تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803103671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزیدگان جشنواره «رسول آفتاب» معرفی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برگزیدگان جشنواره «رسول آفتاب» معرفی شدند
پنجمین جشنواره فرهنگی «رسول آفتاب» با معرفی برگزیدگان در پنج رشته هنری به کار خود پایان داد.


به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی «رسول آفتاب» عصر چهارشنبه ۹ دی‌ماه با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران و دیگر چهره‌های فرهنگی و هنری در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حسن عباسی نظریه‌پرداز حوزه فرهنگی و هنری در این جشنواره اظهار داشت: انسان‌ها با همه چیز  از جمله فقر، بیماری ، جنگ آزمایش می‌شوند که همه این‌ها زمینه زندگی انسان است و اگر این مراتب را بالا برویم مقام والای انسانی را کسب می‌کنیم. وقتی فقر، بیماری و مصیبت‌ها رخ می‌دهد انسان می‌داند که همه این‌ها یک امتحان است؛ اما یک سطح بالاتر از آزمایش‌های فردی، آزمایش‌های اجتماعی است.

عباسی افزود: اصل امر به معروف و نهی از منکر مراحل ما قبل خود را دارد؛ به این معنی که در وهله اول تفکیک بین حق و باطل است و سپس حق را معروف و باطل را منکر بدانیم. تلاش مستمر توسط عناصر رسانه‌ای، هنرمندان و دانشمندان برای اینکه حق به معروف و باطل به منکر منتهی شود، ضروری است. وقتی این مسئله جا افتاد اصل امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد؛ اما مقوله مستقیماً اتفاق نمی‌افتد. فتنه زمانی شروع می‌شود که جای حق و باطل عوض شود. به این معنا که حق منکر و باطل معروف شود. هر بار این اتفاق افتاد صورت می‌گیرد. امروز داعش  خودش را مدافع حقوق اسلام و نیز بشر می‌داند و زمانی که جبهه گم شود، فتنه صورت می‌گیرد. حالا ما تلاش و سختی در پیش داریم که ثابت کنیم که همه این‌ها باطل است.

این نظریه‌پرداز در پایان گفت: باید همواره خود را در فتنه بدانیم و این امواج را توده‌های هوا بدانیم که تمام مسیر زندگی‌مان را مثل آزمایش‌های روزانه فردی و زندگی اجتماعی یکی پس از دیگری در بر گرفته است.

مجتبی رحمان‌دوست در خصوص معنای «رسول آفتاب» گفت: من روشن‌گران و رسولان آفتاب را به بسیجیان تعبیر می‌کنم. بسیجی یعنی سرریز حرکت‌های مردمی آنجا که در چهارچوب‌های رسمی نمی‌گنجد. در چهارچوب‌های رسمی خیلی از کار‌ها محاسبه می‌شود که انجام شود؛ ولی در نهایت انجام نمی‌شود. حرکت‌های بسیجی جنگ ما را پیروز کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما را به پیروزی رساند، فرهنگ بسیجی بود و این هم به رسولان آفتاب قابل تعبیر است. این پرتو از آفتاب را حتی برخی از کران و کوران نمی‌بینند. حادثه 9 دی هم دقیقاً همینطور بوده است. 9 دی انفجار مردمی و بسیجی بود و به معنای واقعی همه اقشار مردمی در آن حضور داشتند.

رحمان دوست در پایان گفت: نفس تازه حضرت امام خمینی (ره) و فکر و فرهنگ بسیجی از ایران سرریز کرد تا افرادی از قبیل شهید زکزاکی حاصل شود.

وی در آخر شعری که در خصوص 9 دی سروده بود را قرائت کرد.

رحیم مخدومی دبیر جشنواره در این باره گفت: ما در دوره پنجم ، بخش‌های جشنواره را به پنج بخش داستان، خاطره، شعر، عکس و کاریکاتور گسترش دادیم.جشنواره از حوزه ملی به بخش بین‌المللی ارتقا پیدا کرد. امسال سومین سال است که جشنواره رسول‌‌ آفتاب به صورت بین‌المللی اجرا می‌شود. در پنجمین دوره استقبال بخش بین‌المللی به گونه‌ای بود که بیش از 1000  هنرمند و نویسنده از کشور‌های مختلف جهان برا ی جشنواره «رسول آفتاب» آثارشان را ارسال کردند. اما زمان لازم برای ترجمه این آثار و انتخاب و دعوت از بزرگان این آثار بسیار دشوار بود بنابراین آن را به زمان دیگری موکول کردیم.

مخدومی ادامه داد: ما در نهایت مجموعه داستان‌ها را تبدیل به کتاب خواهیم کرد و در فرصت‌های پیش رو تصمیم داریم از کاریکاتور‌ها، عکس‌ها و اشعار یک مجموعه بسازیم اما در بحث خاطره‌نویسی استقبال خیلی کم بود زیرا خاطره ‌نویس نویسنده نیست بلکه کسی است که اتفاقات در دلش شکل می‌گیرد.

دبیر پنجمین جشنواره «رسول آفتاب» اظهار داشت: ما هر ساله انتظار داریم متولیان فرهنگی دغدغه جامعه را ببینند و درک کنند، ما همواره گلایه می‌کنیم و این گلایه‌ها به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: این جشنواره از شهرستان ورامین آغاز شد و حالا در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود؛ زیرا این‌ها دغدغه دل‌های ماست که تا این‌جا پیشروی کرده‌اند. ما هر ساله این جشنواره را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری می‌گیریم و انشاءالله این مسیر را با همین عشق ادامه خواهیم داد.

در این مراسم از دو عنوان کتاب شامل «حرف‌های درگوشی» که دربرگیرنده برترین داستان‌های کوتاه دوره پنجم جشنواره «رسول آفتاب» است و مجموعه ۱۰ جلدی «شاخص‌های امام» اثر محمد اسماعیل‌زاده رونمایی شد.
 
همچنین در بخش تجلیل از چهره‌های سال این جشنواره ویژه «تکریم از چهره‌های هنری برجسته هنر انقلاب‌ اسلامی»، «حسین عبادپور» عکاس، «مازیار بیژنی» کاریکاتوریست، «احمد شاکری» نویسنده، «غلامعلی نسائی» خاطره‌گو و «علیرضا قزوه» شاعر تجلیل شدند.
 
در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره «رسول آفتاب» از برگزیدگان پنج بخش این جشنواره تجلیل شد و برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:
 
برگزیدگان بخش داستان:
 
محمد خدادوست - نفر اول
 
محمدجواد سٌرامی - نفر دوم
 
مریم مقامی - نفر سوم
 
برگزیدگان بخش شعر:
 
قاسم بای - نفر اول
 
محمد زارعی - نفر دوم
 
محمدحسین ملکیان - نفر سوم
 
برگزیدگان بخش عکس:
 
احمدرضا کریمی - نفر اول
 
عطا رنجبر - نفر دوم
 
امید قیومی - نفر سوم
 
برگزیدگان بخش کاریکاتور:
 
حمید قالیجاری - نفر اول
 
عفت امجدی‌پور - نفر دوم
 
محبوبه پاکدل - نفر سوم
 
جشنواره «رسول آفتاب» همچنین از خانواده‌های شهید مهدی مطلبی، شهید سیدمحمدعلی رحیمی، شهید حسین همدانی و شهید غضنفر رکن‌آبادی تجلیل کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن