تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819442860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر گزاری فارس - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: اگر از نیازهای جامعه عقب بمانیم دچار مشکل می‌شویم/رتبه نخست سازمان ثبت در بین دستگاه‌های مؤثر در بهبود فضای کسب و کار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
اگر از نیازهای جامعه عقب بمانیم دچار مشکل می‌شویم/رتبه نخست سازمان ثبت در بین دستگاه‌های مؤثر در بهبود فضای کسب و کار
تویسرکانی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای بین‌المللی و داخلی، در بین دستگاه‌های موثر در بهبود فضای کسب و کار، سازمان ثبت مقام نخست را داشته است.

خبرگزاری فارس: اگر از نیازهای جامعه عقب بمانیم دچار مشکل می‌شویم/رتبه نخست سازمان ثبت در بین دستگاه‌های مؤثر در بهبود فضای کسب و کار



به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس احمد تویسرکانی شب گذشته در گردهمایی سردفتران و دفتریاران استان تهران که به مناسبت روز سند رسمی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شده بود، اظهار داشت: برای اینکه کشور بتواند به نیازهای مردم پاسخ دهد، نیازمند آسیب‌شناسی و بازخوانی در حوزه‌های مختلف بود و خوشبختانه در این راستا حوزه سردفتری و ثبت اسناد، پیشگام بودند.
وی افزود: در مقاطعی، خدمات ثبتی به لحاظ اینکه گرفتار یک وضعیت سنتی بود دچار ابهامات و تردیدهایی شد، مبنی بر اینکه این خدمات چه میزان می‌توان در جامعه تاثیر داشته باشد؟
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در ابتدای ورودم به سازمان ثبت، به این نتیجه رسیدم که اگر اقدامات، رویه‌ها و شیوه‌ها به همین منوال باشد، قطعاً نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم. خوشبختانه با حمایت، مشارکت و همراهی سردفتران، در رویه‌ها و شیوه‌ها بازنگری شد و امروز آثار این اقدامات در جامعه جاری است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ما نیازمند شفاف‌سازی، تسریع و دقت در امور و ارائه خدمات با هزینه کم هستیم گفت: متأسفانه امروز در جامعه ما، قیمت تمام شده خدمات در بخش‌های مختلف بالاست و بسیاری از هزینه‌ها پنهان است. به طور قطع طبیعی است که اگر فعالیت‌ها، انرژی و توان ما متناسب با نتیجه نباشد باید آسیب‌شناسی کنیم.  
تویسرکانی گفت: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش‌های مختلف، گرفتار مشکلات و ایرادات فراوان بودیم به عنوان مثال، در حوزه استفاده از کاغذ و اوراق بهادار مشکلات فراوان داشتیم. امروز در همین رهگذر چند ساله ده‌ها میلیون مکاتبه کاغذی حذف شده، تبادلات اطلاعات به صورت کاغذی، مواجه با جعل‌‌ها و خطاهای بسیاری بود اما امروز همه مکاتبات به صورت برخط انجام می‌شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بسیاری از اقداماتی که در گذشته با مراجعه حضوری انجام می‌شد، امروز بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی، قابل انجام است. امروز این اطمینان در مردم ایجاد شده که با مراجعه به بانک‌ها، سند صادره را اعتبارسنجی می‌کنند.
تویسرکانی خاطرنشان کرد: در حوزه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، با وضعیت بسیار نابسامانی مواجه بودیم اما امروز با اصلاح فرآیند‌ها، سازمان ثبت را به شدت در راستای ارتقای سلامت اداری کمک کرده و توانستیم با اصلاح رویه‌ها، بسیاری از هزینه‌های پنهان را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای بین‌المللی و داخلی، در بین دستگاه‌های موثر در بهبود فضای کسب و کار، سازمان ثبت مقام نخست را داشته است.
معاون رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: ما در حوزه خدمات‌دهی، نیازمند پاسخگویی بروز و انطباق خود متناسب با نیازهای جامعه هستیم، به طور قطع اگر از نیازهای جامعه عقب بمانیم دچار مشکل می‌شویم، اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ضرورت تمسک به آن، تاکید می‌کنند قطعاً این مسئله نیازمند آسیب‌شناسی در همه حوزه‌هاست.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه نظام ثبتی اگر به نیازهای مردم پاسخ نمی‌داد، نمی‌توانست دوام داشته باشد گفت: همه خدمات ما باید در راستای افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد سردفتری باشد و روز به روز به ظرفیت‌های این نهاد افزوده شود. اگر پویایی، همکاری و همراهی با مردم داشته باشیم روز به روز می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و افزایش دهیم.
تویسرکانی اقدامات انجام شده در حوزه سردفتری را قطعات متعدد از یک پازل خواند و افزود: یکی از اقداماتی که به سرعت اجرا می‌شود، حذف دفاتر از دفترخانه‌ها و آرشیو کردن سوابق دفاتر است و این اقدام مهم نیاز به همت جدی‌تر و همراهی شما دارد.
وی با بیان اینکه ما امروز نیاز به اطلاع رسانی به خواص داریم افزود: ما با عموم مردم مشکلی نداریم بلکه باید مسئولین به یک فهم درست از آثار و خدمات دفاتر و اهمیت آن برسند. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد نیازمند شفاف‌سازی در حوزه اقتصادی هستیم و مهم‌ترین امر در این مسیر، تقویت ثبت رسمی است،  همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند 66 و 67 سیاست‌های ابلاغی برای تنظیم برنامه ششم توسعه به آن اشاره کردند و دستور دادند. انتهای پیام/

http://fna.ir/3YZ5F4





94/10/07 - 09:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن