تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819556476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ تمام عيار هاليوود عليه ايران و اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جنگ تمام عيار هاليوود عليه ايران و اسلام
بر كسي پوشيده نيست كه هاليوود، اين سلاح پروپاگانداي غرب كاملاً در راستاي اهداف شوم و اهريمني صهيونيسم جنايتكار عمل مي‌‌كند. بي‌شك فرهنگ هر كشوري تحت تأثير عوامل بسياري است. هنر و صنعت فيلمسازي نيز تأثير بسياري در فرهنگ جوامع مختلف دارد و امروزه اين صنعت در هاليوود به عنوان يك دستاويز براي تغيير باورها استفاده مي‌‌شود.
نویسنده : بهنام صدقي 


بر كسي پوشيده نيست كه هاليوود، اين سلاح پروپاگانداي غرب كاملاً در راستاي اهداف شوم و اهريمني صهيونيسم جنايتكار عمل مي‌‌كند. بي‌شك فرهنگ هر كشوري تحت تأثير عوامل بسياري است. هنر و صنعت فيلمسازي نيز تأثير بسياري در فرهنگ جوامع مختلف دارد و امروزه اين صنعت در هاليوود به عنوان يك دستاويز براي تغيير باورها استفاده مي‌‌شود.
سينماي غرب كه به نام هاليوود شناخته مي‌شود، چندين سال است براي تغيير باورهاي شرق‌نشينان در حال تلاش و فعاليت در حيطه‌ فيلمسازي است. هاليوود افكار را در روند فيلم‌‌هاي خود تسخير كرده و بدون آن ‌كه مخاطب متوجه شود باورهايش را به غارت مي‌برد و نگرش او را تغيير مي‌‌دهد.
نگرشي كه فرهنگ آن را تشكيل داده و نوع زندگي فرد را مشخص مي‌كند. به طوري كه فرد ديگر آنچه خود فكر مي‌كرده نيست، بلكه آن چيزي است كه اهالي هاليوود مي‌خواهند و آن را درست مي‌شمارند. از اين جهت هاليوود به عنوان يكي از مهم‌ترين مراكز فيلمسازي دنياي امروز نقش اساسي در تمدن‌سازي فرهنگ امريكايي دارد كه كشورهاي مختلف را درنورديده و وسعت فكر غربي را افزايش داده است.
از اين جهت مي‌توان گفت كه كشورگشايي امريكا ديگر با روش سرد نظامي قديم نيست. امروزه غربي‌ها با ساخت فيلم‌‌هاي مختلف در حال در دست گرفتن افكار انسان‌هايي حتي خارج از مرزهاي زميني ايالات متحده امريكا هستند.
هاليوود با ساخت فيلم با ژانرها و موضوعات مختلف سعي در تسخير افكار انسان‌ها، القاي باورهاي مختلف به انسان‌ها، توهين به نبى‌الله و... را دارد. در اين باره مي‌توان به جرئت گفت كه هاليوود اينگونه به آمار انسان‌هاي امريكايي مي‌افزايد. مرزهاي امريكا ديگر جغرافيايي در نظر گرفته نمي‌شود و اينطور هدف گذاري كرده است كه هر كس در هر جايي از اين عالم فكر امريكايي داشته باشد، يك امريكايي است. سينماي غرب در بيان و ارائه چهره اسلام دچار كليشه‌سازي شده و سعي دارد انسان‌ها را به مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي مبالغه‌آميز و غير معمول منتسب كند. كليشه‌اي كه سعي در متحد ساختن همه دارد و يك اجتماع تخيلي فراهم مي‌كند. هاليوود همان گونه كه مسلمانان را خشونت‌طلب نشان مي‌دهد، در مقابل، اروپاييان را افرادي متدين و ديندار كه محافظ شرف اروپايي خويش‌اند، معرفي مي‌كند.
در فيلم «معصوميت مسلمانان» ساخته شده توسط كمپاني هاليوود، شخصيت ارزشمند پيامبر اكرم(ص) به طنز گرفته شده و اهانت‌های بسیاری به پیامبر اعظم الهی شده است.
جاي بسي تأسف است كه هاليوود با اینگونه فيلم‌هاي خود در نگرش‌ها تغيير ایجاد می‌کند و نگاه افراد به موضوعات را طوري مي‌كند كه خود مي‌خواهد و منافعش اقتضا مي‌كند. بخشي از كشورگشايي دولت امريكا به واسطه‌ هاليوود انجام مي‌شود كه انتقال فرهنگ را به دست دارد و با سبك‌ها و گرايشات متفاوتي كه در فيلم‌هاي خود دارد توانسته است موفق شود و شخصيت‌هاي هاليوودي در كشورهاي ديگر با توجه به اينكه هر كشوري فرهنگ خودش را دارد، جايگاهي براي خود پيدا كنند و اين سوپراستارها خيلي زود تبديل به چهره و الگو در همه جهان شوند.
از جمله ويژگي‌هايي كه هاليوود را براي جريان‌سازي موفق كرده است، نگاهي است كه اين كمپاني به موضوعات به صورت خارجي دارد. سينماي ايران موضوعات را به صورت داخلي به تصوير مي‌كشد و از اين جهت جايگاهي براي مخاطبان خارج از كشور در نظر نمي‌گيرد و اين گونه مي‌بينيم كه فيلم‌هاي ايراني در خارج از كشور كمتر ديده مي‌شود و استقبال كمتري از آن به عمل مي‌آيد.
اما هاليوود موضوعاتي را به تصوير مي‌كشد كه صرفاً جامعه‌ ايالات متحده امريكا آن را در نظر نمي‌گيرد و چون نگاهش براي در دست گرفتن فكر همه انسان‌ها به خصوص شرق‌نشين‌ها است، سهم مخاطبان خارجي را در نظر مي‌گيرد و براي آنها محتوا و جلوه‌هاي ويژه قرار مي‌دهد و چون به طور معمول تخيلات مخاطبان خود را تحريك مي‌كند با استفاده از قوه وهم مخاطبان خود مفاهيم مورد نظر خود را به مخاطب القا مي‌كند.
هاليوود براي هدف خود سرمايه‌گذاري كلان مي‌كند. البته منظور فقط سرمايه‌گذاري اقتصادي نيست بلكه سرمايه‌گذاري فكري است. اتاق فكرهايي كه هاليوود براي ساخت فيلم‌هاي خود دارد و فعاليت‌هاي علمي كه روي فيلم‌هاي خود انجام مي‌دهد كم نظير است كه همه اينها را براي جذب مخاطب و انتقال مفاهيمي كه خود مي‌خواهد به كار مي‌برد و بعضاً شايد چندين سال طول بكشد كه يك فيلمنامه نوشته شود. اين موضوع مهمي است كه متأسفانه در سينماي ايران كمتر مورد توجه قرار گرفته و جايگاهي با آن اهميتي كه غرب به آن توجه مي‌كند ندارد و بيشتر به دنبال سرگرم كردن مخاطب است تا به دنبال جهت‌دهي به فكر و جريان‌سازي فرهنگي.
بايد در نظر داشت كه امروز هاليوود به دنبال هويت‌سازي و تغيير فرهنگ است و براي اين سرمايه‌گذاري فكري و اقتصادي مي‌كند. هنر سينمايي ايران نيز بايد به اين رويكرد برسد و براي تمدن‌سازي و تغيير افكار جهاني عمل كند. چيزي كه در اين سال‌هاي اخير بيشتر در فيلم محمد رسول‌الله (ص) ديده شد و آثار ديگري به اين نحو كمتر به نظر مي‌رسد.
سينماي ايران بايد با ديد جريان‌سازي در تمام عالم براي مخاطبان فرامرزي قدم بردارد و فكر جوانان عالم را در تسخير خود در آورد. امروز صنعت فيلمسازي به نحوي است كه اگر از آن غفلت شود بخش عظيم گسترش فرهنگي از بين مي‌رود. تا كي سينماي ايران مي‌خواهد به دنبال نشان دادن چهره سياه از ايران و ايرانيان در موضوعات مختلف باشد؟ تا كي كارگردانان ايراني به دنبال نشان دادن مشكلات هستند و از راهي براي رفع آنها چيزي نمي‌گويند؟ اين ظرفيت فرهنگي امروز بيشتر براي ترويج ضد فرهنگ عمل مي‌كند. نگاه جريان‌سازي و تغيير نگرش براي تمدن‌سازي ايراني - اسلامي در كدام فيلم ديده مي‌شود؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن