تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821167068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حكيم : آيت الله سيستاني با توافقنامه امنيتي با آمريكا مخالف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: حكيم : آيت الله سيستاني با توافقنامه امنيتي با آمريكا مخالف است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بغداد - رهبر" ائتلاف يكپارچه ملي" بزرگترين فراكسيون در مجلس نمايندگان عراق كه دولت را در اختيار دارد، اعلام كرد كه آيت الله "سيد علي سيستاني " مرجع عالي شيعيان عراق با امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا مخالفت كرده است .


"عبدالعزيز حكيم " در اظهاراتي كه اغلب روزنامه هاي عراقي روز پنجشنبه آن را منتشر كرداند، بعد از ديدار با آيت الله سيستاني در نجف اشرف گفت : ايشان نسبت به متن پيشنهادي فعلي توافقنامه بلند مدت همكاري امنيتي ، سياسي و اقتصادي با آمريكا اعتراض داشته و با آن مخالف هستند.
وي اضافه كرد كه مرجع عالي شيعيان عراق چهارشرط را براي امضاي توافقنامه با آمريكا مطرح كرده كه شامل رعايت و محترم شمردن حاكميت كامل ملي درعراق ، شفاف بودن ، اجماع ملي و ارايه توافقنامه به مجلس نمايندگان عراق است .
حكيم گفت كه ديدگاه ها و ملاحظات آيت الله سيستاني نسبت به امضاي توافقنامه بلند مدت همكاري با آمريكا كاملا منطبق با ديدگاه و ملاحظات دولت و گروههاي سياسي عراق است .
وي اضافه كرد كه تمامي گروهها و افكارعمومي عراق متن فعلي توافقنامه كه مطرح شده را رد كرده و آن را نقض حاكميت ملي عراق مي دانند.
عبدالعزيزحكيم گفت كه مواضع گروههاي سياسي وشوراي سياسي امنيت ملي عراق درخصوص توافقنامه همكاري با آمريكا را به اطلاع آيت الله سيستاني رسانده است .
رهبر ائتلاف يكپارچه ملي تاكيد كرد كه دولت مطابق با خواست عمومي و مرجعيت درعراق، با توافقنامه بلند همكاري تعامل مي كند.
وي گفته است كه آيت الله سيستاني همچنين از وضعيت خدمات عمومي در عراق مانند كمبود آب و قطع برق گلايه كرده وخواستار تلاش بيشتر دولت دراين راستا شده است .
دولت و گروههاي سياسي برجسته عراقي مهم ترين انگيزه از امضاي توافقنامه را خروج كشورشان از بند هفتم قيمومت سازمان ملل مي دانند، اما حكيم تاكيد است كه توافقنامه فعلي ، نمي تواند عراق را به مفهوم حقيقي آن ، از بند هفتم خارج كند.
"احداث پايگاه هاي نظامي ثابت آمريكا درعراق "، "ورود وخروج غير ضابطه مند نيروهاي آمريكايي به عراق بدون اخذ اجازه از دولت عراق "، "آزادي عمل در دستگيري شهروندان عراقي كه واشنگتن آنان را تهديدي عليه امنيت خود تشخيص دهد" و بالاخره "مصونيت كامل سربازان و شركت هاي امنيتي آمريكايي در عراق در صورت ارتكاب جرم " مهمترين بندهاي جدل انگيز توافقنامه هستند.
" نبود بندهاي واضح و آشكاري كه تضمين كننده خروج عراق از بند هفتم قيمومت سازمان ملل باشد" ، "ابهام در مساله دفاع آمريكا از عراق در صورت در معرض تهديد قرارگرفتن اين كشور" و"اصرار آمريكا بر در اختيار گرفتن كامل آسمان عراق " از ديگر بندهاي مورد اختلاف بين بغداد و واشنگتن است .
"هادي العامري " رييس كميسيون امنيت و دفاع مجلس نمايندگان عراق تهديد كرده است كه اگر آمريكا برمطالبات خود اصرار ورزد، عراق مذاكرات را با واشنگتن متوقف خواهد كرد.
افكارعمومي آمريكا به شدت با شرايط جنگي ارتش آمريكا در عراق كه بيش از پنج سال است تلفات نظامي وسيعي را براي نيروهاي آمريكايي به دنبال داشته اعتراض دارند و خواستار خروج فوري نيروهايشان از عراق هستند.
دولت عراق اخيرا براي اطلاع از متن توافقنامه امضاي شده كشورهاي ديگر با آمريكا هياتهاي رسمي به كشورهايي مانند ژاپن ، كره جنوبي و آلمان اعزام كرده است .
خاورم 2291**1440**1651
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن