دنباله رو تقسیم شدند. معاون وزیر نفت اظهار کرد: کشورهای پیشتاز با تقویت مستمر ساختار علم و فناوری شبکه «دانش چرایی» را نهادینه کردند و با تکیه بر دانش بنیادین فناوری در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در نوآوری فرآیندها و بهره مندی از اقتصاد دانش بنیان و عرضه محصولات رقابتی در بازارهای بین المللی موفق شدند.
مقدم با بیان این که صنعت نفت با ابتکار وزیر نفت به رمز دانش بنیادین فناوری برای ایجاد ساختار اقتصادی دانش بنیان با الهام از سیاستهای اقتصاد مقاومتی دست یافته است، تصریح کرد: به این منظور رابطه بلند مدت و پایدار با تقسیم وظایف در حوزه های دانشی بین صنعت و دانشگاه فراهم می شود. سرپرست معاونت امور مهندسی وزارت نفت با اشاره به قراردادهای مطالعات فناورانه ای که پارسال میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور در حوزه بالادست امضا شد، ادامه داد: نتایج حاصل از این قراردادها نشان دهنده عظم و اراده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در ایجاد ساختار و فرآیندهای اجرایی کار به رغم مصائب موجود است و بیشتر استفاده از فرصت تاریخی به وجود آمده با عظم مشترک وزارتخانه های نفت و علوم و اراده ای فرابخشی امکانپذیر است. وی یادآور شد: راهبردها و سیاستهای صنعت نفت در توسعه فناوری محدود به ساختار موجود در موافقتنامه و قرادادهای مورد اشاره نیست و این ساختار همکاری می تواند در تعامل با شرکتهای اکتشاف و تولید در بخش بالادست و شرکتهای پیمانکار عمومی در بخش پایین دست و در قراردادهای نوین حوزه صنعت نفت شکل گیرد که مبانی و اصول اولیه آن با ابتکار وزارت نفت در کمیته اقتصاد مقاومتی دولت در بخش صنعت نفت مصوب شده است.
امضای 12 موافقتنامه همکاری پژوهشی در حوزه پایین دست صنعت نفت
براساس این گزارش در این مراسم ١٢ موافقتنامه همکاری همکاری انجام طرحهای اولویت دار حوزه پایین دست صنعت نفت میان مدیران عامل سه شرکت اصلی تابعه وزارت نفت، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی منتخب با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد. براین اساس، چهار طرح مطالعاتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مدت پنج سال با مبلغ تقریبی ١١٠ میلیارد تومان شامل متانول، الفین، پروپیلین و کاتالیستهای پلی الفین به ترتیب به دانشگاههای شیراز، تربیت مدرس، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و صنعتی امیرکبیر سپرده شد. براساس این گزارش همچنین مطالعه پنج طرح شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای مدت پنج سال به مبلغ تقریبی ٢٣٨ میلیارد تومان شامل طرح ارتقای نفت سنگین و باقیمانده‌های سنگین، ایزومریزاسیون نفتای سنگین، تبدیل کاتالیستی نفتا (CCR)، گوگردزدایی از نفتا و میان تقطیر (HDS) و هیدروکراکینگ به ترتیب به دانشگاههای تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان واگذار شد. براین اساس، سه طرح شرکت ملی گاز ایران برای مدت پنج سال به مبلغ تقریبی ٩١ میلیارد تومان شامل طرحهای گاز طبیعی مایع، ال ان جی، تصفیه و شیرین سازی و توربینهای گازی و اندازه‌گیری هوشمند در این مراسم به دانشگاههای تهران، پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه علم و صنعت و شرکت OTC سپرده شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن