تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804599755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو جامعه روحانیت: سیدحسن خمینی می تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



عضو جامعه روحانیت: سیدحسن خمینی می تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد
روز نو : روزچهارشنبه 18 آذرماه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی به حرف و حدیث ها درباره کاندیداتوری برادرخود درمجلس خبرگان پایان داد و به طور رسمی اعلام کرد که سید حسن خمینی بعد از مشورت با بزرگان و صاحبان اندیشه تصمیمش را برای ثبت‌نام درانتخابات خبرگان گرفته است.


اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و پس از آن حضور او در وزارت کشور برای ثبت نام واکنش های مختلفی در عرصه سیاسی کشور به دنبال داشته است ؛ اصلاح طلبان تمام قد از یادگار امام حمایت می کنند اما در میان جناح اصولگرا نظرات متفاوتی وجود دارد .


نواندیش در این باره به گفتگو با چهره های مختلف اصولگرا پرداخته است که این گفتگو ها در 3 قسمت منتشر خواهد شد:







ابراهیمی: بیت حضرت امام همواره مورد توجه مردم بوده است


به گزارش خبرنگار سیاسی نواندیش یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره جایگاه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این عرصه اظهارکرد: ایشان (سید حسن خمینی) خودشان بهترین خیر و مصلحت را برای خود درنظر دارند و قطعا برای حضور دراین عرصه بررسی های لازم را انجام داده اند ونظرات مختلف را از شخصیت ها دارند که آیا این حضور می تواند به نفع نظام باشد؟ 


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پاسخ به سوالی درباره واکنش افراطیون نسبت به حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی درعرصه انتخابات مجلس خبرگان افزود: ایشان به وضعیت جامعه آگاهی دارند و می دانند درجامعه ما، درراستای ورود به مسایل سیاسی چه بخواهیم و چه نخواهیم اصطکاک وجود دارد و این هم طبیعی است و لواینکه افراد ازجایگاه بالایی برخوردار باشند.


وی اظهار کرد: البته جایگاه مجلس خبرگان، جایگاه رفیعی است و کسانی که شرایطش را دارند و در این عرصه کاندیدا می شوند نیتشان این است که درحفظ نظام موثر باشند. افرادی که خواهان حضور دراین عرصه هستند هوی و هوس و مقام برایشان مهم نیست. پست نمایندگی درمجلس خبرگان یک پست معنوی است و افرادی متخصص و عالم بنا دارند که به نظامشان خدمت کنند. 


وی درعین حال گفت: با این وجود درجامعه ما با توجه به وجود چندصدایی نمی توانیم بگوییم کسانی که کاندیدا می شوند از تعرض مصونیت دارند و ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد و به هر ترتیب امیدواریم وجود ایشان برای نظام و مردم و بیت شریف امام موثر باشد وما همه وظیفه داریم تلاش کنیم که حرمت و عظمت و راه حضرت امام حفظ شود و این مسیر برای جامعه ما یک الگوی تمام عیار باشد.


این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هم چنین درگفت و گوی دیگری بر این موضوع تاکید داشت که قطعا هر کسی از بیت امام به صحنه انتخابات وارد شود، اولین شرط موفقیتش استقلال است ،چون جایگاه ،جایگاه امام است و بیت حضرت امام همواره مورد توجه مردم بوده است .


ابراهیمی افزود: استقلال سید حسن خمینی خواهد توانست جمعیتی را که شاید در برخی انتخابات‌ها شرکت نمی‌کردند در انتخابات پیش رو به صحنه آورده و افزایش مشارکت را به دنبال داشته باشد. 







ترقی: سید حسن خمینی را فراجناحی نمی دانم 


به گزارش نواندیش حمید رضا ترقی اعلام نظرتندی نسبت به حضور یادگار فرزند امام راحل داشت چنانچه او ابراز عقیده کرد که حجت الاسلام  والمسلمین سید حسن خمینی یک فرد فراجناحی نیست و اگر رای بالایی نیاورد باعث ورود ضرر به جایگاه امام خمین ی(ره ) می شود.


این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی نواندیش اظهار کرد: نظر شخص من این است که ایشان درراستای حضورخود دراین عرصه ریسک بزرگی انجام داده اند و حضور ایشان دراین شرایط مسوولیت سنگینی را بر دوششان خواهد گذاشت که آن حفظ جایگاه حضرت امام است.


وی ادامه داد: اگر رای ایشان رای مناسب و بالایی نباشد تجزیه و تحلیل دشمنان و بیگانگان و مخالفان نظام نسبت به او، موجب تضعیف جایگاه حضرت امام در جامعه خواهد شد و این موضوع به طورطبیعی به جایگاه حضرت امام ضربه خواهد زد.


ترقی اظهار کرد: اگر ایشان بخواهند جایگاه امام درجامعه حفظ شود باید به لحاظ موضع گیری ها و ارتباطات سیاسی به گونه ای عمل کنند که همه طیف های موجود در جامعه رفتار و کردار و مواضع ایشان را بپسندند و ایشان را فراجناحی تلقی کنند درحالی که هم اکنون اینچنین نیست و ایشان درطیف اصلاح طلبان بیشتر مطرح هستند و دورو بری های ایشان بیشترازآن طیف هستند .


این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با نفی فراجناحی بودن سید حسن خمینی اظهار کرد: علی رغم اینکه ایشان خودشان را مستقل می دانند اما رفتار و ارتباطاتی که داشته اند مستقل بودن ایشان را نشان نمی دهد و همین موضوع در آراء مردم اثر می گذارد واین روند به نفع جایگاه حضرت امام نخواهد بود.


وی گفت: ارتباط با یک جناح درعمل و درگذشته ی سید حسن خمینی دیده می شود و به خاطر همین نمی توان ایشان را فراجناحی تلقی کرد.




تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن